De ce să faci 100 de pași după fiecare masă. Rezultate surprinzătoare pentru sănătate

Sonia Baciu |
Data publicării:
de ce sa faci 100 de pasi. FOTO: Freepik @marymarkevich
de ce sa faci 100 de pasi. FOTO: Freepik @marymarkevich

Mișcarea este bună pentru sănătate, dar efectuarea a cel puțin 100 de pași după fiecare masă are rezultate surprinzătoare. Află de ce nu trebuie să mai stai după ce te-ai ridicat de la masă.

Activitatea fizică este parte din recomandările pentru un stil de viață sănătos, însă este important și când facem mișcarea. Astfel, câțiva pași făcuți după ce am mâncat poate să ne pună în mișcare toate rotițele, cu beneficii importante pentru sănătate.

”În Ayurveda există o tehnică numită Shatapavali, care înseamnă să faci cel puțin 100 de pași după fiecare masă. Știți că probabil cel mai rău lucru pe care îl puteți face după o masă copioasă este să stați pe canapea și să vă uitați la televizor și să lăsați mâncarea să stea în sistemul cardiovascular, provocând un stres circulator uriaș”, a spus dr. John Douillard, într-o postare pe Facebook.

Vezi și: 5 alimente autohtone care reduc riscul de boli cronice și de moarte prematură. Laura Ene: Cât mai multe culori în farfurie, un plus atât de savoare

4 motive importante să faci 100 de pași după masă

Mișcarea de după masă ajută inima

Mișcarea de după masă este benefică pentru sănătatea inimii.

”Studiile ne spun că, după o masă, sunt eliberați în sânge anumiți hormoni care cresc ritmul cardiac și cresc tensiunea arterială.

Acest efect crește riscul de formare de cheaguri și tensiuni, irită mucoasa endotelială a arterelor și crește cererea de mai mult oxigen, ceea ce reprezintă o sarcină suplimentară pentru inimă.

Unul dintre hormonii responsabili de livrarea nutrienților către celule este insulina. O creștere a insulinei va scădea, de asemenea, capacitatea de relaxare a arterelor coronare din inimă, creând o presiune mai mare și un risc cardiovascular crescut”, arată Douillard, potrivit LifeSpa.

Scade nivelul de zahăr din sânge

O plimbare după masă poate ajuta la scăderea glicemiei, care este direct legată de riscul cardiovascular.

”Un studiu publicat în revista Diabetology, 41 de participanți cu diabet de tip 2 au trebuit fie să facă meargă pe jos timp de 10 minute după fiecare masă, fie timp de 30 de minute pe zi, pe parcursul a două săptămâni.

Grupul care a mers după fiecare masă a avut n nivel mai scăzut al glicemiei în comparație cu cei din al doilea grup. Cel mai important efect a fost că după mesele de seară, când s-au consumat cei mai mulți carbohidrați”, mai spune Douillard.

Ajută la arderea grăsimii

Mișcarea este benefică și după o masă grasă. Nivelul de trigliceride și lipide a fost scăzut în cazul unui unui grup de tineri adulți sănătoși care după masă au mers pe banda de alergare, comparativ cu un alt grup care după masă s-a odihnit.

Este cunoscut faptul că trigliceridele sunt un factor de risc pentru bolile de inimă, astfel că o reducere a acestora poate îmbunătăți și preveni sănătatea inimii.

Ajută la eliberarea mai rapidă a stomacului

Una dintre cele mai comune cauze ale indigestiei este dată de gastropareză, adică alimentele și acizii persistă prea mult în stomac înainte de a se goli. Această întârziere poate împinge diafragma și este una dintre principalele cauze ale gastritei sau ale refluxului gastric.

”Într-un studiu cu 50 de voluntari diabetici, plimbările după masă au crescut viteza de golire a stomacului, sugerând că același efect poate avea loc și în cazul persoanelor sănătoase”, mai arată sursa menționată.

”Cercetările în acest sens sunt de-a dreptul uimitoare! Așa că, vă rog, mișcați-vă după mese”, a concluzionat John Douillard.

Vezi și: Proteinele, benefice pentru imunitate și insomnie. Care este cantitatea recomandată. Vasile: Să avem proteine la fiecare masă

Mersul pe jos imediat după masă, mai eficient decât dacă așteptați o oră

Deși uneori de gândim de mai multe ori dacă să facem câțiva pași imediat după masă sau să mai așteptăm vreo oră, pașii, deci mișcarea ușoară și-a arătat beneficiile pe care le are pentru sănătate.

Până la urmă nu ne pune nimeni să alergă la maraton cu stomacul plin, iar 100 de pași nu sunt chiar așa de mulți având în vedere ce rezultate surprinzătoare au pentru starea de sănătate.

De altfel există o credință potrivit căreia plimbarea chiar după masă poate provoca oboseală,, dureri de stomac sau ate tipuri de disconfort, însă studiile arată exact contrariul.

”Pentru persoanele care nu resimt dureri abdominale, oboseală sau alte tipuri de disconfort atunci când merg pe jos imediat după masă, mersul pe jos la o viteză rapidă timp de 30 de minute cât mai curând posibil imediat după prânz și cină duce la o pierdere în greutate mai mare decât mersul pe jos timp de 30 de minute începând cu o oră după ce a fost consumată o masă”, sunt rezultatele unui studiu japonez, notează National Library of Medcine.

Vezi și: Lista celor mai curate fructe și legume. Afinele și ardeii nu sunt pe listă

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel