Arsurile la stomac. Ce să mănânci și ce nu, ca să le eviți

Angela Sabău / 10 Martie 2019 / 11:14
Arsurile stomacale pot fi prevenite printr-o alimentație adecvată
Arsurile stomacale pot fi prevenite printr-o alimentație adecvată

Arsurile la stomac sunt o problemă frecventă, iar cel mai important factor care le declanșează este alimentația incorectă. Câteva sfaturi ar puta fi de folos.

Arsurile la stomac sunt un disconfort resimțit de obicei în centrul toracelui, care continuă până la nivelul gâtului, la unele persoane. Refluxul gastroesofagian apare atunci când acidul urcă printr-o supapă numită sfincterul esofagian inferior până în esofag și irită țesutul, scrie MedicineNet.

Anumite alimente declanșează arsuri la stomac și trebuie să identificați care sunt aceste alimente. Această prezentare poate ajuta să identificați alimentele care ar putea declanșa arsuri la stomac și vă oferă sugestii despre modul în care poate fi redus riscul de arsuri la stomac.

Prea multă hrană

În general, dacă o persoană mănâncă mult - și nu contează ce fel de mâncare este sau cât de des mănâncă - acest volum mare de aproape orice alimente poate declanșa arsuri la stomac. În consecință, porții mai mici de mâncare pot evita arsurile în stomac.

Mâncarea în grabă

Volumul de aport alimentar nu este singura problemă care poate crește riscul de apariție a arsurilor la stomac. Nutriționiștii sugerează că mâncarea în grabă (ingerarea rapidă a alimentelor, apoi trecerea la muncă sau alte activități) crește riscul de arsuri la stomac. Pentru a reduce riscul, mâncați pe îndelete, nu vă grăbiți.

Alimente grase

Alimentele bogate în grăsimi necesită mai mult timp pentru digerarea în stomac. Cu cât mâncarea rămâne mai mult timp în stomac, cu atât crește riscul apariției simptomelor arsurilor la stomac. Riscul este mult mai mare dacă combinați alimente bogate în grăsimi cu un volum mare de alimente grase. În concluzie, reduceți grăsimile.

Este posibil ca unii oameni să renunțe la alimentele preferate pentru a evita arsurile la stomac. Cu toate acestea, dacă unele dintre alimentele preferate sunt pregătite fără a fi prăjite, învelite în grăsime sau consumate în cantități mari, aceste alimente pot fi savurate fără a provoca arsuri la stomac. Eliminarea grăsimilor din carne, pregătirea prin coacerea, la grătar ssau fierbere a unor alimente în loc să fie prăjite, pot ajuta la reducerea riscului de arsuri la stomac.

Alimente acide

Alimentele care conțin un pH scăzut (alimentele acide cum ar fi roșiile, citricele, sau oțetul) prezintă riscul de a provoca arsuri la stomac atunci când sunt consumate singure sau pe stomacul gol.

Există și alte opțiuni pentru fructele proaspete, în afară de roșiile acide și fructele citrice, dar vă puteți bucura în continuare de mici porții de alimente acide dacă le consumați în combinație cu alimente neacide, cum ar fi pastele sau legumele. Încercați să le consumați în cantități mici împreună cu alte alimente pentru a vedea dacă simptomele arsurilor la stomac se mai dezvoltă.

Băuturi care pot declanșa arsuri la stomac

Alimentele nu sunt singurul declanșator al arsurilor la stomac; lichidele pot cu ușurință să producă aceste neplăceri. Riscul arsurilor la stomac poate fi crescut prin consumul de cafea, ceaiul cofeinizat, băuturile carbogazoase și băuturile alcoolice. Cofeina poate stimula acidul în stomac, băuturile alcoolice pot determina relaxarea sfincterului esofagian inferior și, prin urmare, permite conținutul gastric să intre în esofag. Băuturile carbogazoase pot conține, de asemenea, cafeină; cu toate acestea, chiar și fără băuturi carbogazoase cu cofeină pot umfla stomacul, ceea ce crește riscul de arsuri la stomac.

Băuturile care nu conțin cofeină sau carbonatate sunt mult mai puțin susceptibile de a provoca arsuri la stomac. Ceaiurile din plante fără cofeină, lapte și apă sunt alegeri bune pentru a reduce riscul de arsuri la stomac.

Ciocolata

Deoarece ciocolata poate conține grăsime, ciocolata poate fi un declanșator al arsurilor la stomac. Dacă nu vă puteți descurca fără ciocolată, încercați să micșorați cantitatea de ciocolată pe care o consumați. De asemenea, evitați să mâncați ciocolată după o masă grea sau pe stomacul gol. Utilizarea acestor tehnici vă poate permite să mâncați niște alimente care altfel ar provoca arsuri la stomac.

Alimente picante

Mâncărurile picante, cum ar fi ardeii jalapeno, declanșează uneori pirozis la indivizi. În plus, alte alimente precum usturoiul și ceapa pot provoca aceleași probleme. Chiar și menta poate provoca arsuri la unele persoane deoarece menta relaxează sfincterul esofagian inferior.

Pentru persoanele care au pirozis la anumite alimente, există câteva soluții. De exemplu, puteți adăuga câteva mirodenii la alimente, dar o faceți moderat. De exemplu, în loc de chili foarte iute, puteți să alegeți unul mai puțin iute, să vedeți dacă vă mai produce arsurile la stomac.

Persoane diferite, reacții diferite la alimente

Ceea ce poate provoca arsuri la stomac un individ, este posibil să nu cauzeze și altuia. Toată lumea este diferită, astfel încât puteți găsi câteva alimente care nu vă provoacă arsuri la stomac, dar ar putea provoca la altcineva. Dacă începeți să faceți o listă cu alimente și băuturi care vă provoacă arsuri la stomac, veți ști pe care dintre ele să le evitați, pe care dintre ele să le consumați mai puțin și care sunt cele care nu provoacă arsuri la stomac.

Guma de mestecat

Guma de mestecat produce saliva și saliva neutralizează acidul și semnalează stomacul pentru a-și produce mișcare a conținutului în intestinul subțire. Menta sau gumă de mentă trebuie evitate, deoarece acestea pot relaxa sfincterul esofagian inferior și pot crește riscul de arsuri la stomac.

Alte recomandări

Există și alte modalități de reducere a arsurilor la stomac. Serviți ultima masă cu cel puțin trei ore înainte de culcare, dormiți pe o pernă mai înaltă, nu vă culcați după masă, nu fumați și încercați să duceți un stil de viață sănătos.

Arsurile la stomac pot fi ocazionale, dar când devin frecvente, ar putea fi un simptom al refluxului gastroesofagian.

 Articolul poate fi citit integral AICI.

 

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.26