Fructele și legumele cu cel mai mare conținut de vitamina C

Cătină  FOTO: pixabay
Cătină FOTO: pixabay

Vitamina C (acidul ascorbic) este esențială pentru buna funcționare a sistemului imunitar și ajută organismul să folosească fierul pe care îl obțineți din alimente. Deși se crede că portocalele și lămâile conțin cea mai mare cantitate, sunt și alte fructe și legume care pot avea chiar mai mulltă vitamina C. Iată lista celor mai cunoscute dintre ele: 

Vitamina C ajută organismul să producă singur colagen, ajută celulele să se protejeze de daune – pentru că este un antixidant puternic; ajută sistemul imunitar să lupte cu microbii, și multe altele. Potrivit ghidurilor de nutriție internaționale, bărbații au nevoie zilnic de un aport de 90 de miligrame de vitamina C, în timp ce femeile - de 75 de miligrame. Femeile însărcinate sau care alăptează au nevoie de mai multă vitamina C , respectiv între 85 mg și 120 mg pe zi. Deficiența de vitamina C este o cauză a scorbutului (boală pe care demult o făceau des marinarii, spre exemplu).

Un studiu recent (link direct studiu) arată, de asemenea, că vitamina C ar putea fi cheia păstrării și îmbunătățirii musculaturii la bătrânețe, de aceea persoanele în vârstă au nevoie de un aport mare.

Iată o scurtă listă cu fructele și legumele care conțin cea mai mare cantitate de vitamina C:

Cătina: 100 de grame de cătină conțin 400 mg de vitamina C. 

Citricele: O portocală medie conține circa 70 de miligrame de vitamina C, în timp ce o lămâie conține doar 83 de miligrame de vitamina C. 

Coacăze negre: 100 de grame de coacăze negre conțin 202 mg de vitamina C. Mai conțin și o cantitate importantă de antioxidanți de tip flavonoide– mai exact antocianine – care le conferă culoarea închisă și care au proprietăți anticancer. 

Broccoli: la 100 de grame de produs, conține 132mg de vitamina C, o cantitate generoasă de fibre și are doar 30 de calorii. 

Ardeiul roșu: conține până la 95 miligrame la o jumătate de cană de ardei curățat. Ardeiul roșu este, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina A, B, E și K, precum și de minerale, precum potasiu, folat, mangan, fosfor și magneziu. 

Papaya: O ceașcă de fruct curățat conține toată vitamina C de care aveți nevoie pentru o zi, în jur de 90 de miligrame. Fructul este bogat, însă, și în caroten, flavonoizi, complexul de vitamine B, folat, potasiu, magneziu și fibre. 

Căpșunile: o ceașcă de căpșuni conține aproape 85 de miligrame de vitamină C. În plus, au foarte puține calorii, conțin și fibre și o varietate mare de antioxidanți. 

Suc de Grepfrut: Un pahar de 180 de ml conține între 70-95 miligrame de vitamina C. La fel și un pahar de suc de portocale are aceeași cantitate de vitamina C.

Kale: 100 de grame de varză kale conțin 80,4 mg de vitamina C, dar și o cantitate mare de vitamina A și minerale.

Kiwi: un fruct conține circa 75 de miligrame de vitamină C, dar este bogat și în fibre, flavonoide și carotenoide, care sunt antioxidanți puternici. 

Ananas: 100 de grame de ananas conțin 47,8 mg de vitamina C. Conține și multe fibre și este foarte bun pentru digestie, de altfel fiind prezent în curele de slăbire. 

Măceșe: Șase măceșe conțin în total 119 mg de vitamina C, sau 132% din cantitatea zilnică recomandată.

Cimbru: 28 de grame de cimbru conțin 45 mg de vitamina C, adică jumătate din cantitatea zilnică recomandată. 

Physalis: 100 de grame de Physalis conțin 11 mg de vitamina C.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy