De ce să mâncăm fructe de toamnă. Nutriționist: Mărimea contează, cu cât sunt mai mici și mai colorate, cu atât mai bine

de ce sa mancam fructe de toamna. FOTO: Freepik @KamranAydinov
de ce sa mancam fructe de toamna. FOTO: Freepik @KamranAydinov

Fructele de toamnă au beneficii multiple pentru sănătate. De ce să le consumăm pe cele mai mici și mai colorate.

Fructele de toamnă sunt cele mai multe, dar și cele mai bune, iar potrivit nutriționistului Cristian Mărgărit, ”un fruct mic și colorat înseamnă că are foarte mulți antioxidanți”, în raport cu zaharurile pe care le conține.

”Preocuparea tuturor în legătură cu fructele este zahărul. E ca și cum ai mânca zahăr, dar nu este absolut deloc așa.

Aici ai antioxidanți în primul rând, chiar dacă nu ai cine știe ce vitamine.

Ai niște fibre și studiile arată că efectul consumului de astfel de alimente, de mere, de struguri, de prune și de rodie, previne foarte multe boli. 

Deci nu contează, teoretic, dacă am vitamina C sau câtă am, contează efectul pe care îl are consumul de fructe și legume asupra sănătății”, a declarat Cristian Mărgărit la Neatza cu Răzvan și Dani de la Antena 1.

Vezi și: Amigdalina, beneficii. În ce cantitate devine toxică și chiar fatală

Fructele toamnei și beneficiile lor

Cristi Mărgărit a prezentat câteva dintre fructele de care ne putem bucura în această perioadă, dar și beneficiile pe care acestea le au pentru sănătatea noastră.

Prunele au indicele ORAC cel mai mare, care este capacitatea de a neutraliza radicalii liberi, deci un efect antioxidant foarte bun. La fructe mărimea contează, cu cât sunt mai mici și mai colorate, cu atât este mai bine”, a spus nutriționistul.

Despre măr, afirmă Mărgărit că este un fruct interesant, ”știm cu toții că aici (n.r. în coajă)  avem mare parte din fibre, antioxidanți etc. Deci chiar și pentru copilași, mărul să fie cu tot cu coajă, după ce le spălăm. Merele se păstrează și arată atât de bine pentru că sunt sortate și culese, sunt soiuri speciale care arată bine și se păstrează bine”, a continuat Mărgărit.

”Para, din punct de vedere al gustului, este mult peste măr. Există și o varietate mare de pere. Dar aici avem ce? Semințele. Știm că au o anumită cantitate de cianură, dar cantitatea aceasta foarte mică face bine. Oferă un efect de adaptare a organismului, este o formă de otravă dar într-o cantitate infimă, care dă un efect de adaptare organismului. Poți mânca sâmburi fără probleme, în această cantitate, și chiar îți oferă beneficii”, a mai spus Mărgărit.

Ca cianura din semințele de măr sau de pară să fie toxice este nevoie de un consum uriaș, de aproximativ 200 de sâmburi, adică vreo 40 de cotoare.

Strugurii negri, pe lângă antioxidanții care sunt sub coajă și în coajă, avem și sămânța de strugure, care este extrem de bogată în antioxidanți, iar mestecați sunt scoși mai bine antioxidanții din semințe”, a adăugat nutriționistul.

Rodia este bogată în antioxidanți. Sucul de rodie ajută foarte mult sănătatea bărbatului, este extrem de bun pentru prostată.

Gutuia este excelentă, are foarte mult acid malic, acidul care este astringent și face gura pungă. Acest acid îl găsim și în mere, într-o cantitate mai mică. este un acid organic, cum este și acidul citric”, adăugat nutriționistul, care a subliniat că nu trebuie ”să fugim de zahăr în sine, pentru că e o cantitate mică, așa cum este în fructe, însoțită de fibre, de antioxidanți, este absolut în regulă, este bine pentru  sănătate”.

De asemenea, trebuie reținut că un fruct mai crud nu are mai multă vitamina C, ci mai puține zaharuri, fapt care îl face să fie potrivit și pentru persoanele cu diabet sau cele care urmează o dietă cu alimente cu indice glicemic mic. ”Un fruct mai crud încă nu a suferit toate transformările pentru a ajunge la perfecțiune. Este unul dintre puținele alimente din natură făcute special pentru a fi mâncate”,a concluzionat nutriționistul.

Indicele glicemic și impactul asupra sănătății. "Scorurile" indicelui glicemic și la ce trebuie să fiți atenți dacă optați pentru dieta diabeticilor

Indicele glicemic reprezintă o scală care clasifică numărul de carbohidrați din alimente, de la zero la 100, indicând cât de repede un aliment determină creșterea glicemiei unei persoane.

Acesta este eficient atât pentru persoanele cu diabet, la care alimentele cu indice glicemic ridicat poate provoca creșteri dăunătoare ale glicemiei, cât și pentru cei care doresc să urmeze diete pentru menținerea în greutate sănătoasă.

O dietă echilibrată, nutritivă și sănătoasă include o gamă variată de alimente, astfel că o persoană nu este limitată la a consuma doar alimente cu indice glicemic scăzut, însă poate să fie de folos pentru a face alegeri sănătoase. De asemenea, trebuie menționat și faptul că o astfel de dietă poate avea unele beneficii, dat și unele probleme, printre acestea numărându-se combinațiile de alimente care pot avea impact diferit asupra glicemiei, potrivit Mayo Clinic.

Problemele pe care le include dieta pe baza indicelui glicemic pentru diabetici

- Nu arată modul în care un singur produs alimentar față de o combinație de alimente poate avea un impact diferit asupra glicemiei;

- Nu ia în considerare toate variabilele care afectează glicemia, cum ar fi modul în care sunt preparate alimentele sau cantitatea consumată;

- Nu include alimente care au un conținut scăzut sau deloc de carbohidrați și include doar alimente care conțin carbohidrați;

- Nu clasifică alimentele în funcție de conținutul de nutrienți - alimentele cu un indice glicemic scăzut pot fi bogate în calorii, zahăr sau grăsimi saturate;

- Poate fi dificil de urmărit indicele glicemic. În primul rând, nu există un standard pentru ceea ce se consideră alimente cu indice glicemic scăzut, moderat și ridicat. În general, alimentele ambalate nu indică pe etichetă clasamentul IG și poate fi greu de estimat care ar putea fi acesta;

- Principiile de bază ale unei alimentații sănătoase, controlul porțiilor și numărarea carbohidraților sunt toate modalități de a vă ajuta să vă gestionați și să vă controlați mai bine glicemia. Citește mai departe AICI.

Vezi și: 12 alimente bogate în triptofan, aminoacidul responsabil cu starea de bine

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0