Efectul benefic al postului intermitent asupra diabetului. STUDIU
O analiză a unor studii arată că postul intermitent poate reduce sau chiar elimina nevoia de medicamente la persoanele cu diabet de tip 2.
Unele studii susțin că postul intermitent ar reduce sau chiar elimina nevoia de medicamente la persoanele cu diabet de tip 2. Însă, multe cercetări sunt necesare până ca medicii să poată recomanda utilizarea pe scară largă a postului intermitent pentru diabetul de tip 2.
Postul intermitent implică un model regulat de a consuma puține calorii sau deloc pentru o perioadă fixă, care poate varia de la 12 ore în fiecare zi până la 1 sau mai multe zile în fiecare săptămână. Unii oameni urmează aceste diete sperând să slăbească, să-și îmbunătățească sănătatea generală sau ambele.
Unele studii sugerează că această abordare alimentară poate chiar prelungi durata de viață sănătoasă, fără a fi nevoie de restricția calorică severă pe care o implică dietele clasice anti-îmbătrânire. O revizuire recentă a dovezilor sugerează că acest tip de dietă - postul intemitent - poate ajuta persoanele cu diabet zaharat de tip 2 să reducă sau chiar să elimine în siguranță nevoia de medicamente. Însă, oamenii ar trebui să ceară sfatul unui profesionist în diabet înainte de a începe o astfel de dietă.
Revizuirea, de către Dr. Michael Albosta și Jesse Bakke, Ph.D., de la Colegiul de Medicină al Universității Central Michigan din Mount Pleasant, apare în Clinical Diabetes and Endocrinology. Autorii revizuirii notează că oamenii se pot lupta pentru a menține restricția calorică zilnică pentru perioade lungi. Unii oameni le poate fi mai ușor să practice postul intermitent, ceea ce arată promițător ca o modalitate de a îmbunătăți factorii de risc metabolici, de a reduce grăsimea corporală și de a promova pierderea în greutate în cazul obezității.
Ei au ajuns la concluzia că acest tip de dietă poate îmbunătăți câteva caracteristici cheie ale bolii. Îmbunătățirile includ: scăderea greutății corporale, scăderea rezistenței la insulină, niveluri mai scăzute de leptină, niveluri crescute de adiponectină. „Unele studii au descoperit că pacienții au putut să-și inverseze nevoia de terapie cu insulină în timpul protocoalelor terapeutice de post intermitent, sub supravegherea medicului lor”, scriu ei.
Pe parcursul studiului, toți participanții au avut niveluri semnificativ reduse de HbA1c, care este o măsură a cantității medii de glucoză din sânge. Toți cei trei indivizi au pierdut în greutate și și-au putut opri terapia cu insulină în decurs de 1 lună de la începerea dietei. În mod crucial, ei au raportat că au găsit dieta ușor de tolerat și niciunul dintre ei nu a ales să oprească dieta în niciun moment. „În mai puțin de o lună, ei și-au inversat în mod semnificativ diabetul de tip 2”, spune autorul unui studiu analizat în revizuire, dr. Jason Fung, arată Medical News Today.
Studiul poate fi consultat AICI.
-
Legătura surprinzătoare dintre somn, intestin și inimă12.06.2026, 22:09
-
-
Greșeala pe care o faci când îmbraci hainele noi12.06.2026, 20:18
-
-
De ce unele medicamente nu se iau niciodată cu lapte sau iaurt12.06.2026, 17:34
E466: aditivul ascuns în alimente care distruge intestinul. Cum ne afectează sănătatea. Reacțiile variază de la o persoană la alta
Otrava din cafea care ne îmbolnăvește. Ce greșeală facem când ne bem cafeaua
Cetonele, un aliat neașteptat pentru sănătatea inimii în diabetul de tip 2
Acest supliment îmbunătățește sănătatea inimii și are efect semnificativ și în cazul diabeticilor.
Cofeina, aliat neașteptat împotriva kilogramelor și diabetului
Complicația letală a diabetului care acționează când dormi
Complicația letală a diabetului care acționează când dormi.
Controlul strict al tensiunii arteriale reduce riscul de infarct la diabetici. Scăderea tensiunii arteriale protejează inima diabeticilor
Diabetul are un impact major asupra întregului organism, inclusiv a inimii. Cum trebuie, de fapt, să reduci riscul de infarct.
Glicemia mare: simptome ignorate care pot ascunde un risc serios
Diabetul care nu are legătură cu zahărul
Testul de respirație care depistează diabetul în câteva minute
Prediabet și diabet: diferențe, simptome și cum le poți preveni. Fă acest TEST
Cum îți dai seama dacă ai prediabet? Fă acest test simplu acum! Află care sunt, de fapt, valorile normale ale glicemiei.
Sulforafanul, compusul din broccoli care previne diabetul. Ar putea fi potențial tratament pentru diabetul de tip 2
Legătura dintre diabet și demență: 10 dovezi clare că diabetul îți afectează creierul
Somnul scurt în timpul săptămânii crește riscul de diabet, chiar și după recuperarea de weekend
Infecțiile E. coli în piciorul diabeticului: cauze și rezistență la antibiotice
Greșeala care îți blochează procesul de slăbire. Andreea Chirilă: Creierul nu percepe "nu" și "niciodată"
Cum recunoști hipoglicemia? Semnele de alarmă și alimentele care îți salvează viața în 15 minute
Dieta Yo-Yo, efect negativ asupra rinichilor. Fluctuațiile de greutate, impact în cazul pacienților cu diabet de tip 1
Acest obicei extrem de frecvent îți distruge rinichii. Poate duce la efectare renală gravă.
De ce americanii slăbesc cu injecțiile GLP-1, iar europenii le evită. Explicațiile Mihaelei Bilic
EXCLUSIV Screening mobil pentru diabet în satele României. Vasiliki Tsagkaraki (Boehringer Ingelheim România): Dăm speranță pacienților
Leziuni cardiace ascunse, neidentificate la controale de rutină. Femeile, cele mai expuse
De ce îți e poftă de cartofi prăjiți. Ce se întâmplă în corpul tău, de fapt
Ce îți spune corpul când poftești la cartofi prăjiți. Semnul te va surprinde.
De ce este diabetul atât de periculos pentru inimă și ce investigație îți poate salva viața
Diabet de tip 5: recunoscut oficial! Pancreasul tău poate fi prea mic și nici nu știai
Diabetul de tip 5 tocmai a fost recunoscut oficial! Milioane de oameni afectați fără să știe – iată ce trebuie să afli chiar acum!
