Corp: semnele pe care ți le transmite organismul și ce să faci

Florina Pop / 09 iun 2019 / 22:12
E indicat să vă ascultați corpul
E indicat să vă ascultați corpul

Corpul transmite semne când ceva nu este în regulă, însă e bine să le discutați și cu medicul de familie pentru a vă liniști și pentru a preveni lucruri mai grave.

Organismul transmite semnale când ceva nu este în regulă, se arată pe webmd.com.

Iată câteva unele mesaje și ce înseamnă ele:

1. Ai nevoie de o zi de odihnă? - Vă simțiți agitat și extenuat? Este posibil să aveți nevoie de o zi mai ușoară. Cât de des trebuie să vă odihniți depinde de cât de greu este ce aveți de făcut și de cum vă simțiți. Dacă nu aveți dureri, o mișcare este de obicei o idee bună.

2. Ritmul inimii - este posibil să vă simțiți ușor amețit cu un puls mare sau mic. Dacă durează mai mult de câteva minute sau se întâmplă adesea, s-ar putea să fie de la o afecțiune. Dacă aveți serioase dureri în piept sau probleme de mers pe jos sau de vorbire ar putea însemna că urmează să faceți un atac de cord sau un accident vascular cerebral: mergeți la un spital.

3. Extenuat - dacă aveți mai puțină energie, dureri de cap, stomac deranjat sau alte simptome - semne că trebuie să vă intensificați gestionarea stresului. Ce ajută: exercițiu, relații pozitive, meditație, zâmbind, râzând, și nu vă mai stresați, cât se poate.

4. Schimbări de dispoziție – cu toții avem momente când ne simțim descurajați sau anxioși. Însă dacă vă confruntați cu depresia sau anxietatea, acestea vă pot afecta fizic și emoțional. Plângeți foarte mult, vă izolați, evitați să faceți lucrurile pe care le iubiți în mod obișnuit, aveți mușchi tensionați, vă este greu să vă concentrați și să dormiți sau să mâncați mai mult (sau mai puțin) decât în mod normal - sunt indicii că trebuie să discutați cu medicul sau cu un terapeut pentru a obține ajutor.

5. Modificări ale apetitului - dacă mâncați mult mai mult sau mult mai puțin decât de obicei, corpul spune că ceva nu este corect. S-ar putea să fiți stresați și mâncați din motive emoționale. Sau ați putea fi deprimat și asta vă estompează apetitul. Unele condiții, chiar îmbătrânirea, pot afecta și apetitul. Ajută să fiți activi și să mâncați sănătos. Dacă asta nu vă ajută, mergeți la medic.

6. Ușor rănit? - câteva ore în sală de gimnastică pot duce la o ușoară durere. Dar durerile musculare care durează mai multe zile ar putea însemna că le-ați suprasolicitat - prea mult, prea curând sau prea greu - și ați avut o leziune. Cel mai bine este să așteptați. 

7. Probleme de somn - corpul tău poate spune că ai nevoie de mai mult somn. În primul rând, încercați lucruri simple, cum ar fi să vă culcați și să vă ridicați în același timp în fiecare zi, dormind cel puțin 7 ore pe noapte. Păstrați-vă dormitorul răcoros și nu vă uitați la televizor sau verificați telefonul după culcare. Să fiți activi în timpul zilei ajută. Evitați mesele mari și cofeina prea aproape de culcare. Dacă acest lucru nu este suficient, întrebați medicul care ar putea fi problema.

8. Durerea care nu dispare - nu încercați să o acoperiți cu medicamente sau să o ignorați că va trece. Un medic vă poate ajuta să identificați sursa problemei și să o tratați. S-ar putea să aveți nevoie de terapie fizică pentru a începe să o simțiți mai bine.

9. O reacție proastă - poate că credeți că începeți să faceți alergii la polen sau că intestinul nu poate manipula lactoza sau glutenul. Sau observați că aveți mâncărimi pe piele și se usucă brusc. Acestea sunt lucruri la care se poate ajunge ușor la concluzii, dar mergeți la un medic pentru a afla dacă, într-adevăr, aveți o alergie sau dacă altceva vă cauzează simptomele. În acest fel, veți afla de ce aveți nevoie pentru a evita și trata factorii declanșatori.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.25