Colesterolul, sfaturi cum să îl ții în frâu

Dana Lascu / 25 oct 2018 / 20:35
Farfurie cu mâncare
Farfurie cu mâncare

Colesterolul, mai ales dacă e mărit, poate fi extrem de periculos pentru sănătate. Vă crește automat riscul de a face boli cronice sau grave. Iată cum puteți să îl scădeți și să îl controlați:

Dacă aveți colesterolul ridicat, aveți automat un risc mai mare de a dezvolta o serie de probleme de sănătate, cum ar fi bolile de inimă și accidentul vascular cerebral, spun specialiștii de la Centrul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) din SUA.

Colesterolul ridicat nu dă adesea simptome, astfel încât valoarea lui ar trebui verificată la copiii cu vârste cuprinse între 9 și 12 ani, apoi la adolescență, între 17 și 19 ani și cel puțin o dată la cinci ani la vârsta adultă.

Ce măsuri poți să iei acum

Experții CDC sugerează și câteva măsuri care pot fi luate pentru a controla colesterolul:

- Mâncați alimente sănătoase care sunt bogate în fibre. Limitați cantitățile din cele care sunt bogate în grăsimi saturate sau grăsimi trans, zahăr și sare.

- Faceți cel puțin două ore și jumătate de exerciții fizice moderate în fiecare săptămână.

- Nu fumați!

- Luați medicamentele prescrise de doctor exact când și în ce cantitate vi le-a recomandat acesta și respectați cu strictețe și celelalte indicații ale medicului pentru a manageria acest factor de risc.

Alimente care vă ajută să micșorați colesterolul

- Ovăzul. E perfect sub formă de cereale integrale la micul dejun, conține 1 - 2 grame de fibre solubile și dacă adaugi și banană tăiată rondele sau câteva căpșuni, aveți un aport de încă o jumătate de gram de fibre solubile.

- Fasolea – este cea mai valoroasa sursă de proteine vegetale. Ea conține calciu, fier și fibre solubile care scad colesterolul din sânge, plus că, întrucât se digeră mai greu, vă face să vă simțiți plini mai mult timp.

- Legumele verzi și nu numai – toate verdețurile și cruditățile sunt bune și reduc colesterolul din sânge. Iată câteva exemple: spanac, salată, ștevie, lobodă, urzici. Adăugați în listă și usturoiul, prazul și ceapa verde, care au proprietăți antifungice, antibacteriene și antivirale, au efect antioxidant și cresc imunitatea. Adăugăm și sfecla roșie, strugurii și anghinarea.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.23
YesMy