Berea, cea mai periculoasă băutură pentru ficat. Risc de STEATOZĂ, pancreatită, colecistită. Un român bea 100 de litri pe AN
Berea este una dintre preferatele românilor, dar care sunt problemele pe care le dezvolți din cauza ei.
Datele Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) arată că în anul 2011, România se afla pe locul 5 în rândul celor mai mari consumatoare de alcool pe cap de locuitor.
Nu mai este niciun secret că românii sunt mari iubitori ai berii, iar consumul crește în fiecare an.
Kirin Beer University publică începând din 1975 un raport anual privind consumul de bere, pe baza datelor de la asociațiile de berari din toată lumea și din statisticile oficiale. În timp ce Marea Britanie este doar pe locul al 23-lea, cu 58 l/locuitor, România a depășit în 2020 atât Spania, cât și Germania și se află pe podiumul global, potrivit BBC Science Focus Magazine.
Potrivit cifrelor din 2020, România a ajuns pe locul 3, cu un total de 100,3 litri pe cap de locuitor.
Berea, cea mai periculoasă băutură alcoolică pentru ficat
Ei bine, deși suntem mari consumatori de bere, aceasta este considerată de specialiștii în sănătate cea mai nocivă băutură alcoolică pentru ficat.
Mai mult, berea este principala cauză a steatozei hepatice, adică boala ficatului gras și duce la pancreatită, colecistită sau alte tulburări gastrice.
Potrivit medicilor, se pare că românii nu au limite atunci când vine vorba de cosumul de bere, iar acest lucru se vede în numărul bolnavilor de ficat gras sau steatoză hepatică alcoolică/nonalcoolică.
Ficatul gras apare la peste 90% dintre persoanele care consumă o băutură alcoolică pe zi (500 de mililitri)
În plus, situația devine cu atât mai norcivă cu cât berea este combinată cu mâncărurile grase, lucru greu de suportat pentru organismul care se luptă.
O viață sănătoasă ține în principal de regimul alimentar, așa că dacă renunți la alcool, fumat, alimente foarte grase și procesate, prăjeli, dar și la anumite băuturi precum energizante, sucuri îndulcite,, ficatul tău se va regenera în 4-6 luni.
Consumul de BERE te poate îmbătrâni mai devreme
două halbe de bere sau pahare de vin la cină, seara, ar putea accelera îmbătrânirea. Cercetătorii au analizat scanările RMN ale creierului a 36.000 de adulți din Marea Britanie, apoi i-au întrebat despre obiceiurile lor de consum de alcool. Rezultatele lor au sugerat că o persoană în vârstă de 50 de ani care obișnuia să bea două pahare pe zi avea un creier cu 10 ani mai bătrân decât dacă ar fi renunțat complet la băutură.
Legătura se înrăutățea cu cât o persoană bea mai mult, arată concluziile publicate în Nature Communications. Chiar și cei care beau doar o halbă de bere pe zi, sau un pahar sau un pahar de vin, aveau creierul cu aproximativ doi ani mai bătrân.
Profesorul Henry Kranzler, un psihiatru care conduce Centrul Penn pentru Studiul Dependenței, a declarat: "Aceste constatări contrastează cu orientările științifice și guvernamentale privind limitele sigure de consum de alcool.
"De exemplu, deși Institutul Național pentru Abuzul de Alcool și Alcoolism recomandă ca femeile să nu consume în medie mai mult de un pahar pe zi, limitele recomandate pentru bărbați sunt de două ori mai mari, o cantitate care depășește nivelul de consum asociat în studiu cu scăderea volumului creierului."
-
-
Semnul de pe picioare care poate dezvălui că arterele sunt grav afectate10.08.2026, 22:29
-
A murit Prof. Dr. Ioana Micle, un reper al pediatriei timișorene10.08.2026, 21:51
-
-
6 remedii naturale pentru durerile de stomac
Infecții urinare iarna: greșeala pe care o faci fără să-ți dai seama. Acest fruct te scapă de probleme
Gălbenelele, planta banală cu efecte puternice: 7 lucruri pe care le poate face cu adevărat
Extractul de coacăze negre accelerează arderea grăsimilor cu 200%. Efecte mai mari la femei
Fructul care arde grăsimile. Stimulează pierderea în greutate cu 200%. Oferă și protecție cardiacă.
Sucul de merișoare, aliat al arterelor. Le redă flexibilitatea și stimulează circulația sanguină
Sardinele, superalimentul la conservă. Conținut ridicat de Omega-3
Peștele care conține o cantitate importantă de Omega-3. Susține sănătatea oaselor și a inimii.
Ce se întâmplă dacă mănânci corcodușe verzi. Nu ți-a spus nimeni ASTA! Sunt cianură în stomac
Rădăcina de angelică: secretul natural al sănătății femeilor
Te doare capul? Acest ingredient banal din bucătărie face minuni! E mai puternic decât o pastilă
Alimentul poate scăpa milioane de oameni de diabet și boli de inimă
Acest aliment poate preveni diabetul și bolile de inimă. E plin de fibre și reduce colesterolul și scade inflamația.
Planta care ar putea trata cancerul de sân: protejează ficatul și ajută la slăbit
Ceaiul care te ajută să slăbești rapid și natural. Arde multe grăsimi
Acest ceai te-ar putea ajuta să slăbești rapid, în mod natural. Reglează apetitul și provoacă arderea mai mare a grăsimilor.
Usturoiul pe stomacul gol: mit sau terapie adevărată? Adevărul surprinzător
Remedii care ajută în vezica urinară hiperactivă. Asta reduce nevoia frecventă de a merge la toaletă
EXCLUSIV Plante și ceaiuri care ajută la curățarea plămânilor
Varza murată, aliatul neașteptat al intestinului. Cum protejează fermentația împotriva inflamației
Acest aliment curăță intestinul în profunzime și reduce inflamația.
Un vârf din acest condiment poate provoca vânătăi și sângerare
Bea asta zilnic și trăiești mai mult. Băutura banală care îți curăță arterele, reduce stresul și prelungește viața
8 plante "minune" pentru tiroidă: ce spun studiile despre ele
De ce să mănânci un măr verde pe zi. 6 beneficii dovedite științific
6 motive să mănânci un măr verde pe zi. Beneficiile te vor surprinde.
Tot ce trebuie să știi despre semințele de chia. 5 beneficii dacă le consumi zilnic
Folosite de mii de ani, semințele de chia continuă să impresioneze prin potențialul lor nutritiv și versatilitatea lor în alimentație.
