Ce mâncăm când ținem POST. Cori Grămescu, 5 reguli simple și eficiente

Cătălina Burghelea / 15 Martie 2021 / 23:12

Cori Grămescu, antrenoare de fitness și nutriționist, a întocmit o listă cu 5 reguli pentru perioada de post, atfel încât silueta și sănătatea să nu fie periclitate. 

„Perioada postului este una a purificării trupului şi a spiritului, însă din punct de vedere nutriţional lucrurile nu stau chiar atât de simplu. Mai ales în contextul unei vieţi aglomerate de probleme, responsabilităţi şi stres, poate părea destul de complicat să ai şi un regim alimentar corect în timpul postului. Sunt câteva reguli simple care ne ajută să ştim ce alimente trebuie să consumăm când ținem post pentru a ne asigura că mâncăm alimente hrănitoare şi chiar ne detoxifiem organismul.

Aport adecvat de proteine – trebuie să consumăm în post linte, năut, mazăre, tofu şi tempeh, migdale şi nuci, spanac şi broccoli, orez integral, quinoa. Proteine mai găsim şi în derivatele acestor produse – lapte de soia, de migdale etc. 

Consumul ridicat de legume – ar trebui să reprezinte baza alimentaţiei în post şi pentru a nu ridica probleme mari de digestie ar trebui ca la început să consumăm, atât legume crude, cât şi preparate termic, pentru că aportul ridicat de fibre poate cauza la început o uşoară senzaţie de balonare. În alimentație ar trebui să se regăsească legumele fibroase – morcov, ţelină, păstarnac, pătrunjel, ridichi, sfeclă, gulii, napi, cartofi dulci, precum şi ardei, roşii, pentru salate, legume verzi – urzici, untişor, lobodă, măcriş, leurdă, spanac, broccoli precum şi alte legume – ciuperci, praz, sparanghel etc.

Citește continuarea pe SPECTACOLA

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy