Ciocolata neagră, beneficii și proprietăți. Mănâncă 30g de ciocolată cu 85% cacao și vei fi mai FERICIT

Giorgiana Croitoru / 15 feb 2022 / 13:59
Ciocolata neagră, beneficii și proprietăți Foto: Pexels @Lisa Fotios
Ciocolata neagră, beneficii și proprietăți Foto: Pexels @Lisa Fotios

Ciocolata neagră, beneficii și proprietăți. Ce nu știai despre ea și de ce trebuie să începi să o consumi.

Ciocolata este dulcele preferat al celor mai mulți din oameni pentru că induce o stare de bine, însă dăunează mereu siluetei noastre și chiar și sănătății. Ei bine, dacă vrei să mănânci ceva dulce, ciocolata neagră este perfectă pentru oricine, chiar dacă este mai... amăruie.

Chiar și ciocolata neagră îți poate da o stare de bine și, potrivit unui studiu publicat în Journal of Nutritional Biochemistry, persoanele care consumă zilnic 30g de ciocolată neagră cu 85% cacao sunt mai fericite. Oamenii de știință au descoperit că aceste îmbunătățiri ale dispoziției au fost asociate și schimbărilor microbiene din tractul gastrointestinal.

46 de persoane au participat la acest studiu și au consumat zilnic câte 30g de ciocolată neagră cu 85% cacao, 30g de ciocolată neagră cu 70% cacao sau n-au consumat deloc timp de trei săptămâni. Dispoziția participanților a fost măsurată folosind un sistem psihologic care conține 20 de adjective care indică stări negative sau pozitive. De asemenea, pentru a determina efectele asupra microbiomului tractului intestinal, au fost analizate și fecalele participanților.

30g de ciocolată neagră te face mai fericit

 

Potrivit cercetărilor din Coreea, câteva bucățele de ciocolată ne pot îmbunătăți dispoziția. Mai mult, aceștia au descoperit că adulții sănătoși care consumau zilnic un total de 30g de ciocolată neagră cu 85% cacao erau mai fericiți comparativ cu cei care mâncau ciocolată cu mai puțină cacao sau nu consumau deloc.

Aceste beneficii sunt valabile doar pentru ciocolatele negre cu 85% cacao, pentru că au o cantitate redusă de zahăr, grăsimi și alți aditivi precum coloranți și ulei de palmier.

În comparație cu ciocolata cu lapte, realizată din boabe de cacao, unt de cacao, zahăr și pudră de lapte, ciocolata neagră cu 85% cacao presupune că 85% din produs este făcut din cacao, iar restul de 15% tinde să conțină zahăr, vanilie și alte ingrediente extrase, acesta fiind și motivul pentru care are o aromă mai puternică și amăruie.

Poate nu știai, dar ciocolata cu lapte conține, în general, doar 20% cacao la produsele din Europa și 10% la produsele din America.

Astfel în urma studiului, s-a descoperit că dispozițiile negative erau reduse semnificativ în grupul participanților care consumau ciocolată neagră cu 85% cacao, dar nu și în grupul care consuma ciocolată cu 70% cacao.

Ce beneficii are cacaoa

 

Cacaoa este bogată în fibre, fier și fitochimicale cunoscute pentru susținerea sistemului imunitar și reducerea riscului de apariție a bolilor precum: cancer, demență, artrită, boli cardiovasculare și chiar accident vascular cerebral.

Cacaoa este bogată în multe minerale și conține inclusiv fier, magneziu, fosfor, zinc, mangan și cupru.

Magneziul de care dispune boaba de cacao este un mineral necesar pentru peste 300 de reacții enzimatice diferite din corpul uman, dar lipsit din dietele multor oameni, în timp ce fosforul, magneziul și manganul sunt vitale pentru oase sănătoase.

Pe de altă parte, cuprul și fierul sunt necesare pentru producerea celulelor roșii din sânge care furnizează oxigen corpului.

Ciocolata amăruie, un dulce sănătos. Efectul uimitor pe care sigur nu-l știai

 

Ficatul și inima au cel mai mult de câștigat dacă vei consuma ciocolată amăruie, pentru că, potrivit medicilor, consumul de ciocolată neagră cu minimum 70% cacao previne stresul oxidativ asupra ficatului, prevenind sau încetinind progresia leziunilor hepatice, cum ar fi steatohepatita, adică ficatul gras.

Beneficiile ciocolatei negre se datorează antioxidanților din compoziția boabelor de cacao, care inhibă un mecanism ce determină în mod normal fibroza ficatului, potrivit NCBI - National Center for Biotechnology Information.

Potrivit studiilor, NADPH oxidaza (nicotinamin adenin dinucleotid fosfat oxidaza) are un rol major în dezvoltarea stetohepatitei non-alcoolice (NASH). Din acest motiv, se recomandă consumul de ciocolată amăruie în cazul pacienților predispuși la apariția acestor afecțiuni hepatice.

Cu toate acestea, moderația este importantă, astfel că nu trebuie să consumăm mai mult de 50 de grame de ciocolată amăruie pe zi.

Ciocolata amăruie are și efect de îmbunătățire a funcției endoteliale și inhibă agregarea plachetară, prevenind astfel episoadele de inflamație, precum și hipertensiunea portală.

În plus, consumul de ciocolată neagră este asociat cu un risc mai mic de diabet, boli cardiace și poate regla în mod natural nivelul de colesterol și transaminaze din sânge.

Mihaela Bilic, despre ciocolata neagră

 

"Bobul de cafea și bobul de cacao sunt miraculoase. În bobul de cafea se regăsesc peste 2.000 de substanțe, iar bobul de cacao este și mai valoros, pentru că avem untul de cacao, acea grăsime vegetală, ce are aspect de unt. La capitolul ciocolată, mare capcană este să mâncăm ciocolată.

În momentul în care pe etichetă, primul cuvânt nu este cacao/masă de cacao/unt de cacao, este clar că acolo avem mai mult zahăr decât cacao.

Nu există arbori de cacao care să acopere toate nevoile de ciocolată ale mapamondului. Din păcate, acum, pe eticheta ciocolatei veți vedea primul ingrediente, în 80% din cazuri, zahărul și apoi veți vedea grăsime de cocos sau de palmier. Nici măcar nu mai există produsul cacao este pus doar cât să dea culoare.

Ciocolata neagră este cea mai bogată în calorii. Pentru că un gram de grăsime are 9 calorii, un gram de zahăr are 4 calorii. O ciocolată cu lapte va avea în jur de 500 – 530 de calorii, o ciocolată neagră, pentru că este mult mai bogată în grăsime va avea spre 600 poate chiar peste 600 de calorii.

Cu cât e mai bogată în calorii, cu atât e mai adevărată ciocolata neagră.

Ciocolata albă este o ciocolată ce are mai mult unt comparativ cu masa de cacao. Deci ciocolata albă este prin definiție cea mai grasă ciocolată, deci clar cea mai calorică.

Porția corectă de ciocolată este de trei pătrățele, niciodată mai mult de un rând. Tableta de ciocolată a devenit din ce în ce mai subțire, în prezent are 80 g și ne sugerează într-un fel porția corectă de ciocolată", a spus nutriționistul Mihaela Bilic.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy