Dansul care îți scade tensiunea și reduce semnificativ riscul de boli de inimă

Dana Lascu / 10 sep 2019 / 21:44
Hula, dansul tradițional din Hawaii
Hula, dansul tradițional din Hawaii

Hula, dansul național din Hawaii, al 50-lea stat al SUA, scade tensiunea și reduce considerabil riscul de boli de inimă, arată un studiu care a fost prezentat în weekend, la New Orleans, la American Heart Association’s Hypertension 2019 Scientific Sessions.

Un nou studiu a artat că dansul tradițional din Hawaii reduce „semnificativ" riscul de boli de inimă. Nativii hawaieni care au participat la un program de scădere a tensiunii arteriale, care a inclus dansul lor național hula, au reușit să-și scadă tensiunea arterială mai mult decât cei care au avut parte doar de educație standard în ceea ce privește dieta și exercițiile fizice, potrivit cercetărilor preliminare prezentate la Hypertension 2019 Scientific Sessions ale American Heart Association, care s-au desfășurat în weekend la New Orleans.

Rezultatele unui studiu de cinci ani cu mai mult de 260 de participanți nativi din Hawaii au arătat că hula a redus „în mod semnificativ" riscul de boli de inimă, cei din studiu reușind să-și scadă tensiunea arterială sistolică, în medie, cu 17 puncte.

Subiecții, care aveau vârsta medie de 58 de ani, și 80% erau femei, deși erau sub tratament medical pentru hipertensiune arterială, aveau încă o tensiune arterială sistolică (numărul maxim) de 140 mmHg sau mai mare sau aveau o tensiune arterială sistolică de 130mmHg sau mai mare și a avut și diabet de tip 2.

Rezultate dintr-un program de două ore de dans pe săptămână

După trei ședințe de câte o oră de educație pentru hipertensiune, care au inclus informații despre dietă, exerciții fizice și utilizarea medicamentelor, participanții au fost repartizați la întâmplare într-un grup de control, care nu a mai primit nicio intervenție suplimentară, sau un grup care urma să facă ore de dans hula. Participanții din grupul Hula au dansat practic de două ori pe seăptămână câte o oră, timp de trei luni, sesiuni urmate de o lecție lunară timp de trei luni suplimentare. De asemenea, eu ai făcut practică după voie, precum și activități de grup pentru a consolida educația în materie de controlul hipertensiunii și de comportamente sănătoase. Toți participanții și-au continuat tratamentul medical obișnuit în timpul studiului.

Dr Keaweʻaimoku Kaholokula, cercetătorul principal pentru studiul și președintele Departamentului de Sănătate Nativă de la Facultatea de Medicină a Universității din Hawaii, a declarat că oamenii de știință au descoperit că Hawaienii autohtoni doresc intervenții în stilul de viață bazate pe grupuri și relevante din punct de vedere cultural care să rezoneze cu valorile lor culturale.

„Hula este distractiv, este ceva ce poți face la o vârstă înaintată, precum și la o vârstă fragedă", a spus Kaholokula, într-un comunicat de presă.

„Poate fi ajustat, modificat pentru persoane cu capacitate fizică diferită (...) dansul cred că este un tip de activitate fizică care are sens, pe care îl putem folosi cu adevărat pentru promovarea sănătății. "

Scade tensiunea și riscul de boli de inimă și AVC

După ce s-au ajustat valorile în funcție de greutatea și tensiunea arterială a participanților la începutul studiului, și la șase luni, cercetătorii au descoperit că, în comparație cu persoanele din grupul de control, cei care au dansat hula aveau:

- șanse mai mari să fi reușit să-și scadă tensiunea arterială până la sub 130/80 mmHg, ținta actuală pentru tratamentul tensiunii arteriale pentru pacienții fără diabet;

- șanse mai mari să-și fi scăzut tensiunea sistolică (numărul maxim) cu peste 10 mmHg, o cantitate care reduce semnificativ riscul de atac de cord, accident vascular cerebral și insuficiență cardiacă; și

- erau capabili să-și poată menține îmbunătățirea tensiunii arteriale la o monitorizare la un an de la începerea studiului (și la 6 luni de la terminarea lecțiilor de hula incluse în cercetare).

„Participanții au spus că hula a fost distractivă și a ajutat la satisfacerea nevoilor lor spirituale și culturale", a spus Kaholokula. „Mai mult de 80% dintre ei au rămas cu program timp de șase luni și 77% erau încă în el la 12 luni, ceea ce reflectă un interes ridicat pentru un program întemeiat cultural ca acesta."

Orice fel de exercițiu care te face să respiri mai greu

„Aceste rezultate consolidează ideea că, pentru majoritatea oamenilor, cea mai bună activitate fizică pentru sănătate este una care vă face să respirați puțin mai repede și să vă face inima să bată puțin mai repede", a spus dr. David Goff, director la Divizia de Științe Cardiovasculare la Institutul Național al Inimii, Plămânului și Sângelui (parte a Institutelor Naționale americane de Sănătate), care a finanțat studiul. „Indiferent dacă e vorba de dans, ciclism, înot, surf sau drumeții, cheia este să te miști din ce în ce mai des. A fi activ cu prietenii și familia poate ajuta la susținerea distracției sănătoase în timp. "

Deși studiul a fost realizat în pe nativii din Hawaii, rezultatele se pot aplica altor grupuri arată cercetătorii.

„Alte activități culturale similare, în special cele care includ activități fizice care respectă liniile directoare naționale, precum și activitățile sociale și culturale care implică și determină oamenii să facă schimbări de comportament, ar putea fi utilizate într-un mod similar în alte grupuri indigene precum indienii americani, indivizii din Alaska, maori din Noua Zeelandă, aborigeni din Australia și mulți alții ", a spus Kaholokula.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.27