Nu mai arunca sâmburii prunelor. Efectele uimitoare ale unei comori pline de substanțe nutritive. Cum poți să le folosești

Monika Baciu |
Data publicării:
samburii prunelor - FOTO: Freepik@8photo
samburii prunelor - FOTO: Freepik@8photo

Sâmburii prunelor sunt o comoară plină de substanțe nutritive. Află în câte feluri îi poți folosi pentru a te bucura pe deplin de toate beneficiile pe care le aduc sănătății.

Sâmburii prunelor conțin substanțe nutritive precum fibre, vitamine și minerale. Aceștia pot contribui la sănătatea digestivă, sățiozitate, reglarea glicemiei și conținutul de antioxidanți. Cu toate acestea, este important să-i consumi cu moderație, deoarece conțin o cantitate mică de cianură, care poate fi toxică în cantități mari.

Umila prună este adesea trecută cu vederea ca sursă de nutriție, dar știați că semințele acestui fruct pot fi de fapt foarte bune pentru dumneavoastră? Iată câteva beneficii potențiale pentru sănătate ale semințelor de prune de care poate nu sunteți conștient.

Pentru început, semințele prunelor sunt o sursă bună de proteine. Acestea sunt importante pentru menținerea masei musculare și pentru a menține metabolismul în funcțiune. Sunt, de asemenea, o sursă bună de fibre, ceea ce vă poate ajuta să vă mențineți regulat și poate contribui, de asemenea, la scăderea nivelului de colesterol.

Vezi și: Adeverință pentru bebeluși că sunt apți să fie botezați. Sandra Alexiu: Să le recomand să schimbe preotul?

Sâmburii prunelor, importantă sursă de sănătate

Sâmburii prunelor conțin fibre alimentare, care pot ajuta la menținerea sănătății tractului digestiv prin promovarea tranzitului intestinal regulat și prevenirea constipației.

Sâmburii prunelor sunt o sursă de antioxidanți, precum vitamina E și flavonoide. Acești antioxidanți pot ajuta la protejarea celulelor împotriva stresului oxidativ și a daunelor cauzate de radicalii liberi în organism.

Consumul de sâmburi de prune poate contribui la menținerea nivelurilor de zahăr din sânge în limite normale, datorită conținutului lor de fibre și compuși bioactivi.

Datorită conținutului de fibre și grăsimi sănătoase, sâmburii de prune pot contribui la senzația de sațietate după masă, ajutând astfel la controlul poftei de mâncare.

Sâmburii prunelor conțin minerale precum magneziu, fosfor și potasiu, care sunt esențiale pentru sănătatea oaselor și pentru menținerea echilibrului electrolitic al organismului.

Unele cercetări sugerează că o parte din compușii din sâmburii prunelor ar putea avea beneficii pentru sănătatea inimii, inclusiv reducerea nivelului de colesterol și a tensiunii arteriale.

Anumite studii preliminare sugerează că sâmburii de prune ar putea avea potențial anticancerigen datorită conținutului lor de compuși bioactivi cu proprietăți anticancerigene.

Amintește-ți că, deși sâmburii de prune pot aduce beneficii, trebuie să-i consumi cu moderație, deoarece conțin cianură în cantități mici. Dacă ai orice afecțiuni medicale sau îngrijorări, este întotdeauna recomandat să consulți un specialist înainte de a face modificări semnificative în dieta ta.

Vezi și: Ceaiul care te scapă de balonare. Planta se regăsește în gospodăriile românești

Cum să consumi sâmburii prunelor

Sâmburii prunelor pot fi consumați în diverse moduri:

Uscați și măcinați: Sâmburii pot fi uscați și apoi măcinați pentru a obține pudră de sâmburi de prune, pe care o poți adăuga în iaurt, smoothie-uri sau cereale pentru un aport de nutrienți.

Ulei de sâmburi de prune: Sâmburii pot fi presați pentru a extrage uleiul din ei, care are proprietăți antioxidante și poate fi folosit în bucătărie sau în îngrijirea pielii.

Biscuiți sau prăjituri: Pudra de sâmburi de prune poate fi adăugată în rețete de biscuiți sau prăjituri pentru un plus de nutrienți.

Ceai: Sâmburii pot fi folosiți pentru a prepara un ceai. Lasă-i să se înmoaie în apă fierbinte timp de câteva minute și apoi savurează ceaiul obținut.

Asigură-te că îi consumi în cantități moderate și că nu mănânci prea mulți odată, deoarece conțin cantități mici de cianură. Dacă ai orice îngrijorări cu privire la consumul lor, este bine să consulți un specialist în nutriție sau medicul tău, potrivit Mary Catherinerd.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel