Fructele și băuturile care te feresc de Alzheimer

Dana Lascu / 01 noi 2020 / 22:34
Afine.  Foto: Pixabay
Afine. Foto: Pixabay

Un studiu recent arată că un aport scăzut de alimente bogate în flavonoide este asociat cu un risc mai mare de Alzheimer. Iată ce fructe și băuturi trebuie să consumi și în ce cantitate

Adulții mai în vârstă care au consumat cantități mici de alimente bogate în flavonoide, cum ar fi fructe de pădure, mere și ceai, au fost de două până la patru ori mai predispuși să dezvolte boala Alzheimer și demențe asociate de-a lungul a 20 de ani, comparativ cu persoanele al căror aport a fost mai mare, arată un studiu recent condus de oamenii de știință de la Centrul de cercetare a nutriției umane pentru îmbătrânire Jean Mayer USDA (USDA HNRCA) de la Universitatea Tufts.

Studiul epidemiologic efectuat pe 2.800 de persoane cu vârsta peste 50 de ani a examinat relația pe termen lung dintre consumul de alimente care conțin flavonoide și riscul de boală Alzheimer (AD) și boala Alzheimer și demențe asociate (ADRD). În timp ce multe studii au analizat asocierile dintre nutriție și demențe pe perioade scurte de timp, studiul publicat în Jurnalul American de Nutriție Clinică (link direct) a analizat expunerea de peste 20 de ani.

Flavonoidele sunt substanțe care se găsesc natural în plante, inclusiv fructe și legume, cum ar fi pere, mere, fructe de pădure, ceapă și băuturi pe bază de plante, cum ar fi ceaiul și vinul. Flavonoidele sunt asociate cu diferite beneficii pentru sănătate, inclusiv reducerea inflamației. Ciocolata neagră este o altă sursă de flavonoide.

Cercetătorii stabilit că aportul scăzut de trei tipuri de flavonoide a fost legat de un risc mai mare de demență în comparație cu cel mai mare aport. Mai exact:

Aportul scăzut de flavonoide (mere, pere și ceai) a fost asociat cu un risc dublu de a dezvolta ADRD.

Aportul redus de antociani (afine, căpșuni și vin roșu) a fost asociat cu un risc de patru ori mai mare de a dezvolta ADRD.

Aportul redus de polimeri flavonoizi (mere, pere și ceai) a fost asociat cu un risc dublu de a dezvolta ADRD.

Rezultatele au fost similare pentru AD.

Cât ar trebui să consumi:

Aportul scăzut (15% sau mai mic) a fost egal cu niciun fel de fructe de pădure boabă (antocianine) pe lună, un măr și jumătate pe lună (flavonoli) și fără ceai (polimeri flavonoizi).

Aportul mare (60% sau mai mare) a fost egal cu aproximativ 7,5 cești de afine sau căpșuni (antocianine) pe lună, 8 mere și pere pe lună (flavonoli) și 19 căni de ceai pe lună (polimeri flavonoizi).

„Ceaiul, în special ceaiul verde și fructele de pădure sunt surse bune de flavonoide", a spus autorul principal Esra Shishtar, care la momentul studiului era doctorand la Școala de știință și politici nutriționale Gerald J. și Dorothy R. Friedman de la Universitatea Tufts în cadrul Programului de epidemiologie nutrițională la USDA HNRCA. „Când ne uităm la rezultatele studiului, vedem că persoanele care ar putea beneficia cel mai mult de consumul mai multor flavonoide sunt exact cele la care au cele mai scăzute niveluri și nu este nevoie de mult pentru a îmbunătăți această stare. O ceașcă de ceai pe zi sau unele fructe de pădure de două sau trei ori pe săptămână ar fi suficient", a spus ea.

Paul Jacques, autor principal și epidemiolog nutrițional la USDA HNRCA a remarcat că la 50 de ani, vârsta aproximativă la care datele participanților au fost analizate pentru prima dată, nu este prea târziu pentru a face schimbări dietetice pozitive. „Riscul de demență începe să crească cu adevărat peste vârsta de 70 de ani, iar mesajul de luat acasă este că, atunci când te apropii de vârsta de 50 de ani sau chiar și dincolo de ea, ar trebui să începi să te gândești la o dietă mai sănătoasă, dacă nu ai făcut-o deja”. 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy