Pașii pentru a dezvolta o memorie fotografică. Ce să faci să îți amintești totul cu lux de amănunte

Vlad Crăciunoiu |
Data publicării:
Pasii pentru a dezvolta o memorie fotografica Foto: Freepik @danielmegias
Pasii pentru a dezvolta o memorie fotografica Foto: Freepik @danielmegias

Află mai multe despre cum funcționează memoria și cum poți să o îmbunătățești.

Informațiile vizuale importante pot fi procesate și stocate cu ușurință de către minte. Majoritatea oamenilor își pot aminti anumite detalii din ceea ce văd, în timp ce persoanele care au memorie fotografică spun că își pot aminti în mod viu și permanent scene întregi. Ei ar putea fi capabili chiar să facă acest lucru doar cu o privire fugară asupra imaginii.

Este dificil să se măsoare memoria și amintirea într-un context științific. Ca atare, dovada definitivă a existenței memoriei fotografice nu este încă disponibilă.

Persoanele care cred că au memorie fotografică pretind că sunt capabile să privească o scenă sau o imagine și să își amintească fiecare detaliu al acesteia, ca și cum ar stoca o imagine mentală completă. Nu este clar dacă acest lucru se datorează unei învățări vizuale îmbunătățite sau unei diferențe în capacitatea de memorare.

Creierul este capabil să stocheze amintiri vizuale pe termen lung, iar evaluarea capacității de memorie vizuală a unui individ este o provocare.

Vezi și: Metoda simplă de a elimina mucegaiul de pe geamuri. De ce să nu folosești oțet sau înălbitor

Memoria eidetică vs. memoria fotografică

Deși aceste două fenomene sunt distincte, unele persoane se referă la memoria fotografică și memoria eidetică în mod interschimbabil. Persoanele care cred că au memorie fotografică declară că sunt capabile să își amintească imagini pentru perioade lungi de timp, sau chiar pentru totdeauna, fără nicio modificare a detaliilor.

Atunci când privesc deoparte, majoritatea celorlalți oameni pot evalua imaginile vizuale și le pot reaminti. Acest lucru este cunoscut sub numele de memorie eidetică. Fiecare persoană își va aminti imaginea în mod diferit, atât din punct de vedere al duratei, cât și al gradului de detaliu.

Care sunt bazele funcționării memoriei fotografice

Persoanele care afirmă că posedă o memorie fotografică sunt capabile să rețină cantități uriașe de date vizuale timp de aproape o eternitate în urma unor scurte întâlniri vizuale. Nu este clar exact de ce se întâmplă acest lucru.

Chiar și cu o expunere redusă, creierul este capabil să proceseze imagini și să le stocheze în sistemele sale de memorie pe termen lung, conform Healthline. Vizualizarea aceluiași lucru, sau a aceleiași scene, de mai multe ori, stimulează, de asemenea, ratele de memorie a imaginilor pe termen lung. Este posibil ca persoanele cu memorie fotografică să poată stoca mai multe informații în memoria pe termen lung.

Există diferite tipuri de memorie vizuală pe termen scurt. De exemplu, memoria vizuală de lucru este esențială pentru funcționarea de zi cu zi. Impresiile vizuale pot fi stocate în memorie, permițându-ne să ne amintim acțiuni pertinente. Cu toate acestea, cantitatea de date vizuale pe care memoria noastră vizuală de lucru o poate păstra este limitată.

Volumele mari de date vizuale pot fi stocate în sistemele de memorie iconică, dar numai pentru perioade scurte de timp. De exemplu, cineva poate fi capabil să se uite la o imagine și să își amintească instantaneu compoziția acesteia, dar, cu timpul, poate pierde din vedere detaliile specifice. În cazul memoriei eidetice, acesta este cazul.

Foto: Freepik

Este posibil să dezvolți o memorie fotografică? 

Momentan nu există nicio dovadă științifică care să demonstreze că poți dezvolta o memorie fotografică prin antrenament. Cu toate acestea, există modificări ale dietei și ale stilului de viață care îți pot îmbunătăți memoria de lucru generală.

- Exerciții fizice

Angajarea în exerciții fizice regulate are mai multe beneficii pentru sănătate, inclusiv îmbunătățirea memoriei de lucru.

Potrivit unei revizuiri din 2021, memoria de lucru a persoanelor în vârstă poate fi îmbunătățită în mod semnificativ prin angajarea în exerciții fizice moderate timp de 45-60 de minute de trei ori pe săptămână pentru mai mult de șase luni.

- Mindfulness

Antrenamentul în mindfulness poate ajuta oamenii să devină mai atenți și să aibă o memorie de lucru mai bună.

De exemplu, un studiu realizat în 2021 pe studenți a descoperit că anumite metode specifice de meditație pot îmbunătăți atenția și memoria pe termen scurt.

- Omega-3

Acizii grași Omega-3 sunt cruciali pentru menținerea memoriei și a altor aspecte ale funcției cerebrale.

Suplimentele de Omega-3, carotenoizi și vitamina E au demonstrat, în cadrul unei cercetări clinice randomizate din 2022, că îmbunătățesc memoria de lucru la persoanele în vârstă. Un studiu din 2016 a descoperit că, la persoanele în vârstă, sănătoase, suplimentarea cu omega-3 singură poate îmbunătăți funcția generală a memoriei.

Vezi și: Supa care susține sănătatea inimii și a oaselor. Motivul pentru care nu vrei să adaugi prea multă smântână

Activități care îți îmbunătățesc memoria

Cea mai simplă abordare pentru îmbunătățirea memoriei este să îți meții creierul ocupat.

Ia în considerare utilizarea sistemelor mnemotehnice. Dispozitivele mnemotehnice ajută la reținerea memoriei prin utilizarea unor modele de corespondență, idei, imagini sau asociații.

O tehnică mnemotehnică de bază ar putea fi asocierea unui termen ușor de reținut cu numele unei persoane pe care ai întâlnit-o recent. Atunci când dorești să apelezi numele persoanei respective, îți amintești cuvântul.

Printre sistemele mnemotehnice se numără:

- Metoda loci, cunoscută și sub numele de palatul memoriei, este o tehnică de stimulare a memoriei care datează din Imperiul Roman. Încearcă-o făcând următoarele:

Contemplă obiectul pe care dorești să ți-l amintești și vizualizează-l.

Stabilește o conexiune cu obiectul care îți sporește memoria. Pentru a te ajuta să-ți amintiți o adresă, încearcă să vizualizezi adresa scrisă pe o ușă de la intrare în detaliu, ținând

cont de culoare, de ciocănitoare și de orice alte indicii vizuale.

Imaginează-ți ușa din față și adresa ar trebui să îți vină imediat în minte atunci când trebuie să îți amintești adresa exactă.

Unii cred că imaginile excesive, iraționale, ciudate, nebunești sau umoristice sunt modalitatea ideală de a utiliza această metodă.

- Sistemul mnemonic peg/ cuier: Această metodă leagă obiecte familiare - cum ar fi alfabetul - de informațiile pe care dorești să le reții. Ea funcționează prin stabilirea unei conexiuni sau a unui îndemn. Pentru a o realiza, vizualizaează un cuier cu o literă sau un număr pe el. Apoi, atașează pe ea obiectele pe care dorești să le reții.

Știința nu a reușit să demonstreze existența memoriei fotografice. Există unele dovezi că anumiți copii prezintă memorie eidetică, un tip de memorie fotografică, deși acest lucru nu a fost dovedit dincolo de orice îndoială rezonabilă.

Deși este posibil să nu fie posibil să dezvolți o memorie fotografică în creierul tău, mnemotehnica și alte tehnici pot ajuta la îmbunătățirea memoriei. Alte două strategii simple pentru îmbunătățirea memoriei sunt exercițiile fizice și odihna.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel