AVC, boli cardiovasculare: risc mai mic cu alimentația vegetariană
Alimentația vegetariană scade riscul de accident vascular cerebral, dar și cel al tuturor bolilor cardiovasculare.
Consumul unei diete vegetariene poate scădea riscul de accident vascular cerebral, potrivit unui studiu publicat în revista Neurology.
Studiul a cuprins două grupuri de oameni din comunitățile budiste din Taiwan, unde sunt încurajate dietele vegetariene. Aproximativ 30% din cei peste 130.000 de participanți au fost vegetarieni, ceea ce înseamnă că nu au mâncat nici carne, nici pește. Vârsta lor medie a fost de 50 de ani și niciunul nu a avut un AVC anterior.
În timpul urmăririi, care a durat între șase și nouă ani, vegetarienii aveau doar aproximativ jumătate din riscul de a suferi un accident vascular cerebral față de non-vegetarieni. Acest lucru a fost valabil chiar și după ce cercetătorii au luat în calcul factorii de risc cunoscuți, cum ar fi tensiunea arterială ridicată, nivelul crescut de colesterol și trigliceride și diabetul.
Constatarea adaugă sprijin suplimentar la cercetările care arată că dietele pe bază de plante ajută la protejarea împotriva tuturor tipurilor de boli cardiovasculare, remarcă specialiștii de la health.harvard.edu.
-
-
Ce urmări are lipsa de somn în copilărie la adolescenți08.06.2026, 17:45
-
-
-
Dieta care reduce riscul de Alzheimer, indiferent de vârstă
Superalimente pe care trebuie să le mănânci în fiecare zi. Mâncăruri esențiale pentru energie și vitalitate
La ce oră ar trebui să luăm cina pe timpul iernii
Adevărul despre slăbit. Ce funcționează, de fapt, și cum poți scăpa de grăsime. AICI e secretul!
Cum să slăbești fără dietă. Trucul simplu care funcționează mereu
Substanța din corp care provoacă cheaguri de sânge. Uite singurul FRUCT care o ține sub control. NU-l mănânci prea des
Dieta Keto și efectele imediate pe care le are asupra zahărului din sânge. Cum se compară cu dieta mediteraneană
De ce mâncăm junk food după o noapte nedormită? Legătura directă dintre somn, foame și metabolism
Crezi că mănânci corect? Adevărul cutremurător despre dieta sănătoasă care îți poate distruge inima
Crezi că mănânci corect? Adevărul cutremurător despre dieta sănătoasă care îți poate distruge inima
Un studiu demontează postul intermitent: nu pare să aibă efect pentru cine vrea să piardă din greutate
Greșeala care îți blochează procesul de slăbire. Andreea Chirilă: Creierul nu percepe "nu" și "niciodată"
Alimente care funcționează ca injecțiile pentru slăbit. Ce recomandă un expert în nutriție
Fibrele din ovăz, secretul natural care imită efectul medicamentelor de slăbit
Ora la care mănânci, impact asupra kilogramelor
Ce se întâmplă dacă NU mănânci fast food 7 zile. Efectele sunt bruște și reale
Ce este dieta 5:2 și cum slăbești fără să te înfometezi. Beneficii pentru corp și minte
Alimente care îți curăță ficatul în 3 zile
O băutură banală ar putea proteja inima de efectele statului pe scaun
Detox cu supă de oase: dietă minune sau minciună virală?
Supa de oase promite detoxifiere, piele perfectă și articulații sănătoase, dar ce spune știința? Este un "elixir" sau doar o modă virală?
Ai trecut de 50 de ani? Așa te ajută alimentația să-ți protejezi mușchii
După 50, corpul tău are nevoie de altceva – află ce alimente te ajută să eviți durerile și accidentările! Cum îți poate proteja dieta mușchii și oasele!
Alimentele care reduc inflamația în două săptămâni. Medicii le recomandă
Aceaste alimente reduc inflamația în două săptămâni, spun medicii.
