Grăsimile de origine vegetală, mai bune pentru inimă. Explicația specialiștilor

Adisa Codruț / 28 feb 2019 / 13:15
Grăsimile sunt necessare pentru organism, dar e importantă sursa acestora
Grăsimile sunt necessare pentru organism, dar e importantă sursa acestora

Se cunoaște faptul că grăsimile monosaturate sunt importante pentru sănătatea inimii, dar se pare că și originea acestor grăsimi este importantă. Studiul publicat explică și de ce.

Grăsimile monosaturate, care fac parte din catgoria grăsimilor nesaturate, se găsesc în măsline, nuci și avocado, precum și în carne și produse lactate. Cu toate că unele studii au descoperit că dietele bogate în grăsimi monosaturate reduc riscul bolilor de inimă, altele nu au același efect.

Se pare că sursa de grăsime face diferența. Acest lucru este indicat de cercetătorii de la Harvard T.H. Chan School of Public Health, care au studiat datele despre dietă de la mai mult de 90.000 de persoane care aveau în medie 22 de ani.

Sursa grăsimilor, importantă

Riscul bolii cardiace a fost mai mic atunci când grăsimile saturate nesănătoase, carbohidrații rafinați sau grăsimile trans au fost înlocuite cu grăsimi mononesaturate pe bază de plante, dar nu cu grăsimi mononesaturate din surse animale.

Un consum mai mare de grăsimi din surse vegetale a fost asociat cu un risc cu 16% mai mic de a muri de diferite cauză. În schimb, consumul ridicat de grăsimi de origine animală a fost legat de un risc de 21% mai mare de a muri de orice cauză.

Studiul, publicat în martie 2018 în The American Journal of Clinical Nutrition,oferă un sprijin suplimentar beneficiilor pentru sănătate ale unei diete pe bază de plante.

Studiul original, AICI.

 

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.22