Ți-e teamă de COVID-19? Dieta cu alimente care reduc riscul de atac de panică

Dana Lascu / 26 oct 2020 / 10:24
Alimente     FOTO: pexels.com
Alimente FOTO: pexels.com

Un cunoscut nutriționist spune că anumite alimente, prin conținutul lor bogat de vitamine și minerale, au efecte liniștitoare asupra sistemului nervos.

Frica, emoția negativă care afectează direct sistemul nervos, poate fi contracarată consumând alimentele bogate în vitamine B, deoarece acestea au un efect liniștitor asupra acestui sistem. „Din grupul vitaminelor B, s-a constatat că o influență deosebit de bună o au cobalamina (B12), niacina (B3) și tiamina (B1), deoarece scad susceptibilitatea declanșării atacului de panică”, a arătat nutriționistul Lygia Alexandrescu, la Antena 3

Dieta care reduce riscul de atac de panică

Potrivit ei, trebuie urmată o dietă echilibrată, punându-se accent pe alimentele care conțin complexul de vitamine B:

Cotește și: Psihiatru: Atac de panică, cum te ajuți singur

1. Alimentele precum carne, pește, ouă și brânză ar trebui să reprezinte 20% din dieta zilnică;
2. 30% din dieta zilnică va fi formată din legume precum broccoli, sparanghel, varză albă și roșie și fructe precum mere, banane, portocale, cătină;
3. Baza alimentației zilnice trebuie să fie reprezentată în proporție de 50% de carbohidrații complecși, precum cereale integrale, germeni de grâu, orez brun.

Citește și: 15 vitamine și minerale ESENȚIALE. Alimente în care le găsești și cantitățile de care ai nevoie

 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.23
YesMy