Ciocolata ar putea influența ritmul cardiac. Beneficii și pericole
Vestea bună: ciocolata poate fi benefică pentru inimă și ajută la păstrarea unui ritm cardiac sănătos. Acest beneficiu depinde însă de cantitatea și tipul de ciocolată pe care îl consumi,...
Potrivit revistei LivingStrong, o inimă puternică necesită artere și vene sănătoase, vasele care circulă sânge în camerele inimii și în întregul corp. Un studiu publicat în 2007 în „Circulation", jurnalul American Heart Association, notează că ciocolata este bogată în antioxidanți numiți flavonoizi, care pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale. În plus, acești compuși antioxidanți ajută la dilatarea vaselor de sânge și la reducerea riscului de plăci de sânge și rigidizare în artere. Presiunea arterială echilibrată combinată cu vasele de sânge elastice ajută la reducerea stresului asupra inimii și la menținerea ritmului cardiac sănătos.
Cafeina și frecvența cardiacă
La fel ca ceaiul și cafeaua, boabele de cacao conțin în mod natural cafeină. Serviciul de sănătate al Universității din Michigan spune despre cafeina că este un medicament stimulant natural, care poate exercita un efect asupra sistemului nervos central până la șase ore. În doze moderate, până la 250 de miligrame sau două porții de cafea, te poate face să te simți mai alert. Cafeina provoacă o creștere a ritmului cardiac, a temperaturii corpului, a tensiunii arteriale, a nivelului de zahăr din sânge și a fluxului de sânge. Prea multă cafeină poate duce la amețeli, niveluri scăzute de zahăr din sânge, tremor muscular, greață, diaree, setea, iritabilitate și insomnie. O porție de ciocolată neagră are 20 de miligrame de cofeină, în timp ce o porție de ciocolată cu lapte conține 9 miligrame. Prin urmare, ar trebui să mâncați destul de multă ciocolată pentru a obține efectele stimulante ale cafeinei.
Alergie la ciocolată
Unele persoane pot avea o reacție adversă la ciocolată datorită substanțelor chimice precum teobromina, care se găsesc în mod natural în cacao. The World Allergy Foundation remarcă faptul că alergiile alimentare pot duce la anafilaxie, o afecțiune în care organismul reacționează prin șoc, provocând de obicei ritmul cardiac scăzut, tensiunea arterială scăzută și ritmuri cardiace neregulate. De asemenea, puteți prezenta astm, umflare și erupții cutanate. O reacție alergică la ciocolată sau alte alimente poate pune viața în pericol; solicitați asistență medicală imediată.
Tipuri și cantitatea de ciocolată recomandată
Frecvența cardiacă este afectată de greutatea corporală. Excesul de kilograme poate pune presiune pe pereții arterei și poate crește tensiunea arterială și ritmul cardiac, deoarece inima lucrează mai greu pentru a pompa sângele în corpul tău. Prin urmare, consumul de prea multă ciocolată densă în calorii poate duce la creșterea în greutate și vă poate afecta sănătatea inimii. Ciocolata cu lapte tinde să fie mai bogată în grăsimi și zahăr și mai mică în antioxidanți decât ciocolata neagră. Un studiu de nouă ani în rândul femeilor suedeze publicat în 2010 în revista American Heart Association „Circulation: Heart Failure" a descoperit că femeile de vârstă mijlocie și vârstnice care aveau în medie una-două porții pe săptămână de ciocolată bogată în antioxidanți aveau un risc de 32 de ori mai mic de a dezvolta boli de inimă. Dar cei care au mâncat o porție pe zi sau mai multe nu mai aveau beneficiile de protecție a inimii a ciocolatei.
-
-
-
Digitalizarea din Sănătate, dezbătută la Aspen HealthCare Summit09.06.2026, 13:01
-
-
Cum se bea ceaiul corect. Reguli de aur pentru o ceașcă perfectă de fiecare dată
Dieta Keto și efectele imediate pe care le are asupra zahărului din sânge. Cum se compară cu dieta mediteraneană
La ce oră ar trebui să luăm cina pe timpul iernii
Mâncatul la momentul potrivit, mai important decât somnul pentru sănătatea inimii
Mâncatul la momentul potrivit este mai important decât somnul pentru sănătatea inimii. Dar ce înseamnă, de fapt, momentul potrivit.
Alimentul pe care Nadia Comăneci nu-l mănâncă niciodată: Nu mănânc asta, dar beau o bere, două în fiecare seară
Cât de mult vei trăi, de fapt? Nu genele decid, ci alegerile tale zilnice! Detaliul despre longevitate care te va surprinde
Adevărul despre slăbit. Ce funcționează, de fapt, și cum poți scăpa de grăsime. AICI e secretul!
Ceasul spune că ai făcut 10.000 de pași? Nu e chiar așa! 5 lucruri pe care NU le-ai știut despre smartwatch-ul tău
Această combinație de alimente îți topește grăsimea de pe burtă
Adevărul despre zahăr: de ce corpul tău chiar NU poate trăi fără el!
De ce are nevoie corpul nostru de zahăr: mai mult decât un gust dulce. Cum să consumi zahăr în mod sănătos.
Cea mai bună băutură pentru slăbit, dezvăluită de un dietetician
EXCLUSIV 6 greșeli frecvente din Postul Crăciunului. Dr. Lygia Alexandrescu vine cu sfaturi
Adevărul despre "te îngrași dacă mănânci seara târziu". Ce te îngrașă, de fapt
Gătești cu acest ulei? Hrănește una dintre ele mai agresive forme de cancer
EXCLUSIV Dieta care reglează colesterolul. Dr. Lygia Alexandrescu: Curăță arterele
Dieta care reduce riscul de Alzheimer, indiferent de vârstă
Alimentele pe bază de insecte, studiate. Cât de sănătoase sunt, de fapt
Greșeala care îți blochează procesul de slăbire. Andreea Chirilă: Creierul nu percepe "nu" și "niciodată"
Cel mai subestimat aliment pentru siluetă. Îl ai deja în bucătărie!
Ai încercat totul ca să slăbești și tot nu funcționează? Nutriționiștii spun că acest aliment banal din bucătărie e cheia!
