Ce se întâmplă dacă dormi pe burtă. Care e cea mai bună pernă. Nazer: Provoacă dureri la coloana cervicală. Musculatura se atrofiază

Giorgiana Croitoru |
Data actualizării: | Data publicării:
EXCLUSIV
Ce se intampla daca dormi pe burta - Foto: Freepick
Ce se intampla daca dormi pe burta - Foto: Freepick

Ce se întâmplă dacă dormi pe burtă? Ce se întâmplă dacă dormi pe spate? Greșeala enormă care te îmbolnăvește. Care e cea mai bună pernă și care e cea mai bună saltea. Detaliul nespus de nimeni până acum.

Ce se întâmplă dacă dormi pe burtă? Ce se întâmplă dacă dormi pe spate? Ei bine, în timpul somnului, corpul tău lucrează pentru a se reface și a se repara. Poziția în care dormiți poate ajuta sau împiedica acest proces, în funcție de cât de eficient susține curbura naturală a coloanei vertebrale. Este, de asemenea, obișnuit ca oamenii să se trezească cu dureri cu totul noi dimineața, uneori din cauza poziției de somn.

Pernele și salteaua pe care le alegem ne pot infuența foarte mult postura corpului și sănătatea oaselor și articulațiilor. De multe ori, alegerile noastre dăunează sănătății.

Ne petrecem o treime din viață dormind sau odihnindu-ne, așa că este important să alegeți o poziție de somn care să vă ajute corpul în recuperarea fizică. O poziție de somn adecvată poate ușura stresul asupra coloanei vertebrale, în timp ce o poziție nesănătoasă poate crește durerea sau rigiditatea spatelui, a brațelor sau a umerilor, toate acestea contribuind în același timp la un somn de calitate mai slabă

Marea greșeală pe care ai făcut-o până acum când ai mers pe jos: E un dezastru, DISTRUGI genunchiul! Ce se întâmplă dacă ai kilograme în plus

"Începând de la postură și terminând cu accesoriile, toate contează. La postură este greu, pentru că atunci când dormim este greu să ne controlăm și mai ales dacă suntem obișnuiți să dormim într-un fel, și dacă te pui pe spate cum este recomandat, s-ar putea ca după o oră să te trezești tot pe burtă, unde nu este recomandat să dormim.

Dar ușor, ușor, dacă subconștientul tău lucrează și de fiecare dată când te trezești în timpul somnului adopți o poziție corectă și stai pe spate sau pe o parte, dacă nu poți pe spate, în unele cazuri, cu obezitate, găsesc greu poziția pe spate pentru că respiră foarte greu și ei pot formi pe o parte, dar nu pe burtă.

Teoretic, atunci când dormim pe burtă și este o poziție foarte des întâlnită, toți ne simțim bine pe burtă la început, coloana noastră nu este suportată de contact direct cu salteaua și atunci ea nu numai că nu se relaxează pe timpul nopții, dar se și deformează. Când coloana stă pe un suport ea stă într-o poziție dreaptă. Atunci când domrim pe brută, coloana devine mai concavă fiindă noi avem fața în sus și coloana în sus, iar gravitatea trage în jos și atunci coloana devine concavă și produce dureri pe termen lung.

Dacă tot dormi pe brută te trezești și zici: mă doare coloana, mă dor articulațiile, nu am dormit bine. Asta e pentru că ai avut o poziție greșită pe timpul somnului și de asta musculatura nu s-a relaxat, ba chiar a fost în tensiune în toată perioada în care ai dormit și te-ai trezit la fel de obosit precum te-ai culcat", a declarat medicul Tarek Nazer, în cadrul emisiunii Pastila de Frumusețe de la DC Medical, Spectacola și DC News.

Care e cea mai bună pernă

 

Potrivit medicului, în cazul trezitului cu gâtul înțepenit este vorba de pernele pe care le avem.

"Aici vorbim de perne. Atunci când alegem o pernă trebuie ca atunci când ne întindem pe spate, capul, gâtul și corpul la același nivel. Să nu fie capul nici prea jos, nici prea sus.

Nu există o pernă anume care să fie bună pentru toată lumea, pentru că eu poate sunt mai mare, tu ești mai mic, pentru mine trebuie 10 cm ca să fie poziția bună, ție îți trebuie 5 cm și automat nu putem folosi aceeași pernă.

Există niște perne ortopedice care respectă forma anatomică a gâtului, suportă gâtul și capul. Nu sunt cele mai comode, mulți le găsesc foarte greu de dormit pe ele, nu neapărat să luăm unele din această categorie dacă nu putem, dar putem lua orice pernă care să ne păstreze capul, gâtul și corpul la același nivel.

Să nu fie capul prea sus pentru că provoacă dureri și nici prea jos pentru că ne dă dureri la coloana cervicală.

Care e cea mai bună saltea

 

"Același lucru este valabil și pentru saltea. Salteaua trebuie să fie destul de dură.

Cele de tip moale sau memory sau care provoacă senzația de bine la început, când te întinzi, într-adevăr sunt comode când te întinzi, dar nu oferă coloanei un suport puternic care să o țină dreaptă și în timp, musculatura se atrofiază din cauză că este contractată toată perioada somnului și devine un somn care nu este liniștit și devenim obosiți după ce dormim", a conchis medicul Tarek Nazer.

Vezi mai multe în video:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel