TOP 6 fructe cu cel mai mult zahăr. Atenție ce cantitate mănânci pentru că cresc glicemia

Dana Lascu / 05 oct 2021 / 17:40
Cele mai dulci fructe și cât zahăr conțin ele. Foto colaj: Pixabay
Cele mai dulci fructe și cât zahăr conțin ele. Foto colaj: Pixabay

Ni se spune des să consumăm mai multe fructe și legume. Dar fructele pot conține cantități mari de zahăr natural. Asta nu înseamnă că nu trebuie să le mâncăm, ci doar că trebuie să fim atenți la ce cantitate consumăm. Iată cele mai dulci 6 fructe la care să fii atent: 

Fructele sunt bune, ele conțin fibre și alți nutrienți de care avem cu toții nevoie. Dar unele dintre ele au un conținut mare de zahăr natural, iar pe acestea ar trebui să le consumăm cu moderație, ca să nu ne creștem glicemia. Iată care sunt fructele cele mai dulci: 

1) Pere: 

Conțin 17 grame de zahăr la 100 de grame de fruct. Sunt însă o bună sursă de folat, vitamina C, cupru și potasiu. Dacă încercați să vă mențineți silueta, puneți o felie tăiată mărunt în iaurt sau într-o salată.

2) Pepenele roșu: 

Este compus 92% din apă și e o sursă extrem de bună de electroliți, dar are 17 grame de zahăr la suta de grame de fruct. Așa că e mai bine să vă rezumați la o felie!

3) Smochine: 

Două smochine, de dimensiune medie, au împreună 16 grame de zahăr. Mai bine tăiați una în felii și serviți-o cu brânză de capră, desert sau gustare care vă va aduce și un aport substanțial de proteine. Conțin potasiu, calciu, magneziu, fier și cupru și sunt o bună sursă de vitamine antioxidante A și K.

4) Struguri: 

Conțin 16 grame de zahăr la 100 de grame de boabe de struguri. Conțin și calciu, magneziu, potasiu, fosfor, mangan și vitamina K, așa că sunt sănătoase, dar cu moderație.

5) Mango: 

Conține 14 grame la o sută de grame de fruct. Nu este, așadar, cea mai bună alegere dacă încercați să vă controlați greutatea, sunteți la dietă sau cantitatea de zahăr pe care o mâncați. Dar nu îl evitați, pentru că el este și o bună sursă de vitamine A și C, folat, B6, fier și puțin calciu, zinc și vitamina E.

6) Banana: 

Una medie are 14 grame de zahăr. Nu o evitați, pentru că e o foarte bună sursă de fibre, potasiu, folat și antioxidanți, cum ar fi vitamina C. Dar una pe zi e suficient. 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy