Sport înainte de micul dejun. Ce risc de boli scade

Adisa Codruț / 23 oct 2019 / 15:45
Exercițiile fizice
Exercițiile fizice

Cercetătorii susțin că exercițiile fizice înainte de micul dejun nu doar ajută la slăbit, ci îmbunătățesc modul în care corpul răspunde la insulină.

Sport, mic dejun. Cercetători de la universitățile din Bath și Birmingham susțin, într-un studiu, că momentul în care mâncați și faceți exerciții fizice joacă un rol esențial în controlarea mai bine a nivelului de zahăr din sânge. Mai precis, aceștia au descoperit că sportul înainte de luarea micului dejun îmbunătățește modul în care organismul răspunde la insulină și scade riscul oamenilor de diabet de tip 2 și boli cardiovasculare.

Sport, mic dejun. Înainte sau după micul dejun?

La cercetare au participat, timp de 6 săptămâni, 30 de bărbați clasificați ca obezi sau supraponderali. I-au împărțit în grupuri. Unii au făcut mișcare înainte de micul dejun, alții după. Cercetătorii au comparat rezultatele din două grupuri de intervenție (care au mâncat micul dejun înainte/după exercițiu) și un grup de control (care nu a făcut modificări în stilul de viață).

Concluzia? Persoanele care au efectuat exerciții fizice înainte de micul dejun au ars dublul cantității de grăsime decât grupul care a făcut eforturi după micul dejun. Au mai observat că consumul crescut de grăsimi se datorează în principal nivelului de insulină în timpul exercițiilor fizice, când oamenii au postit peste noapte, ceea ce înseamnă că pot utiliza mai multă grăsime din țesutul gras și din grăsimea subțire mușchii lor ca un combustibil.

Ca să testeze această premisă, studiul inițial a implicat doar bărbați, dar studiile viitoare vor căuta să traducă aceste descoperiri pentru diferite grupuri, inclusiv pentru femei, potrivit informațiilor publicate de reprezentanții Universității din Bath, Anglia.

Sport, mic dejun. De ce înainte?

Dr. Javier Gonzalez, al Departamentului pentru Sănătate din Universitatea din Bath, a explicat: „Rezultatele noastre sugerează că schimbarea calendarului când mâncați în raport cu exercițiul fizic poate aduce schimbări profunde și pozitive starea generală de sănătate. (...) Am descoperit că bărbații din studiu care au făcut eforturi înainte de micul dejun au ars dublul cantității de grăsime decât grupul care a făcut eforturi după. Important, deși acest lucru nu a avut niciun efect asupra pierderii în greutate, a îmbunătățit dramatic sănătatea lor generală. (...) Grupul care a făcut eforturi înainte de micul dejun și-a mărit capacitatea de a răspunde la insulină, ceea ce este cu atât mai remarcabil, având în vedere că ambele grupuri de exerciții fizice au pierdut o cantitate similară de greutate și ambele au câștigat o cantitate similară de fitness. Singura diferență a fost momentul în care au consumat alimente".

Oamenii de știință au descoperit că mușchii din grupul care s-a antrenat înainte de micul dejun au fost mai sensibili la insulină în comparație cu grupul care a exercitat după micul dejun, în ciuda sesiunilor de antrenament identice și a aportului alimentar potrivit. Co-autor al studiului, Dr. Gareth Wallis, de la Universitatea din Birmingham, a declarat: "Această lucrare sugerează că efectuarea de exerciții fizice în starea de post peste noapte poate crește beneficiile pentru sănătate ale exercițiului fizic, fără a schimba intensitatea, durata sau percepția efortului lor. Acum trebuie să explorăm efectele pe termen lung ale acestui tip de exercițiu și dacă femeile beneficiază la fel ca bărbații".

Cercetarea a fost publicată în Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism. Studiul, AICI.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy