Cafeaua, asociată cu nervozitatea. Care este legătura și cum te influențează cofeina

Monika Baciu |
Data publicării:
cafeaua - FOTO: Freepik@stockking
cafeaua - FOTO: Freepik@stockking

Cafeaua poate să provoace stări de nervozitate. 

Cafeaua provoacă nervozitate. Dacă beți în mod regulat băuturi cu cofeină, probabil că știți că prea multă cofeină vă poate provoca nervozitate. Sorbiți un al doilea espresso după cină și vă veți simți cu siguranță puțin nervos.

”În general, cofeina este adesea o veste proastă pentru persoanele cu anxietate”, a declarat Susan Bowling, PsyD, psiholog la Women's Health Center din cadrul Wooster Branch of Cleveland Clinic. Acest lucru se datorează faptului că puternicul stimulent care se găsește în mod natural în boabele de cafea pornește anxietatea prin accelerarea funcțiilor corporale.

Vezi și: Cancerul de sân, descoperirea care revoluționează tratamentul. Terapia împiedică recidiva bolii

Cafeina poate provoca anxietate

”Efectele naturale ale cofeinei stimulează o serie de senzații, cum ar fi bătăile inimii mai rapide, încălzirea corpului, creșterea ritmului de respirație - toate lucruri care imită anxietatea. Din punct de vedere psihologic, este dificil pentru mintea ta să recunoască faptul că aceasta nu este anxietate, deoarece se simte la fel”, a declarat Bowling pentru Health.

Potrivit Bibliotecii Naționale de Medicină, semnele comune ale anxietății declanșate de cofeină includ:

- Neliniște

- Nervozitate

- Dureri de cap

- Transpirație

- Insomnie

Mai mult de 400 de miligrame de cofeină pe zi (aproximativ patru până la cinci cești de cafea) poate crește probabilitatea apariției atacurilor de anxietate și de panică la persoanele sensibile la aceasta, potrivit Administrației americane pentru alimente și medicamente. Cofeina poate fi atât de puternică încât ”tulburarea de anxietate indusă de cofeină” este o subclasă în Manualul de diagnosticare a tulburărilor mentale DSM-5, a declarat Bowling, potrivit Health.

Cu toate acestea, cofeina - cea mai frecvent consumată substanță psihoactivă din lume, potrivit unei analize de cercetare din 2013 în Journal of Caffeine Research - nu ne afectează pe toți în același mod.

Vezi și: Vaccinul care previne cancerul de col uterin. Se recomandă administrarea în 2 sau 3 doze, în funcție de vârstă. Romilă: Duce la scăderea incidenței cu până la 80%

”În parte, este vorba de modul în care este conectat corpul tău. Unii oameni pot suporta puțină cofeină, iar alții sunt foarte sensibili la ea. Se bazează în primul rând pe genetica ta”, a spus Bowling.

Potrivit unui studiu din 2019 din American Journal of Clinical Nutrition, persoanele care sunt sensibile la efectele cofeinei o pot metaboliza mai lent decât altele, ceea ce înseamnă că aceasta poate rămâne în organism mai mult timp.

Consumul regulat de cofeină te poate instala într-un cerc vicios dacă ești predispus la sentimente de anxietate după cafea.

”Cineva are un atac de anxietate, nu poate dormi noaptea din cauza anxietății induse de cofeină, se simte foarte puțin energic dimineața, apoi bea cafea pentru a se trezi... și apoi începe ciclul din nou”, a spus Bowling.

Ar putea cafeaua de dimineață să fie în spatele anxietății tale? Există modalități de a vă da seama. Bowling a sugerat să faci un mini-studiu de observație pe tine însuți pentru a afla.

”Țineți un jurnal al impactului cofeinei timp de o săptămână”, a spus Bowling.

În afară de a număra fiecare cappuccino și latte pe care le sorbi, urmărește și alte surse ascunse de cofeină pe care le-ai putea consuma, cum ar fi cafeaua decofeinizată (da, chiar și cea decofeinizată are puțină cofeină), cola, ciocolată, analgezice fără prescripție medicală, băuturi energizante și bomboane mentolate sau gustări cu infuzie. Săptămâna următoare, eliminați toată cofeina, păstrând în același timp restul dietei și activităților. 

Vezi și: Paradoxul creșterii prețului la medicamente. Covic: Situație absolut incredibilă și ridicolă pentru stat. Cu 2 lei putem evita morți, spitalizări, cheltuieli de zeci de mii de euro

Cum să reduci consumul de cafeină

Unele persoane ar putea dori să reducă sau să limiteze treptat consumul de cofeină (în loc să renunțe la ea) pentru a evita simptomele de sevraj. Simptomele comune ale sevrajului de cofeină includ dureri de cap, oboseală, dificultăți de concentrare și iritabilitate. Potrivit revistei Journal of Caffeine Research, reducerea treptată a consumului de cofeină prin scăderea dozei poate ajuta la atenuarea acestor simptome.

Ce se întâmplă dacă nu vă luptați cu anxietatea - ar trebui totuși să reduceți cafeaua sau ceaiul cu cofeină pentru sănătatea dvs. mintală? Nu neapărat, a declarat Lauren Slayton, RDN, nutriționist și fondator al cabinetului privat Foodtrainers din New York City.

”Este o chestiune de dozaj”, a explicat Slayton.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel