Trei alimente sănătoase care scad colesterolul. Protejează inima și creierul. Le poți consuma dimineața

Monika Baciu |
Data publicării:
trei alimente sanatoase care scad colesterolul - FOTO: Freepik@atlascompany
trei alimente sanatoase care scad colesterolul - FOTO: Freepik@atlascompany

Trei alimente sănătoase care scad colesterolul. În plus, protejează inima și vasele de sânge.

Trei alimente sănătoase care scad colesterolul sunt bune și pentru inimă. Acestea pot fi consumate la micul dejun care ar putea reduce nivelul colesterolului. 

Colesterolul ridicat este un factor care contribuie la multe probleme grave de sănătate, cum ar fi atacurile de cord și accidentele vasculare cerebrale.

Dacă aveți prea mult colesterol, acesta se poate acumula în vasele de sânge în timp, combinându-se cu alte substanțe din sânge pentru a forma plăci.

Deși este posibil ca această placă să nu cauzeze inițial probleme, ea poate crește în dimensiune fără să vă dați seama. În cele din urmă, aceasta poate împiedica sângele să circule corect prin vase.

Din acest motiv, colesterolul ridicat este un factor de risc major pentru afecțiuni precum atacurile de cord și accidentele vasculare cerebrale, printre alte probleme. 

Vezi și: Sucul natural care te poate ucide. Avertisment: Poate fi fatal! La ce să fii foarte atent când îl consumi

Dieta, crucială

Dieta este un factor care contribuie major la apariția colesterolului ridicat. În mod specific, alimentele bogate în grăsimi saturate sunt cei mai mari vinovați.

Acestea includ alimente precum cărnurile grase, brânza, untul și biscuiții. În același mod în care unele alimente pot crește nivelul colesterolului, altele pot contribui la scăderea acestuia.

Există trei alimente pe care ai putea lua în considerare să le adaugi la micul dejun tocmai din acest motiv. Acestea sunt:

- Ovăz

- Avocado

- Fasole, potrivit Express.

Vezi și: Parkinson, diagnostic prin test de sânge. Boala poate fi depistată cu ani înainte de apariția simptomelor

Ce beneficii aduce ovăzul

Ovăzul conține fibre solubile, despre care se știe că ajută la reducerea lipoproteinei cu densitate scăzută - sau a colesterolului ”rău”.

Fibrele solubile pot reduce absorbția colesterolului în fluxul sanguin. Cinci până la 10 grame sau mai mult de fibre solubile pe zi scade colesterolul lipoproteic cu densitate scăzută.

Un studiu, publicat în revista Lipids in Health and Disease în 2017, a constatat că participanții care au consumat zilnic 70 de grame de ovăz sub formă de terci au observat o reducere a nivelului de colesterol.

În 28 de zile, lipoproteinele lor cu densitate scăzută s-au redus cu 11,6 la sută.

Fasolea, beneficii

Fasolea coaptă, alături de alte tipuri de fasole, este, de asemenea, bogată în fibre solubile. Harvad Healrh School arată că fasolea oferă și sațietate

”De asemenea, organismul are nevoie de timp pentru a le digera, ceea ce înseamnă că vă simțiți sătul mai mult timp după o masă. Acesta este unul dintre motivele pentru care fasolea este un aliment util pentru cei care încearcă să slăbească”, potrivit Harvard Health.

Vezi și: Ce beneficii au pacienții în SUA. Dr. Mihai Dobra: Asigurările dictează tipul de tratament. În funcție de cotizație, beneficiezi de tratament. Cam așa stau lucrurile

Avocado, beneficii și pentru inimă

Un fruct verde care a devenit un aliment de bază popular la micul dejun în ultimii ani, avocado este plin de grăsimi sănătoase pentru inimă.

Un studiu, publicat în Journal of the American Heart Association în 2015, a constatat că consumul unui avocado pe zi, ca parte a unei diete moderate în grăsimi și care scade colesterolul, poate reduce lipoproteinele cu densitate scăzută.

”Rezultatele noastre demonstrează că avocado are efecte benefice asupra factorilor de risc cardio-metabolic care se extind dincolo de profilul lor de acizi grași sănătoși pentru inimă”, a concluzionat studiul.

Vezi și: Nu mai arunca sâmburii prunelor. Efectele uimitoare ale unei comori pline de substanțe nutritive. Cum poți să le folosești

Ce este colesterolul

Colesterolul este o substanță ceroasă care se găsește în sânge. Corpul dumneavoastră are nevoie de colesterol pentru a construi celule sănătoase, dar un nivel ridicat de colesterol poate crește riscul de boli de inimă.

În cazul unui nivel ridicat de colesterol, puteți dezvolta depozite de grăsime în vasele de sânge. În cele din urmă, aceste depozite cresc, îngreunând circulația sângelui prin arterele dumneavoastră. Uneori, aceste depozite se pot sparge brusc și pot forma un cheag care provoacă un atac de cord sau un accident vascular cerebral.

Colesterolul ridicat poate fi moștenit, dar este adesea rezultatul unor alegeri nesănătoase în ceea ce privește stilul de viață, ceea ce face ca acesta să poată fi prevenit și tratat. O dietă sănătoasă, exerciții fizice regulate și, uneori, medicamente pot ajuta la reducerea colesterolului ridicat.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel