Ce să nu mănânci în timpul sarcinii

Angela Sabău / 13 Martie 2019 / 12:18
Femeile însărcinate trebuie să fie atente la alimentație, la greutate și la tensiune
Femeile însărcinate trebuie să fie atente la alimentație, la greutate și la tensiune

În timpul sarcinii, femeile trebuie să fie foarte atente la alimentația lor. Dar, pe de altă parte, unele reguli ar trebui să fie urmate. Specialiștii au câteva sfaturi privind alimentația viitoarelor mame.

Puțin parmezan peste porția de paste nu e rău, dar săriți peste sosurile de brânză. Brânzeturile moi preparate cu lapte nepasteurizat pot conține bacterii listeria, care pot fi periculoase sau chiar pot pune în pericol viața mamei și copilului. Cel mai bine este să evitați brânza brie, Camembert, feta, brânză albastră, queso blanco, queso fresco și panela (o brânză albă, proaspătă și fină din lapte de vacă), cu excepția cazului în care eticheta spune că este pasteurizată. Când aveți îndoieli, întrebați înainte de a mânca, recomandă MedicineNet.

Evitați carnea neprelucrată termic

În timpul sarcinii comandați orice friptură și burger gătite complet. Carnea crudă  sau insuficient gătită poate conține toxoplasma și alte bacterii. Când luați masa, asigurați-vă că preparatul din carne este gătit complet.

Feriți-vă de sucul proaspăt

Sucul proaspăt stors în restaurante sau baruri nu poate fi pasteurizat, pentru a proteja împotriva bacteriilor dăunătoare, inclusiv salmonela și E-coli. Unele piețe vând, de asemenea, suc proaspăt, nepasteurizat, păstrat în vase frigorifice. Căutați eticheta de avertizare necesară. Femeile însărcinate ar trebui să opteze pentru sucul care este pasteurizat. Sucul în cutii și sticle de pe raftul supermarketului este de asemenea sigur.

Sushi

E timpul ca pentru o perioada de nouă luni, fanele sushi să-și ia rămas bun de la acest aliment. Deși fructele de mare sunt o sursă excelentă de proteine, cele crude pot fi o sursă de paraziți nocivi și bacterii. FDA recomandă femeilor însărcinate să mănânce numai pește și alte fructe de mare doar dacă au fost gătite bine.

Aluat crud

Când coaceți prăjiturile, este posibil să doriți să gustați din aluatul crud. Dar dacă aluatul conține ouă crude, chiar și gustatul ar putea reprezenta un risc. CDC estimează că unul din 20.000 de ouă este contaminat cu bacterii de salmonella. Pentru a fi în siguranță, rezistați degustării aluatului sau umpluturii făcute cu ouă crude. Vestea bună e că înghețata este sigură.

Dresingul pentru salată făcut în casă

Ouăle crude sunt de asemenea folosite în multe dresinguri și sosuri de casă, cum ar fi cel pentru salata Caesar, Sos Béarnaise, Sos din Hollandaise, Maioneză. Optați pentru versiunile achiziționate din magazin, care sunt făcute cu ouă pasteurizate.

Pestele care conține mercur

Peștele este bun pentru mamă și pentru copil, dar trebuie să faceți alegeri inteligente cu privire la peștele din magazin. Unele soiuri de pește (peștele sabie, macrou, rechin), pot conține niveluri ridicate de mercur. Acest metal poate fi dăunător copilului tău. Puteți mânca în siguranță până la 350 de grame de fructe de mare pe săptămână, deci alegeți pești care au un conținut scăzut de mercur: somn, somon, cod și ton conservat. Dacă vă plac tonul alb, limitați-vă la 15—200 de grame pe săptămână. Consultați-vă cu medicul înainte de a lua ulei de pește sau alte suplimente în timpul sarcinii.

Delicatese din carne crudă

Spre deosebire de mulți alți microbi alimentari, listeria poate crește la temperaturile din frigider. Din acest motiv, trebuie să evitați carnea perisabilă, pregătită la rece și hot dog, atunci când sunteți însărcinată. Puteți să prepara aceste alimente în siguranță, gătindu-le pe foc.

Pate de carne

Pateurile conțin carne perisabilă, astfel încât ele pot conține listeria. Păstrarea în frigider la sau sub 40 F va încetini creșterea acestei bacterii, dar nu o va opri complet. Deoarece femeile însărcinate sunt deosebit de vulnerabile la listeria, este cel mai sigur să se evite toate tipurile de carne refrigerată. Conservele de carne sunt OK - dacă nu chiar sănătoase - în timpul sarcinii.

Fructe, legume proaspete

Acum este momentul să vă înfruptați cu fructe și legume! Asigurați-vă că le-ați spălat cu apă din belșug. Un parazit numit toxoplasmă poate trăi pe fructele și legumele nespălate. Aceasta provoacă o boală numită toxoplasmoză, care poate fi foarte periculoasă pentru copilul dumneavoastră. Curățați suprafața fructelor cu o mică pensulă de legume. Tăiați zonele zdrobite, deoarece acestea pot conține bacterii.

Fructele de mare afumate

Fructele de mare afumate sunt, de asemenea, vulnerabile la listeria. Acestea includ somonul afumat, precum și păstrăvul afumat, peștele alb, codul, tonul și macrou.

Crustaceele crude sunt una dintre principalele cauze ale bolilor provocate de fructe de mare. Acestea pot conține paraziți și bacterii care în general nu se găsesc în fructe de mare gătite. Deci săriți peste stridiile gătite pe jumătate. Atâta timp cât gătiți crustacee temeinic, se pot mânca în timpul sarcinii. Gătiți stridiile, scoicile și midiile până când cochilia se deschide. Dacă nu s-a deschis, aruncați-le.

Lapte nepasteurizat

Poate visați să vizitați o fermă și să degustați lapte proaspăt de la o vacă? Nu e momentul acum. Laptele proaspăt colectat nu a fost încă trecut prin procesul de pasteurizare care îl protejează de listeria. Asta poate fi periculos pentru mamă și copil. Cumpărați lapte, brânză sau produse lactate de la o fermă locală numai dacă eticheta spune că este „pasteurizat”.

Cafeaua
Multe dovezi arată că o cantitate moderată de cofeină nu ridică riscuri în timpul sarcinii. Însă se crede că în cantități mai mari, cofeina poate crește șansele de avort spontan. March of Dimes recomandă femeilor însărcinate să încerce să limiteze cofeina la 200 de miligrame pe zi. E o ceașcă de cafea. Dar amintiți-vă că sunt și alte produse în care se găsește cofeină: ceai, ciocolată și multe băuturi energizante.

Alcool

Este deja cunoscut faptul că alcoolul consumat în timpul sarcinii poate duce la probleme grave la naștere. Ceea ce probabil nu știți este că inclusiv cantități mici de alcool ar putea fi dăunătoare. Nici o cantitate de băutură nu s-a dovedit a fi sigură în timpul sarcinii, deci este mai bine să evitați toate formele de alcool. Acestea includ vin, bere, răcitoare și ouă tradiționale, care conține alcool și ouă crude

Restul de la masa de la restaurant

Dacă nu vă duceți direct acasă de la restaurant, nu cereți restul de la masa servită la restaurant. Interiorul mașinii dvs. se poate încălzi rapid, permițând multiplicarea bacteriilor. Dacă luați resturile acasă, puneți-le în frigider în două ore de la servirea mesei.

 

Articolul complet poate fi găsit AICI.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24