Ce înseamnă, de fapt, mâncare sănătoasă. Greșelile pe care le facem

Adisa Codruț / 23 aug 2021 / 09:48
imagine cu rol ilustrativ
imagine cu rol ilustrativ

Un aliment considerat sănătos, mâncat în exces, duce la acumulare de țesut adipos, spune medicul Maria Nițescu. 

Medicul Maria Nițescu enumeră câteva dintre greșelile pe care le facem când încercăm să mâncăm sănătos:

”1. Consumăm în exces alimente considerate sănătoase (fructe, legume, în special amidonoase, cereale integrale, leguminoase, ulei de măsline etc).

2. Plecăm de la ideea că mâncarea gătită este mai sănătoasă decât alimentele procesate din comerț, însă nu suntem atenți la cum o preparăm (riscul este și mai mare când o comandăm și nu putem controla acest aspect).

3. Înlocuim alimentele convenționale cu alimente tradiționale (pe care le considerăm sănătoase) și nu mai ținem cont de încărcătura lor energetică.

4. Consumăm alune, nuci, semințe crude (de altfel sănătoase), însă uităm să ne oprim după ce am consumat o mână/zi.

5. Înlocuim dulciurile cumpărate cu dulciuri făcute în casă. Sigur că pot avea o valoare energetică mai redusă și nu au aditivi, dar consumate în mod obișnuit și nu ocazional, tot la exces de țesut adipos vor duce.

6. Băuturile răcoritoare îndulcite le înlocuim cu fresh-uri, că doar sunt sănătoase! Mai mult de un pahar pe zi, nici aceste băuturi sănătoase nu țin cu silueta noastră.

7. Consumăm alimente considerate sănătoase, însă îmbogățite cu fructe, ciocolată, zahăr (exemplu: iaurt cu fructe, cereale integrale cu fructe uscate, ciocolată, zahăr etc).

8. Reducem numărul de mese dar nu și cantitatea de alimente; în plus, mâncăm o singură masă pe zi, seara!”.

Recomandările dr Maria Nițescu pot fi citite integral pe DC News.

 

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy