Cum mănânci sănătos când nu ai timp: ce alegi din meniul de la restaurant sau de la fast food. REGULI

Dana Lascu / 05 sep 2021 / 12:56
Mâncarea fast-food poate fi și sănătoasă
Mâncarea fast-food poate fi și sănătoasă

Când ai mult de muncă și ziua parcă nu-ți ajunge să rezolvi toate lucrurile pe care le ai de făcut, e foarte ușor să ajungi să mănânci lucruri nu tocmai sănătoase. Iată ce să alegi din meniurile de la restaurant sau fast-food când nu ai timp să-ți gătești singur mese sănătoase: 

Din umeroase motive, adesea nu avem timpul necesar ca să ne planificăm mesele sănătoase. Dacă sunteți tot pe fugă sau legat de birou și telefon, e foarte simplu să comandați o pizza sau ceva de la un fast-food, dar asta să va face să vă simțiți balonați și vă va da peste cap dieta, kilogramele în plus adunându-se foarte ușor. Iar o dietă nesănătoasă afectează organismul în mod dramatic. 

O dietă bogată în grăsimi saturate, sodiu și zahăr poate duce ușor la obezitate, niveluri ridicate de colesterol din sânge și tensiune arterială ridicată (hipertensiune) - toate acestea fiind factori de risc pentru bolile de inimă și alte boli cronice.

Dar există modalități prin care puteți face alegeri mult mai sănătoase chiar și atunci când nu aveți timp să vă preparați propriile mese sau când alergați prin oraș sau sunteți în delegație.

Ce alegi din meniul de la restaurant 

Multe restaurante au opțiuni mai ușoare în meniurile lor, adesea cu un număr mai mic de calorii. Aruncați o privire rapidă la meniurile online ale restaurantelor înainte de a merge acolo sau de a comanda. Apoi, luați în considerare aceste sfaturi atunci când comandați:

- Consumați mai întâi o mică salată sau o supă fără smântână. Este un început nutritiv și bogat în vitamine, care vă va ajuta să consumați mai puține calorii în general.

- Alegeți aperitive pe bază de legume sau cele cu pește la cuptor, la grătar sau fierte, orice ceva cu pui fără piele.

- Alegeri preparate care nu sunt grase sau cele care nu au sosuri cremoase. Carne făcută la grătar, fripturi dar nu cu sos cremos,  pește. 

- Alegeți legumele sau salată ca garnitură, în loc de cartofii prăjiți sau piure de cartofi plin cu unt.

- Porțiile servite la restaurante pot fi prea mari. Vedeți dacă sunt disponibile porții mai mici sau, la cerere, restaurantele vă pot pune la pachet ce nu ați terminat. 

- Dacă aveți poftă de desert, încercați fructe proaspete sau sorbet.

Ce alegi de la fast-food

Consumul de mâncare rapidă – fast-food – nu e sănătos din niciun punct de vedere. Însă există și opțiuni în meniuri care sunt mai puțin „periculoase”. Unele dintre fast-fooduri afișează chiar și numărul de calorii (mai des cele de peste hotare).

La un magazin de sandwich-uri, spre exemplu, este relativ ușor să faceți alegeri mai sănătoase, cum ar fi să renunțați la sosuri, să cereți să vă pună mai multe legume sau ca pâinea să fie integrală. De multe ori au și salate sau supe. 

Dar dacă treceți printr-un drive-thru, urmați aceste sfaturi:

- Evitați alimentele prăjite, precum cartofi prăjiți, inele de ceapă, fâșiile și bucățelele prăjite de pui

- Un sandviș cu piept de pui fără piele și făcut la grătar are un conținut mai scăzut de grăsimi saturate decât un burger.

- Comandați cele mai mici dimensiuni - nu „supradimensionați” nimic, adică nu cereți nimic „dublu” sau „triplu”, porțiile mici de  cartofi prăjiți și tot așa, ca să aveți cât mai puține calorii.

- Renunțați la sosuri și toppinguri.

- Evitați băuturile cu zahăr și acidulate. Alegeți apă, a ceai neîndulcit sau lapte fără grăsimi sau cu conținut scăzut de grăsimi.

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy