Demență: cum te poate îmbolnăvi mâncarea

Florina Pop / 12 noi 2021 / 18:08
Iaurt cu fructe   Foto: pixabay.com
Iaurt cu fructe Foto: pixabay.com

Un studiu grecesc susține că mâncarea de mai multe legume și fructe scade considerabil inflamația și reduce serios riscul de a dezvolta demență.

Consumul de multe fructe, legume, fasole și alte alimente care reduc inflamația pot scădea riscul de a dezvolta demență la bătrânețe. Un studiu, realizat de Nikolaos Scarmeas, profesor asociat de Neurologie la Universitatea Națională și Kapodistriană din Atena, Grecia, subliniază că dacă alimentele pe care le consumăm într-o zi favorizează inflamația ar exista de până la trei ori mai multe șanse de a suferi pierderi de memorie și probleme cu limbajul, rezolvarea problemelor și alte abilități de gândire pe măsură ce îmbătrânești.

La cercetare au participat peste o mie de persoane din Grecia care au completat un chestionar legat de ce alimente au consumat, dacă sunt sau nu inflamatorii. Niciun voluntar nu avea demență la debutul cercetării.

”O dietă mai puțin inflamatorie are legătură cu un risc mai mic de a dezvolta demență. (...) Dieta poate afecta sănătatea creierului prin multe mecanisme și, conform descoperirilor noastre, inflamația poate fi unul dintre ele”, a afirmat dr. Nikolaos Scarmeas, autorul studiului.

Încă nu se știe exact cum sau dacă dieta poate ajuta la prevenirea demenței și la menținerea sănătății creierului.

Rezultate

În urma studiului, cercetătorii au observat că 6% dintre participanți au dezvoltat demență în timpul unei urmăriri de puțin peste 3 ani. Studiul a mai subliniat că oamenii cu cele mai mici scoruri de inflamație au avut mai puține șanse de a dezvolta demență decât cei cu scoruri mai mari studiul.

Echipa de cercetare mai precizează că voluntarii cu cele mai mici scoruri de inflamație în organism au consumat aproximativ 20 de porții de fructe, 19 de legume, 4 de fasole sau alte leguminoase, respectiv 11 căni de cafea sau ceai în fiecare săptămână. Cantitățile de legume și fructe la cei cu scoruri mari de inflamație erau la jumătate față de primii amintiți.

”În general, o dietă cu mai multe fructe, legume, fasole, ceai sau cafea este una mai antiinflamatoare”, a spus el. Studiul nu dovedește că o dietă antiinflamatoare previne îmbătrânirea creierului și demența, doar că există o legătură între ele. Este nevoie de o urmărire mai lungă pentru a trage concluzii ferme cu privire la modul în care scorul dietei inflamatorii afectează sănătatea creierului”, a mai amintit autorul studiului, Nikolaos Scarmeas, potrivit webmd.com.

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy