Ce se întâmplă în corpul tău în timpul unui atac de panică

Georgiana Ioniță / 26 noi 2019 / 22:03

Ați trecut vreodată printr-un atac de panică? Episoadele sunt diferite la fiecare persoană, dar tind să includă o senzație de temere și de pierdere a controlului- precum și efecte fizice, cum ar fi transpirația, palpitațiile inimii și hiperventilația.

În timp ce unele se termină în cinci minute, altele pot dura mai mult de jumătate de oră. Nu sunt neobișnuite, unele cercetări sugerează că 13% dintre oameni la nivel mondial au experimentat un atac de panica, la un moment dat în viața lor. 

Cum se simte un atac de panică?

Destul de oribil. Pe lângă un sentiment de pierdere a controlului și o teamă totală, persoanele care se confruntă cu atacuri de panică raportează că în episoadele acelea au senzația că vor muri, că sunt detașate de corpurile lor și că se sufocă, notează Womens Healh Magazine. 

1 / Ce declanșează atacuri de panică?

„Un atac de panică apare atunci când mintea face o interpretare puternic negativă a evenimentelor normale", spune psihoterapeutul Harley Street, Christopher Johnson.

„Hipotalamusul [o zonă mică, dar puternică a creierului, situată în apropierea bazei sale] trimite un mesaj către glanda pituitară și împreună activează glandele suprarenale", explică Johnson. „Hormonii de stres adrenalină și cortizol apoi vă inundă sistemul, declanșând răspunsul la„ luptă sau zbor "."

2 / De ce se produc în mod evolutiv atacuri de panică?

Creșterea adrenalinei și a cortizolului induce respirație sacadată, tremur, creșterea ritmului cardiac, palpitații și redirecționarea sângelui către anumiți mușchi și organe.

„Este un răspuns evolutiv conceput pentru a vă maximiza șansele de supraviețuire", spune Johnson. Mușchii tăi sunt acum pregătiți să lupte (sau să alerge, în funcție de abilitățile tale de grădină).

3 / Cum opriți un atac de panică?

Când vă simțiți panicați, inspirați mai mult decât trebuie, ceea ce determină scăderea nivelului de dioxid de carbon din sânge. „Nivelurile scăzute de CO2 sunt un semnal de alarmă pentru creierul tău, care îți activează răspunsurile de panică", spune dr. Sanjeev Kamboj, expert în farmacologie la University College London.

Rupeți ciclul trăgând aer adânc în burtă și expirați într-o explozie scurtă și ascuțită. Repetați până când ritmul cardiac începe să scadă.

4 / Cât durează un atac de panică?

Timpul de injumatatire al adrenalinei este de aproximativ trei minute, iar panica initiala va trece rapid. Cortizolul se va menține mai mult timp și se va regla în două ore, când va scădea senzația cronică de stres. Dar, dacă hipotalamusul va rămâne agitat, va continua să ordone eliberarea acestor hormoni.

„Cel mai bun mod de a alunga un atac de panică este să te îndepărtezi de situația stresantă cât mai repede", recomandă Johnson. Schimbă scena și respiră.

5 / Putem reduce șansele de viitoare atacuri de panică?

Vindecările de lungă durată pentru atacurile de panică variază de la CBT la prescripții medicale pentru cazuri mai extreme. Medicamentele anti-anxietate, cum ar fi SSRI-urile, pot fi utilizate pentru a trata factorii psihologici,
în timp ce beta-blocanții acționează asupra simptomelor de panică fiziologică, cum ar fi creșterea ritmului cardiac și durerile toracice.

Uitați-vă la suspecții obișnuiți pentru măsuri preventive: acizii grași omega-3 din peștele gras au
s-a dovedit că inhibă adrenalina provocată de stresul mental, vitaminele B în nivelurile inferioare ale cortizolului și friptura bogată în folat ajută la menținerea nivelului de dopamină.

 

 
Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24