Formula magică pentru un somn odihnitor. Dr. Anca Hâncu: Trebuie să ne oprim

Monika Baciu |
Data publicării:
somn - FOTO: Freepik@naiklon1
somn - FOTO: Freepik@naiklon1

Aceasta este formula magică pentru un somn odihnitor. Ce trebuie, de fapt, să facem.

Pentru mulți dintre noi, dimineața începe cu un răspuns grăbit la alarma telefonului, urmat de un ritual matinal de consum de cafea pentru a ne trezi. Dar ce-ar fi dacă am schimba această rutină pentru a ne asigura că avem parte de un somn odihnitor și de o dimineață fără oprire a telefonului?

Acesta este conceptul din spatele formulei 10-3-2-1-0, o metodă simplă pentru a ne ajuta să ne reglăm obiceiurile înainte de culcare pentru a avea un somn mai bun și o stare de spirit mai bună în dimineața următoare.

Ce este formula 10-3-2-1-0

Dr. Anca Hâncu, medic nutriționist, a explicat în ce constă, de fapt, formula 10-3-2-1-0.

"Ca să avem dimineața zero opriri ale telefonului trebuie să respectăm acel 10 care înseamnă consum de cafeină cu 10 ore înainte de culcare. Ar fi ultima dată când putem lua cofeină. Dacă vrem să adormim seara la 10:00, ultima cafea din timpul zilei trebuie să o bem la prânz, la ora 12:00.

Cu 3 ore înainte de a ne culca vom mânca.

2 – Cu două ore înainte de a ne culca trebuie oprim munca. Acest obicei ne scade calitatea somnului

1 – Cu o oră înainte de somn să întrerupem legătura cu ecranele albastre”,  a explicat dr. Anca Hâncu, medic nutriționist, la Antena 3 CNN.

Acest set simplu de reguli care ne ghidează în pregătirea pentru culcare, pentru a ne asigura că ne trezim proaspeți și revigorați în fiecare dimineață.

Vezi și: Boala care duce la AVC sau infarct. Cristina Pricop: Crește de 8 ori riscul de AVC și de până la 10 ori cel de infarct miocardic

Somn profund - FOTO: Freepik

Cofeina, impact asupra somnului

Cofeina este un stimulent puternic, care poate afecta somnul în mai multe moduri. Consumată înainte de culcare, cofeina poate perturba capacitatea de a adormi și de a avea un somn odihnitor. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că cofeina blochează acțiunea adenosinei, un neurotransmițător care induce somnul. Mai mult, cofeina poate crește activitatea sistemului nervos central, determinând o stare de alertă și împiedicând relaxarea necesară pentru adormire.

Studiile au arătat că efectele cofeinei asupra somnului pot persista ore întregi după ce a fost consumată. Chiar și o ceașcă de cafea băută în timpul prânzului poate afecta negativ calitatea somnului în timpul nopții. În plus, persoanele care consumă cofeină regulat pot deveni mai puțin sensibile la efectele acesteia asupra somnului, dar tot pot fi afectate într-o anumită măsură.

Pentru a evita impactul negativ al cofeinei asupra somnului, este recomandat să limităm consumul acesteia, în special în orele de seară.

Vezi și: Semnul care arată debutul bolii Alzheimer. Nu este vorba de pierderile de memorie

Lumina albastră perturbă somnul

Expunerea la lumina albastră înainte de culcare poate inhiba producția de melatonină și poate perturba ritmurile circadiene ale corpului nostru, ceea ce face mai dificilă adormirea și menținerea unui somn odihnitor. Acest lucru poate duce la tulburări de somn, cum ar fi insomniile sau somnul fragmentat.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel