Te poți vaccina anti-COVID-19 dacă ți-ai injectat acid hialuronic? Răspunsul unui medic te va lămuri - VIDEO

Cătălina Burghelea / 13 ian 2021 / 10:03

Tot mai mulți români se întreabă dacă se pot vaccina anti-COVID-19, după ce și-au injectat acid hialuronic. 

 

 

Dana Bratu, medic specialist dermatolog, a dezvăluit, pe pagina de Instagram, dacă există riscuri pentru pesoanele care au acid hialuronic în buze, spre exemplu, și vor să se vaccineze. 

"După cum probabil bănuiți, eu sunt o susținătoare a vaccinului, pentru că, în prumul rând, sunt medic și mi se pare de bun gust și de bun simț să susții sănătatea, chiar dacă domeniul meu nu este legat de bolile infecțioase. Cu toate acestea, sunt la curent cu orice domeniu medical, încerc să fiu la curent, mai ales dacă domeniul se suprapune cu partea de dermatologie și estetică. În urma unei știri apărute cum că pacienții care au filere cu acid hialuronic pot dezvolta reacții adverse la vaccinul anti-Covid-19, pacientele mele s-au panicat un pic și mi-au adresat întrebări legate de potențialele reacții adverse. 

Acidul hialuronic are, în general, efecte adverse, poate să dezvolte anumite probleme grave, cum ar fi necrozele, care apar imediat, la câteva ore de la injectare. Și mai sunt efecte adverse care pot să apară mai târziu, la trei zile sau săptămâni după momentul injectării. Și aici mă refer la reacții de hipersensibilitate întârziată. 

Nu cred că există motive de îngrijorare

 

Spre exemplu, o pacientă și-a injectat în buze acid hialuronic în buze și, la trei luni după, se trezește într-o dimineață cu buzele foarte umflate, ca și cum ar avea o reacție adversă la ceva. Se poate întâmpla, din fericire, reacțiile astea sunt foarte rare și de cele mai multe ori se rezolvă foarte ușor, cu tratamente de tipul antialergicelor sau corticoizilor sistemici. Rareori e nevoie de topirea acidului hialuronic cu hialuronidază.

Motivele pentru care apar astfel de reacții sunt multiple. Pot să apară în urma unor intervenții dentare, stomatologice, considerăm că în corp are loc o inflamație, iar acidul hialuronic este un corp străin, care începe să dea și el reacții inflamatorii. 

Nu cred că există motive de îngrijorare, aș vrea să fiți relaxați, genul ăsta de inflamație se poate întâmpla oricum, chiar dacă faceți vaccinul anti-Covid sau nu.", a precizat medicul Dana Bratu. 

 

 
 
 
 
 
Vezi această postare pe Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

O postare distribuită de Dr. Dana Bratu (@dana_bratu)

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy