Cele mai rele alimente pentru ficat

Dana Lascu / 17 iul 2020 / 11:49
Alimentele prăjite în ulei
Alimentele prăjite în ulei

În timp ce anumiți nutrienți și antioxidanți pot face minuni pentru ficat, unele alimente pot îngreuna activitatea sa și îi pot face rău. Iată ce alimente să eviți

Mâncărurile grase: Cartofii prăjiți și burgerii sunt o alegere proastă dacă vrei să ai un ficat sănătos. Dacă mănânci prea multe alimente bogate în grăsimi saturate asta poate îngreuna activitatea ficatului. De-a lungul timpului poate duce la inflamație, care la rândul său poate provoca cicatrizarea ficatului - ciroza. 

Zahăr: Mare parte din lucrurile dulci pot avea un efect negativ asupra ficatului. Asta pentru că el este cel care se luptă să transforme zahărul în grăsimi. Dacă mâncați prea mult zahăr, ficatul depune aceste grăsimi pe unde poate iar în timp, asta determină apariția afecțiunii numită boala de ficat gras

Sare: Corpul are nevoie de puțină sare pentru a funcționa corect, dar cei mai mulți dintre noi exagerează. Cercetările timpurii sugerează că o dietă bogată în sodiu poate duce la fibroză, care este prima etapă a cicatrizării ficatului – adică a cirozei. Pentru a reduce cantitatea de sare, evitați alimentele procesate și ultraprocesate, cum sunt mezelurile. 

Citește și: Boala ficatului gras nealcoolic, cum îți distruge organismul. Dieta care te poate salva

Alcoolul: Consumul de alcool dăunează grav sănătății, și în primul rând ficatului. În timp, poate duce la ciroză. Chiar și băutul ocazional - patru băuturi pentru femei și cinci pentru bărbați - poate fi dăunător. Încercați să vă limitați la o băutură pe zi dacă sunteți femeie sau două pe zi, dacă sunteți bărbat.

Snack Foods: Data viitoare când vă apropiați de automatul cu snacks-uri, încercați să faceți o alegere mai sănătoasă sau evitați-l cu totul! Problema cu chipsurile, sărățelele și alte produse asemenea este că, de obicei, conțin o mare cantitate se sare, grăsimi sau zahăr. Cantitățile sunt trecute pe etichete și ar trebui să le citim înainte să le consumăm. O strategie bună ar fi să aveți la muncă, la îndemână, gustări sănătoase. Gen fructe proaspete, nuci și semințe, dacă se poate neprăjite și nesărate.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.22
YesMy