Eticheta unui produs alimentar: de ce e bine să o citești

Magazine alimentare
Magazine alimentare

Specialiștii mereu recomandă citirea etichetei unui produs alimentar înainte ca acesta să ajungă în coșul de cumpărături.

Ingredientele care comun un produs alimentar sunt trecute pe eticheta produsului în ordinea descrescătoare a ponderii fiecăruia.

”Știați că menționarea ingredientelor pe eticheta unui produs alimentar se face în ordine descrescătoare a ponderii fiecăruia? Dacă citiți eticheta nutrițională de pe ambalajul produselor alimentare pentru a vedea dacă se încadrează în dieta dvs., trebuie să știți că ea este organizată descrescător în funcție de cantitatea ingredientelor. Așadar, dacă ai nevoie de un baton proteic potrivit pentru activitățile fizice și vezi zahărul în fruntea listei de ingrediente, este timpul să găsești o altă sursă de proteine”, notează Dan Vodnar, profesor de Gastronomie Moleculară la USAMV Cluj.

Dieteticianul Garima Goyal dezvăluie că ceea ce contează în egală măsură, pe lângă o dietă echilibrată, este felul în care mănânci. Acest factor este adesea trecut cu vederea de majoritatea oamenilor, dar poate schimba literalmente aspectul nutrițional al alimentelor noastre.

Există anumite alimente care se completează reciproc și ar trebui să fie întotdeauna consumate împreună, în timp ce unele necesită o distanță adecvată între ele. Iată câteva trucuri pe care trebuie să le șii, pentru a obține o nutriție maximă dintr-o dietă echilibrată!

Fier și vitamina C - Vitamina C ajută la o mai bună absorbție a fierului pe care îl obțineți, în special din fierul non-hem pe care îl obțineți din surse vegetale. Doar 40% din fierul din hrana vegetală este absorbit în organismul nostru, iar vitamina C dublează sau chiar triplează biodisponibilitatea. Așadar, încercați să combinați alimente bogate în fier, cum ar fi legumele cu frunze verzi, năut, barja cu alimente bogate în vitamina C, cum ar fi lămâia sau fructe precum Guava!

Calciu si Vitamina D - Aceasta este o altă combinație importantă. Calciul își va atinge potențialul maxim doar în prezența Vitaminei D, care ajută la absorbția, transportul și depunerea calciului în oase și dinți. Consumă surse de lactate fortificate, Tofu, Soia, Ciuperci pentru Vitamina D și Calciu!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy