Ce să mănânci și să bei, dacă ai COVID-19

Cătălina Burghelea / 18 ian 2021 / 12:16

Iată câteva sfaturi despre ce poți să mănânci și să bei, dacă te îmbolnăvești de COVID-19. 

Hidratarea este foarte importantă

 

Consumul de apă este important dacă te îmbolnăvești, mai ales dacă ai febră sau diaree. Încearcă să bei multe lichide, toate acestea sunt opțiuni bune:
    • apă
    • ceai cu miere
    • suc natural
    • băuturi cu electroliți

Ceaiul cu miere este reconfortant, iar mierea poate ajuta la calmarea tusei . Probabil că nu ai nevoie de băuturi speciale cu electroliți, dar dacă ai probleme cu mâncarea sau dacă ai diaree sau vărsături, acestea îți pot fi de ajutor. Apa de cocos, apa de arțar, băuturile sportive se încadrează în această categorie.

Nutriția contează, dar și caloriile

Corpul tău are nevoie de calorii pentru a ajuta la combaterea unei infecții.

Există anumite substanțe nutritive, inclusiv proteine, vitaminele A, C, D și E și zinc, care ajută sistemul imunitar.

Un smoothie făcut cu fructe și iaurt sau unt de nuci poate fi o variantă sănătoasă, calorică, chiar dacă nu ți-e foame. Supa de pui poate fi benefică atunci când ai o infecție respiratorie . Ghimbirul poate ajuta dacă ai greață (fă-l ceai sau pune-l în supa de morcovi).

Încearcă să mănânci bine pe toată perioada de convalescență. Suficiente vitamine și minerale ajută să te recuperi cât mai repede.

Limitează consumul acestor alimente

 

Alcoolul deshidratează și poate inhiba sistemul imunitar , așa că, dacă începi să te simți rău, evită-l și înlocuiește-l cu ceva hidratant.

Dacă ai simptome gastrointestinale, evită alimentele greu digerabile, cum ar fi legumele crucifere, fasolea și cerealele integrale. Ele sunt mai greu de digerat și îți pot supăra stomacul și tractul gastro-intestinal.

Biscuiții (și alte alimente crocante, tari), mâncarea picantă și orice altceva foarte acid (lămâie, oțet) pot irita gâtul, dacă ai dureri în gât.

Întărește-ți sistemul imunitar

 

Anumiți nutrienți din fructe și legume proaspete pot întări sistemul imunitar.

Beta-caroten – Cartofii dulci, morcovii și salata verde conțin acest antioxidant, despre care se crede că reduce inflamația.

Vitamina C – toată lumea știe cât de importantă este această vitamină atunci când ești răcit. Este un alt antioxidant care îți poate întări sistemul imunitar. Surse bune de vitamina C sunt ardeii roșii, portocalele, căpșunele, mango și broccoli.

Vitamina E – Nuci, semințe, spanac și broccoli, toate sunt surse bune de vitamina E, care acționează ca un antioxidant, protejând celulele de radicalii liberi.

Zinc – se găsește în semințele de dovleac, fasole, linte și susan.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy