Inimă, stil de viață: opt factori care cresc riscul bolilor cardiace

Angela Sabău / 12 iun 2020 / 11:59
Boli cardiace
Boli cardiace

Opt factori care pot afecta inima și care pot fi schimbați, prin schimbarea stilului de viață sunt prezentați în câteva rânduri.

Genetica poate juca un rol în sănătatea cardiovasculară, dar la fel de bine poate ajuta schimbarea stilului de viață. Iată opt factori care pot afecta inima și ce putem face pentru ameliorarea lor:

Colesterolul

Colesterolul LDL „rău” poate înfunda arterele care alimentează  inima și creierul - și poate crește riscul de atacul de cord și de accident vascular cerebral. Colesterolul HDL „bun” poate ajuta la eliminarea celui rău, dar numai într-o oarecare măsură. De asemenea, organismul preia colesterolul suplimentar din anumite alimente - cum ar fi carnea, ouăle și lactatele.

Faceți un test de sânge casă aflați nivelul de colesterol. Apoi, întrebați medicul despre ce schimbări ar putea fi necesare. Trecerea la o dietă cu conținut scăzut de grăsimi poate ajuta la scăderea colesterolului LDL. Efectuarea unor exerciții cu regularitate poate ridica nivelurile de HDL bun.

Frecvența cardiacă în stare de repaus

Pentru majoritatea oamenilor, un ritm cardiac în repaus între 60 și 100 de bătăi pe minut este considerat normal. Este afectat negativ de stres, hormoni și medicamente. Obținerea unei forme mai bune nu poate reduce doar ritmul cardiac în repaus, ci vă poate ajuta să vă salvați viața: Studiile au arătat că o ritm mai mare este asociat cu un risc mai mare de deces, chiar și în rândul persoanelor care nu au factori tradiționali de risc de boală cardiacă.

Verificați ritmul cardiac în repaus, de preferință primul lucru dimineața, înainte de a vă ridica din pat.

Exercițiile cardio

Exercițiile cardio pot face ca inima să pompeze și să construiască anduranța. Dovezile crescânde în ultimele trei decenii au arătat că nivelurile scăzute de fitness cardio sunt asociate cu un risc crescut de boli cardiovasculare și deces. Nivelurile ridicate sunt legate de un risc mai mic de a dezvolta demență, boala Alzheimer, diabet și chiar unele tipuri de cancer.

Un medic vă poate evalua rezistența cardiovasculară și starea generală. Adesea este măsurată folosind VO2 max, cantitatea maximă de oxigen pe care o persoană o poate lua în timpul exercițiilor aerobice intense.

Pentru a crește capacitatea cardiorespiratorie, mergeți la o alergare sau cu bicicleta. Faceți o plimbare rapidă sau deschideți muzica și începeți să dansați. Orice tip de exerciții aerobice care cresc ritmul cardiac au capacitatea de a construi rezistență, dacă sunt făcute în mod regulat. Dacă nu mai aveți activitate de ceva vreme, începeți încet și treptat.

Presiunea arterială

Hipertensiunea arterială, sau hipertensiunea arterială, este adesea numită „criminalul tăcut”, deoarece de obicei nu are simptome evidente. Aproape jumătate din toți adulții din SUA au hipertensiune arterială, însă multe persoane nu știu. Când este lăsată necontrolată, este un factor de risc major pentru atac de cord, accident vascular cerebral și insuficiență cardiacă.

Hipertensiunea arterială este definită ca o citire de peste 130 cu 80. Asigurați-vă că luați regulat măsurători pentru a detecta tiparele și a recunoaște când cresc valorile tensiunii.

Nivelul glicemiei

Nivelul de zahăr din sânge poate fluctua în funcție de ora din zi, ce mâncați și când ați mâncat. Un nivel prea înalt sau prea scăzut vă poate afecta concentrația, vă poate ameți și dăuna organelor vitale. Diabetul se dezvoltă atunci când există prea mult zahăr în sânge, deoarece organismul nu reușește să facă suficientă insulină sau nu o poate folosi eficient.

Diabetul de tip 2 este asociat cu obezitatea și inactivitatea fizică. Dieta și exercițiile fizice pot reduce șansele de a dezvolta sau încetini evoluția acesteia. O dietă cu conținut scăzut de grăsimi, care reduce aportul de dulciuri, zaharuri adăugate și carne procesată poate ajuta la menținerea constantă a nivelului de zahăr din sânge.

Circumferința taliei

Unii experți consideră că măsura din jurul taliei naturale este o modalitate mai bună de a măsura grăsimea corporală decât să se bazeze doar pe indicele de masă corporală. Cineva cu un scor relativ scăzut al IMC poate avea o talie mare, iar persoanele care au grăsime în jurul abdomenului, spre deosebire de șolduri sau în alte părți, prezintă un risc mai mare pentru boli de inimă și diabet de tip 2. O circumferință de talie ridicată este, de asemenea, asociată cu un risc crescut pentru hipertensiune arterială și niveluri ridicate de colesterol.

Medicii recomandă adulților ca atât circumferința taliei cât și scorul IMC s le mențină sub control. IMC singur nu poate fi suficient pentru a diagnostica obezitatea, în special în unele grupuri minoritare.

Ritmul cardiac

Fibrilația atrială, sau AFib, cum este numită adesea, este un ritm cardiac neregulat. Lăsat netratat, dublează riscul de deces legat de inimă și are un risc de cinci ori mai mare de AVC.

Dacă recunoașteți simptomele comune ale AFib - inclusiv slăbiciune, respirație, amețeli, palpitații cardiace sau bătăi inimii neregulate - consultați medicul dumneavoastră. Tratamentul depinde de problema medicală de bază care poate provoca AFib și ar putea include medicamente și proceduri care să ajute la restabilirea unui ritm normal.

Istoric familial

Ce trebuie să știți: istoricul familiei este considerat un „factor de creștere a riscului”, în conformitate cu ghidurile recente de gestionare a colesterolului. Asta înseamnă că, dacă un părinte, bunica sau o soră a avut un accident vascular cerebral, atac de cord sau un alt tip de boală cardiacă, informațiile ar trebui să fie împărtășite medicului dumneavoastră cât mai curând posibil.

Factorii genetici pot fi de asemenea în joc. Hipertensiunea arterială, de exemplu, este un factor de risc major al bolilor cardiace.

Încercați să cunoașteți istoricul medical al părinților. Detalii cum ar fi vârsta când au dezvoltat pentru prima dată boala cardiacă pot fi critice. Istoricul familial poate oferi medicului o perspectivă mai bună asupra riscului general de boli cardiovasculare în viitor.

 

Sursa, aici.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy