8 beneficii ale uleiului din sâmburi de strugure. Reduce riscul de cancere

 8 beneficii ale uleiului din samburi de strugure. FOTO: Freepik @anuta23
8 beneficii ale uleiului din samburi de strugure. FOTO: Freepik @anuta23

Uleiul din sâmburi de strugure, fără colesterol, are multiple beneficii asupra sănătății.

Uleiul din sâmburi de strugure a devenit o alternativă în rândul uleiurilor de gătit. Acesta are proprietăți similare cu cele ale uleiurilor precum cel de floarea soarelui sau de măsline și poate oferi consumatorilor multe beneficii pentru sănătate.

Acest ulei, obținut din produse secundare rezultate din procesul de vinificație, a fost introdus recent în alimentație.

Deși nu există mulți nutrienți cheie în acest ulei, el conține ingrediente precum acizii grași Omega 6 și este bogat în acizi grași polinesaturați, care contribuie la unele beneficii pentru sănătate.

Informații nutriționale ale uleiului din sâmburi de struguri

O lingură de ulei din sâmburi de struguri conține următoarele substanțe nutritive:

- Calorii: 120

- Calorii din grăsimi: 122

- Grăsime totală: 14 grame

- Grăsimi saturate: 1 gram

- Grăsimi trans: 0 grame

- Colesterol: 0 miligrame

- Sodiu: 0 miligrame

- Carbohidrați totali: 0 grame

- Zaharuri: 0 grame

- Proteine: 0 grame

De asemenea, conține și următorii nutrienți și minerale:

- Acizi grași Omega-6

- Acizi grași polinesaturați

- Acid linoleic

- Fenoli

- Vitamina E. 

Un detaliu important este în privința conținutului de vitamina E, care este mai mare decât cel din uleiul de măsline, potrivit WebMD. Această vitamină poate contribui la o alimentație sănătoasă.

8 beneficii ale uleiului din sâmburi de strugure

Deși are un preț ceva mai mare decât al celorlalte uleiuri, multe persoane au început să îl folosească tocmai pentru a beneficia de efectele pe care acesta îl are asupra sănătății.

Reduce inflamația din organism și rezistența la insulină. Potrivit unui studiu la care au participat mai multe femei supraponderale sau obeze, consumul de ulei din sâmburi de struguri a ameliorat simptomele afecțiunilor inflamatorii, precum și rezistența la insulină.

Reduce riscul de afecțiuni cardiace. Așa cum am menționat anterior, uleiul din sâmburi de struguri este bogat în vitamina E, care are proprietăți antioxidante importante. Vitamina E contribuie la reducerea daunelor provocate de radicalii liberi asupra celulelor organismului. Practic, vitamina E ajută la prevenirea afecțiunilor cardiace și a unor tipuri de cancere.

Reduce cheagurile de sânge. Conform unui alt studiu, consumul de ulei din sâmburi de struguri ajută la reducerea agregării plachetare, lucru care scade coagularea sângelui.

”Depinde de gustul fiecăruia, este o altă alternativă. Având în vedere că toate aceste uleiuri au combinații diferite de acizi grași Omega 3, Omega 6, Omega 9, este bine să alternăm.

Ne place gustul, dar sigur, să nu dezechilibrăm bugetul familiei, pentru că, într-adevăr, există și diferențe de prețuri între aceste tipuri de ulei și cu cât vom fi mai moderați și vom avea grijă să folosim atât cât este nevoie va fi mai bine și pentru buget”, a explicat dr. Anca Hâncu, medic specialist în nutriție și boli metabolice, la Antena 1.

Stafidele, fructele potrivite diabetici. Ce rol au în organism

Uleiul din sâmburi de struguri au câteva efecte importante și asupra sănătății pielii, potrivit Very Well Health.

Îmbunătățește elasticitatea pielii. Uleiul din sâmburi de strugure este foarte benefic pentru sănătate datorită acizilor grași. Aceștia contribuie la refacerea nivelului de colagen din piele, care o dată cu înaintarea în vârstă, dar și supunerea la factorii externi (poluare, arsuri solare), se diminuează.

Excelent hidratant pentru piele. Datorită conținutului de acizi grași, uleiul din sâmburi de struguri este ultra-hidratant pentru piele. Specialiștii le recomandă persoanelor cărora li se usucă pielea, în special în sezonul rece, să aplice creme hidratante care conțin ulei din sâmburi de struguri după duș sau după ce se spală pe mâini pentru a oferi un strat protector.

Reduce cicatricile. Aceeași acizi grași au un alt efect miraculos asupra sănătății pielii. Uleiul din sâmburi de strugure vindecă mai repede leziunile pielii și reduce cicatricile provocate de inflația cronică a pielii.

Ameliorează pielea sensibilă. Roșeața, mâncărimea și arsurile specifice pielii sensibile pot fi ameliorate aplicând o loțiune sau o cremă cu ulei din sâmburi de struguri.

Eficient și împotriva acneei. Murdăria sau bacteriile sunt cele care provoacă înfundarea porilor, lucru care duce la apariția acneei. Uleiul din sâmburi de struguri are proprietăți antimicrobiene, ceea ce înseamnă că poate elimina bacteriile.

Cu toate că nu există studii la scară largă care sa demonstreze acest lucru, el poate fi totuși încercat, notează Very Well Health.

Efectele SURPRINZĂTOARE ale consumului de struguri. Pe listă, reducerea riscului bolii Alzheimer

Strugurii se numără printre cele mai populare fructe, după căpșuni și banane. Pe lângă gustul plăcut al acestora, dat de multitudinea de nutrienți, accesibilitatea îi transformă într-o gustare potrivită.

Potrivit nutriționistului Shirlene Reid, citat de EatThis, strugurii, ca mai toate fructele, sunt sănătoși dacă sunt consumați cu moderație.

”Singurul lucru pe care trebuie să îl urmărești este nivelul ridicat de zahăr conținut, fapt pentru care este recomandată o porție o jumătate de cană, adică echivalentul a 16 boabe de strugure”, a afirmat Reid.

Ce efecte are consumul de struguri asupra organismului

Experții în nutriție susțin că există efecte secundare surprinzătoare ale consumului de struguri.

Îmbunătățesc memoria și concentrarea. Conținutul de antioxidanți din struguri ajută la reducerea stresului oxidant al creierului, fapt care protejează creierul de declinul cognitiv și de pierderea memoriei pe măsură înaintării în vârstă.

Melissa Mitri, RD de la Zenmaster Wellness, notează că strugurii pot îmbunătăți, de asemenea, fluxul sanguin către creier, îmbunătățind astfel concentrarea zilnică.

Studiile au arătat că resveratrolul (ce se află în strugurii roșii), un antioxidant specific care se găsește în principal în coaja strugurilor, ajută la reducerea riscului de Alzheimer prin scăderea inflamației din creier și, de asemenea, prin eliminarea peptidei amiloid-beta, care a fost legată de progresia acestei boli în totalitate atunci când se acumulează. Citește mai departe AICI.

Vezi și: Care sunt BENEFICIILE unui pahar de VIN consumat zilnic

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0