Fructele uscate: ce beneficii aduc pentru sănătate și cât ar trebui să le consumi

Fructe uscate   Foto: pexels.com
Fructe uscate Foto: pexels.com

Fructele uscate sunt exterm de benefice pentru sănptate, dar consumate în exces, s-ar putea să ne facă mai mult rău.

Fructele uscate sunt cunoscute pentru beneficiile pe care le aduc pentru sănătate, dar reomandările pentru consumul lor vin întotdeauna cu o avertizare referitoare la riscul de a lua kilograme în plus. Fructele uscate sunt pline de vitamine și fibre.

Iată care sunt beneficiile lor pentru sănătate:

Curmalele uscate înlocuiesc excelent bomboanele. Ele sînt la fel de dulci, dar conțin mai puține calorii și mai multe fibre, ce ajută la curățarea intestinului. Curmalele întăresc imunitatea. Curmalele conțin calciu, fier, potasiu, magneziu, cupru, zinc, fosfor, natriu, aluminiu, cadmiu, cobalt, sulf, bor, mangan, provitamina A, vitaminele P, C, B1, B2, B6 și beta-caroten, , potrivit floaredetei.ro.

Caisele uscate dilată și curăță vasele sangvine. Sunt bogate în magneziu, iar sporirea magneziului în sînge este un semnal natural de relaxare la cel mai profund nivel. Datorită acestui fapt, caisele uscate reduc spasmele pereților vaselor sangvine. Fluxul sîngelui se ameliorează și se ameliorează starea rinichilor și a inimii. Se restabilește alimentația creierului, se îmbunătățește memoria.

Totodată, caisele ne mai oferă și vitaminele C, B15 și provitamina A, săruri de potasiu și fiere, fosfor și acizi organici.

Prunele uscate conțin multe fibre, acizi organici și microelemente: natriu, potasiu, calciu, fosfor, fier. Datorită acestor substanțe, prunele uscate ameliorează schimbul de substanțe, normalizează tensiunea. Ele pot fi consumate chiar și pentru profilaxia maladiilor cardiovasculare.

Smochinele uscate sunt bogate în fier. În smochine e chiar mai mult fier decît în mere. Totodată, acestea mai conțin potasiu, calsiu, mangan, fosfor, iod, brom, sulf, vitaminele A, C, B1, B2. Smochinele stimulează activitatea sistemului digestiv și provoacă pofta de mîncare. Fiind un diuretic, smochinele asanează rinichii. Acestea sînt indicate, în special, în cazul insuficienței venoase, reduce coagularea sîngelui, previne hipertensiunea, reduce palpitațiile inimii.

Stafidele au o acțiune calmantă. Dar oamenilor predispuși la obezitate, trebuie să fie precauți, pentru că strugurii conțin mult zahăr. Datorită conținutului bogat în potasiu, stafidele accelerează regenerarea țesuturilor și întărește sistemul cardiovascular. Totodată, stafidele păstrează aproape toate substanțele folositoare ale strugurilor: vitaminele B1, B2 și B5, precum și fier, bor, magneziu și alte microelemente. Ele ajută la funcționarea normală a inimii, plămînilor, sistemului gastrointestinal, rinichilor, reduc anemia și slăbiciunea.

Vișinele uscate ajută încazul anemiilor, datorită conținutului mare de fier. Totodată, vișinele sunt cunoscute drept un antiseptic și expectorant, necesare în cazul răcelilor. Datorită combinației de microelemente (potasiu, magneziu, vitaminele A, C, PP) și acizilor organici, reduc spasmele și calmează sistemul nervos.

Ananasul uscat ajută la slăbit. Conține acid citric și alți acizi, ce accelerează metabolismul. Totodată, ananasul conține o substanță rară – bromelină. Este un complex de fermenți vegetali care ameliorează digestia și elimină procesele inflamatorii. Cuprul și potasiul contribuie la întinerirea tuturor țesuturilor corpului.

Lămâia uscată este un antiseptic excelent. Ea nu doar ajută în cazul răcelii și gripei, dar și le previne. E greu să purtați la lucru sau în călătorie lămâi proaspete, dar o mână de lămâi uscate pot încăpea oriunde. Lămâia conține multe săruri minerale, foarte multă vitamina C (iar asta garantează un metabolism bun și alimentarea tuturor țesuturilor organismului), precum și vitaminele A, B1, B2, D și P. Lămîia este recomandată în cazul maladiilor inflamatorii, ateroscleroză, bolilor renale și ale sistemului gastrointestinal.

Afinele uscate îmbunătățesc vederea, susțin metabolismul optim și tractul urinar sănătos și ajută în reducerea colesterolului, potrivit nativebox.ro.

Aronia uscată este plină de antioxidanți, care te protejează de mai multe boli degenerative, precum cancer sau boli de inimă. În plus, ajută la încetinirea îmbătrânirii în general. Citește mai multe despre aronia aici.

Bananele uscate sunt tonic regenerator datorită conținutului de magneziu și potasiu, dar și un aliment benefic pentru sănătatea sistemului imunitar

Coacăzele uscate ajută la ameliorarea anemiei, ajută în întărirea sistemului osos și în asimilarea calciului (prin conținutul de vitamina K)

Ghimbirul uscat este un bun digestiv și adjuvant în răceli, este benefic și pentru sănătatea pielii, dar și în cazul oricărui tip de inflamație în corp

Mango uscat, pe lângă calitățile afrodisiace, este și un bun regenerator, stimulează metabolismul și menține elasticiatea pielii

Merele uscate sunt bune în afecțiuni reumatice și gută, dar și pentru a ameliora constipația

Atenție, însă! Când vine vorba despre fructe uscate, acestea conțin zaharuri și pot duce la creștere în greutate, dacă n usunt consumate cu măsură.

Fructele uscate (caise, prune, stafide, smochine) sunt de 6-8 ori mai concentrate decât fructele proaspete, conțin în principal glucide (fructoză) și au în medie 250cal/100g.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy