Înotul, 12 beneficii uimitoare. De ce trebuie să te apuci de înot. Câte kilograme ai putea slăbi rapid, le arde ca o torță

EXCLUSIV
Inotul - Foto: Freepick
Inotul - Foto: Freepick

Iată 12 beneficii incredibile ale înotului pentru sănătate. De ce ar trebui să te apuci de înot.

Experții recomandă ca adulții să aibă 150 de minute de activitate moderată sau 75 de minute de activitate intensă în fiecare săptămână, iar înotul este o modalitate excelentă de a vă lucra întregul corp, sistemul cardiovascular, dar și spatele.

O oră de înot arde aproape la fel de multe calorii ca și alergarea, fără tot impactul asupra oaselor și articulațiilor.

Înotul are o mulțime de beneficii, printre care și cele asupra coloanei vertebrale și este recomandat inclusiv pentru persoanele care au probleme cu spatele.

"Înotul face foarte bine. Făcând mișcările acestea întinde coloana și tonifică musculatura. Nu vedeți ce frumoși sunt băieții care fac înot? Au corpuri foarte frumoase și musculatura foarte bună", a declarat Ovidiu Grămescu, medic neurochirurg la Spitalul Clinic SANADOR, în exclusivitate pentru DC Medical.

Care e cea mai bună saltea de pat pentru a nu avea probleme cu spatele. Grămescu: Problema e că nu prea mai ai nici somn

Marea greșeală pe care o fac tinerii

 

"Înotul antrenează foarte multe grupe musculare, iar coloana, care e axul central al organismului, îi sunt bune aceste exerciții de timpul înotului.

De exemplu, eu le spun pacienților să nu facă, se duc tineri la sală, pun haltere de 50 - 60 kg în spinare și fac genoflexiuni. Atunci e presiune mare pe coloană în sensul nefiziologic", a mai spus medicul.

David Popovici, trimis la înot de un diagnostic și un medic

 

David Popovici este vedeta momentului, după ce a cucerit o lumea întreagă datorită performanțelor sale remarcabile. David Popovici a doborât record după record, aducând România pe podium.

Rezultatul este unic în istoria natației românești, David Popovici devenind primul înotător român care devine campion mondial în probe masculine de natație. În plus, el este și deținătorul recordurilor mondiale de juniori la ambele probe.

Campionul mondial David Popovici și-a început aventura cu înotul la 4 ani, atunci când a fost diagnosticat cu scolioză de către medicul pediatru. Acesta le-a recomandat părinţilor să-l ducă la înot pentru a se vindeca. Acum David Popovici are 17 ani și este primul campion mondial al României la înot. 

Totuși, acest drum al succesului a fost destul de lung, cu multe antrenamente. Asta pentru că totul a început când Popovici era doar un micuț copil. Când avea patru ani, la recomandarea medicilor, micuţul David a ajuns la bazinul de la Lia Manoliu unde a fost iniţiat de antrenorii Bogdan Stroe şi Bogdan Manea

"Părinții mei au decis să mă ducă la piscină, aceeași în care mă antrenez și astăzi, pentru a arde o parte din acea energie – sau cel puțin pentru a o canaliza – și, de asemenea, pentru a-mi trata scolioza.

Cu apa, a fost dragoste la prima vedere. Punct și de la capăt. Îmi amintesc fiecare moment al primei mele lecții de înot. Îmi amintesc că m-am simțit imediat în locul potrivit – ca un pește. Ok, trivial, dar adevărat. Sunt slab, am brațe lungi și mâini mari. În apă, corpul meu filiform își găsise încrederea care, pentru cei care sunt ca mine, este greu de găsit la acea vârstă.

Din acea zi, apa nu a fost doar locul în care mă simt bine, ci și fabrica în care îmi pot construi visele, îmi pot hrăni pasiunea", a declarat David Popovici, într-un interviu pentru publicația elvețiană swimswam.com.

Mai multe despre povestea lui, de ce mănâncă noaptea și care este secretul unui campion, vezi aici

Înotul, alte 11 beneficii pentru sănătate

1. Lucrează întregul corp

Unul dintre cele mai mari beneficii ale înotului este că îți lucrează cu adevărat întregul corp, din cap până în picioare, dar mai are și alte beneficii precum:

- creșterea ritmului cardiac fără a vă stresa corpul

- tonifierea mușchilor

- dezvoltarea forței

- dezvoltarea rezistenței

2. Face plămânii mai puternici

În timp ce mușchii tăi se antrenează bine, și sistemul tău cardiovascular face același lucru. Înotul îți face inima și plămânii puternici.

Înotul este atât de bun pentru tine încât cercetătorii împărtășesc că poate chiar reduce riscul de deces. În comparație cu persoanele inactive, înotătorii au aproximativ jumătate din riscul de deces. Alte câteva studii au arătat că înotul poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale și la controlul zahărului din sânge.

3. Este potrivit pentru persoanele cu leziuni, artrită și alte afecțiuni

Înotul poate fi o opțiune sigură de exerciții fizice pentru persoanele cu:

- artrită

- rănire

- handicap

- alte probleme care îngreunează exercițiile cu impact ridicat

Înotul poate chiar să vă ajute să reduceți o parte din durere sau să vă îmbunătățiți recuperarea după o accidentare. Un studiu a arătat că persoanele cu osteoartrită au raportat reduceri semnificative ale durerii și rigidității articulare și au experimentat mai puține limitări fizice după ce s-au angajat în activități precum înotul și ciclismul.

Chiar mai interesant, nu a existat nici o diferență între cele două grupuri în ceea ce privește beneficiile. Așadar, înotul pare să aibă multe dintre aceleași beneficii ca și exercițiile pe uscat prescrise frecvent. Dacă doriți activități în apă fără înot, încercați aceste exerciții în apă pentru persoanele cu artrită.

4. Ajută persoanele cu astm

Mediul umed al piscinelor interioare face ca înotul să fie o activitate excelentă pentru persoanele cu astm. Nu numai atât, dar exercițiile de respirație asociate cu acest sport, cum ar fi reținerea respirației, vă pot ajuta să vă extindeți capacitatea pulmonară și să vă controlați respirația.

Unele studii sugerează că înotul poate crește riscul de astm din cauza substanțelor chimice folosite pentru tratarea piscinelor. Discutați cu medicul dumneavoastră despre riscurile potențiale ale înotului dacă aveți astm și, dacă este posibil, căutați o piscină care folosește apă sărată în loc de clor.

5. Benefic și pentru persoanele cu scleroză multiplă

Persoanele cu scleroză multiplă (SM) pot găsi, de asemenea, înotul benefic. Apa face ca membrele să fie plutitoare, ajutând la susținerea lor în timpul exercițiilor fizice. Apa oferă, de asemenea, o rezistență ușoară.

Într-un studiu, un program de înot de 20 de săptămâni a dus la o reducere semnificativă a durerii pentru persoanele cu SM. Aceste persoane au prezentat, de asemenea, îmbunătățiri în ceea ce privește simptome precum oboseala, depresia și dizabilitatea.

6. Arde caloriile

Înotul este o modalitate eficientă de a arde calorii.

O persoană de 160 de lire sterline arde aproximativ 423 de calorii pe oră în timp ce înoată ture de bazin la un ritm scăzut sau moderat. Aceeași persoană poate arde până la 715 calorii pe oră înotând într-un ritm mai viguros. O persoană de 200 de kilograme care face aceleași activități ar arde între 528 și 892 de calorii pe oră. O persoană de 240 de kilograme ar putea arde între 632 și 1.068.

Pentru a compara aceste cifre cu alte activități populare cu impact redus, aceeași persoană de 160 de kilograme ar arde doar aproximativ 314 calorii mergând pe jos cu 5,5 km pe oră timp de 60 de minute. Yoga ar putea arde doar 183 de calorii pe oră. Iar antrenorul eliptic ar putea arde doar 365 de calorii în acea oră.

