Intestinul, al doilea creier. Ce să mănânci ca să fii mai FERICIT

Intestinul FOTO: Pexels @ella ollson
Intestinul FOTO: Pexels @ella ollson

Mănâncă sănătos și vei avea un creier mai puternic. Care este legătura dintre sistemul nervos și cel digestiv?

Alimentația echilibrată joacă un rol principal în menținerea sănătății tuturor organelor. Acest lucru este și mai important când vorbim despre sistemul digestiv și cel nervos. Se pare că acestea au o legătură puternică, iar afectarea sistemului digestiv contribuie și la disfuncționalități ale creierului.

Creierul, cel mai complex organ

Creierul controlează o multitudine de funcții de bază în organism. Gândurile, emoțiile, senzațiile iau naștere în creier. Totodată, respirația și temperatura corpului sunt controlate tot la nivelul creierului. Așadar, creierul coordonează acțiunile și reacțiile noastre, iar stările și dispozițiile noastre sunt determinate de starea sistemului nervos. 

Intestinul, al doilea creier

Din punct de vedere fizic, creierul și intestinele sunt conectate prin numeroase terminații nervoase. Majoritatea ramificațiilor nervoase provin din nervul vag. Acesta este responsabil de reglarea funcționalității organelor interne. Digestia, frecvența cardiacă, frecvența respiratorie și anumite reflexe sunt sub controlul nervului vag.

Mai mult decât atât, sistemul nervos este conectat și cu stomacul. Acesta este motivul pentru care atunci când suntem stresați, putem avea dureri de stomac. Crampele abdominale, starea de greață și tulburările de digestie sunt și ele direct conectate cu starea sistemului nervos.

Aceste legături între sistemul nervos și cel digestiv a dat naștere expresiei: "intestinul, al doilea creier". Așadar, având grijă de dieta noastră, ne vom bucura pe deplin de viață.

Ce să mâncăm?

Pentru a avea un sistem digestiv sănătos și implicit, un creier puternic este nevoie de câteva elemente cheie. În primul rând, un aport crescut de fibre și proteine îmbunătățesc memoria și ajută la starea de bine. Acest lucru se întâmplă și în cazul consumului de Omega 3 și vitamina D, compuși pe care îi găsim din abundență în pește. De asemenea, fructele, legumele, nucile, alunele și ciocolata neagră sunt aliații unui sistem nervos puternic. 

Vezi și: Scapă de depresie NATURAL. 5 ceaiuri care te ajută să combați depresia

Ciocolata neagră, beneficii și proprietăți. Mănâncă 30g de ciocolată cu 85% cacao și vei fi mai FERICIT

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy