Efectele secundare ale vitaminei K-2

Georgiana Ioniță / 22 oct 2019 / 11:05

Vitamina K-2 are multe dintre aceleași roluri vitale ca vitamina K-1. Amândouă opresc sângerarea și ambele contribuie la sănătatea oasoasă și cardiovasculare. Studii timpurii sugerează că vitamina K-2 poate face o treabă mai bună în combaterea bolilor coronariene decât vitamina K-1, deși rolul acesteia încă trebuie definit prin mai multe studii.

Foarte puține reacții adverse grave sunt asociate cu vitamina K-2. Cea mai mare grijă este potențialul său de a interfera cu medicamentele de subțire a sângelui, notează Livestrong

 

Vitamina K-2 este denumirea generică pentru un grup de substanțe cunoscute sub numele de menaquinone, sau MKs. Fiecare substanță din grup este identificată cu un număr, cum ar fi MK4 sau MK7. Toate, cu excepția unuia - MK4 - sunt produse în mod natural de bacteriile din intestinul gros și din alimentele fermentate, precum brânza, iaurtul și un produs de soia fermentat numit natto. De asemenea, veți obține o cantitate mică din carne, în special din ficat. MK4 este sintetizat atunci când vitamina K-1 este transformată în vitamina K-2, potrivit unui raport din „Jurnalul britanic de nutriție" din octombrie 2013.

Impact asupra medicamentelor care subțiază sângele

Medicamente pentru subțierea sângelui, cum ar fi warfarina, prin inhibarea vitaminei K. Datorită relației lor strânse, efectul secundar cel mai semnificativ al vitaminei K-2 este capacitatea sa de a interfera cu aceste medicamente. Creșterea bruscă a vitaminei K-2 din orice sursă, indiferent de alimente sau suplimente, poate scădea efectul warfarinei. Reducerea vitaminei K-2 poate spori impactul acesteia, relatează Institutul Național al Centrului Clinic de Sănătate. Acest efect secundar poate fi mai semnificativ cu vitamina K-2 decât vitamina K-1. Chiar și mici modificări ale consumului de menaquinonă pot perturba medicamentele anti-coagulante.

Alte efecte secundare potențiale

În timp ce o reacție alergică este posibilă, suplimentele de vitamina K-2 sunt în general sigure și netoxice, potrivit Institutului Linus Pauling. Menaquinonele pot fi metabolizate diferit de vitamina K-1. De exemplu, efectul vitaminei K-2 din alimentele fermentate asupra warfarinei poate dura mai mult decât vitamina K-1, relatează American Cancer Society. Este important să ne amintim că este nevoie de mai multe cercetări pentru a umple lacunele cunoștințelor actuale despre menaquinone și modul în care acestea diferă de vitamina K-1, conform raportului din octombrie 2013 din „British Journal of Nutrition".

Aportul zilnic recomandat

În viitor, pot fi elaborate recomandări de administrare separate pentru vitamina K-2, dar deocamdată există un singur ghid. Aportul zilnic recomandat pentru vitamina K totală din toate sursele este de 90 micrograme zilnic pentru femei și 120 micrograme zilnic pentru bărbați. Dacă luați antibiotice sau medicamente pentru a trata bătăi de inimă neregulate, fiți conștienți că acestea pot interfera cu producerea de vitamina K-2 în intestinul gros, relatează Institutul Linus Pauling. Este posibil să aveți probleme în absorbția vitaminei K-2 dacă luați medicamente pentru reducerea colesterolului sau înlocuitori de grăsime, cum ar fi olestra. Consultați medicul dacă aveți întrebări cu privire la nevoia dvs. de vitamina K-2.

 
Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24