7. Îți îmbunătățește somnul

Înotul ar putea avea puterea de a te ajuta să dormi mai bine noaptea. Într-un studiu asupra adulților în vârstă cu insomnie, participanții au raportat atât o îmbunătățire a calității vieții, cât și a somnului după ce s-au angajat în exerciții aerobice regulate.

Aproape 50 la sută dintre persoanele în vârstă se confruntă cu un anumit nivel de insomnie, așa că aceasta este o veste excelentă. Studiul s-a axat pe toate tipurile de exerciții aerobice, inclusiv eliptica, Stairmaster, bicicleta, piscina și videoclipurile de exerciții.

Înotul este accesibil unei game largi de persoane care se confruntă cu probleme fizice care fac ca alte exerciții, cum ar fi alergarea, să fie mai puțin atrăgătoare. Acest lucru poate face ca înotul să fie o alegere bună pentru adulții în vârstă care doresc să-și îmbunătățească somnul.

8. Îți stimulează starea de spirit

Cercetătorii au evaluat un mic grup de persoane cu demență și au observat o îmbunătățire a stării de spirit după ce au participat la un program acvatic de 12 săptămâni. Înotul și antrenamentele acvatice nu sunt doar benefice din punct de vedere psihologic pentru persoanele cu demență.

S-a demonstrat că exercițiile fizice stimulează starea de spirit și la alte persoane.

9. Ajută la gestionarea stresului

Cercetătorii au chestionat un grup de înotători imediat înainte și după înot la un YMCA din New Taipei City, Taiwan. Dintre cele 101 persoane intervievate, 44 au declarat că erau ușor deprimate și că simțeau stres legat de ritmul rapid de viață. După înot, numărul persoanelor care au raportat în continuare că se simt stresate a scăzut la doar opt.

Deși mai sunt necesare mai multe cercetări în acest domeniu, cercetătorii concluzionează că înotul este o modalitate potențial puternică de a elibera rapid stresul.

10. Bun pentru femeile însărcinate

Femeile însărcinate și bebelușii lor pot, de asemenea, să culeagă câteva recompense minunate de la înot. Într-un studiu la animale, s-a demonstrat că înotul unei mame șobolan a modificat dezvoltarea creierului la puii ei.

Acesta poate chiar să protejeze bebelușii împotriva unui tip de problemă neurologică numită hipoxie-ischemie, dar sunt necesare mai multe cercetări.

În afară de potențialele beneficii pentru copil, înotul este o activitate care poate fi efectuată în toate cele trei trimestre.

Un alt studiu arată că nu există efecte adverse ale înotului în piscine cu clor în timpul sarcinii. De fapt, femeile însărcinate care au înotat în timpul sarcinii timpurii până la jumătatea sarcinii au avut un risc mai mic de travaliu prematur și defecte congenitale.

Rețineți că, deși înotul este în general considerat sigur în timpul sarcinii, unele femei pot avea restricții de activitate din cauza complicațiilor din timpul sarcinii. Discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a începe orice program nou de exerciții fizice în timpul sarcinii și, dacă aveți complicații, întrebați despre activitățile care sunt sigure.

11. Grozav și pentru copii

Copiii au nevoie de minimum 60 de minute de exerciții aerobice în fiecare zi. Nici nu trebuie să se simtă ca o corvoadă. Înotul este o activitate distractivă și nu se simte neapărat ca un antrenament formal.

Copilul dumneavoastră poate face fie lecții de înot structurate, fie poate face parte dintr-o echipă de înot. Timpul de înot nestructurat este o altă opțiune solidă pentru a-i pune pe copii în mișcare, potrivit Healthline.

Cine nu poate să facă înot

Înotul este sigur pentru majoritatea oamenilor, însă există câteva persoane pentru care nu este recomandat.

Dacă sunteți rănit sau aveți anumite afecțiuni medicale, asigurați-vă că vă consultați medicul înainte de a înota ture de bazin. În general, este o idee bună să vă consultați medicul ori de câte ori începeți un nou program de exerciții fizice.

Persoanele cu afecțiuni ale pielii, cum ar fi psoriazisul, de exemplu, pot fi mai iritate în apa clorată din piscină.

Vezi mai multe în video:

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0