Fibrilație atrială: ponturi cum să trăiești cu această afecțiune

Florina Pop / 07 sep 2019 / 11:07
Atacul de cord
Atacul de cord

Fibrilația atrială constituie cel mai frecvent tip de bătăi cardiace neregulate - aritmie cardiacă. Amețelile și oboseala pot fi simptome ale acestei afecțiuni.

Fibrilație atrială, ponturi. O dietă sănătoasă, pe placul inimii, un control periodic al diabetului și al tensiunii arteriale sunt doar două dintre lucrurile pe care le puteți face dacă aveți fibrilație atrială.

Iată câteva ponturi despre ce ar fi bine să aveți în considerare dacă aveți fibrilație atrială, potrivit emedicinehealth.com:

1. O monitorizare a diabetului și tensiunii arteriale - AFib crește riscul de accident vascular cerebral, susțin medicii. Aceasta, adăugată la hipertensiune arterială (cea mai frecventă cauză de accident vascular cerebral) sau diabet (persoanele cu diabet sunt de patru ori mai mari să aibă un accident vascular cerebral decât cele fără), crește riscul de AVC și mai mult. Mențineți o greutate sănătoasă și faceți exerciții fizice în mod regulat ca să reduceți riscul de tensiune arterială ridicată.

2. Dietă sănătoasă pentru inimă - specialiștii de la Asociația Americană a Inimii recomandă o dietă săracă în grăsimi și colesterol. Vă sfătuiesc să optați pentru alimente bogate în nutrienți, inclusiv fructe și legume, cereale integrale, produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi, păsări și pește fără piele și nuci și leguminoase. Limitați grăsimile saturate, grăsimile trans, sodiul, carnea roșie și zahărul.

3. Renunțați la fumat - Fumatul este în detrimentul corpului și sănătății voastre din toate punctele de vedere și vă poate crește șansele de a dezvolta fibrilație atrială, boli de inimă și accident vascular cerebral. Încercați să renunțați la fumat cu plasturele cu nicotină, guma sau pastile. Discutați cu medicul dumneavoastră cu privire la renunțarea la acest obicei, deoarece există și tratamente medicale disponibile.

4. Mai puțin alcool - cantitățile mari de alcool trebuie evitate, deoarece pot crește riscul de a dezvolta fibrilație atrială cu 50%. Alcoolul poate afecta și anticoagulanții pe care îi puteți lua crescând riscul de sângerare.

5. Nu exagerați cu cafeaua - deși cofeina nu s-a dovedit a fi un factor de risc pentru dezvoltarea fibrilării atriale, ea vă poate crește tensiunea arterială și ritmul cardiac, ceea ce poate declanșa un episod de fibrilație atrială. Se recomandă 2-3 căni de cafea pe zi, pentru cei obișnuiți cu cafeina.

6. Faceți mișcare - sportul și activitatea fizică sunt importante pentru sănătatea generală: menține greutatea sub control și reduce riscul de complicații cauzate de boli de inimă și alte afecțiuni. Însă, o activitate intensă poate declanșa sau agrava fibrilația atrială, de aceea înainte de a începe orice fel de program de exercițiu este important să discutați cu medicul și să vedeți care program de exerciții este cel mai potrivit pentru voi.

7. Nu săriți peste vaccinurile antigripale - medicii atrag atenția că oamenii care au boli de inimă, inclusiv fibrilație atrială, prezintă un risc mai mare de a dezvolta complicații ale gripei. De aceea ar fi bine să vă faceți anual vaccinul antigripal.

8. Reducerea stresului - este un factor major în declanșarea episoadelor de aritmie la persoanele care au AFib. Stresul cronic este adesea asociat cu obiceiuri rele pentru inima ta, cum ar fi fumatul și consumul excesiv de alcool. Yoga v-ar putea ajuta - un studiu realizat în Colegiul American de Cardiologie a descoperit practicarea yoga doar o oră, de două ori pe săptămână, îmbunătățește ritmul cardiac și scade tensiunea arterială și ritmul cardiac; și ar putea reduce frecvența episoadelor de fibrilație atrială. Yoga vă poate îmbunătăți și starea de spirit generală scăzând depresia și anxietatea, ceea ce reduce stresul.

 

 

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.28