Inflamație, o nouă moleculă care o inhibă

Alexandra Mănăilă / 16 noi 2018 / 15:44

A fost descoperită o nouă moleculă care inhibă inflamația, după mai mulți ani de cercetări în domeniu. O echipă multidisciplinară de cercetători condusă de Institutul Karolinska din Suedia a dezvoltat o moleculă antiinflamatorie cu un nou mecanism de acțiune. Prin inhibarea unei anumite proteine, cercetătorii au reușit să reducă semnalele care declanșează o inflamație.

,,Am dezvoltat o nouă moleculă care inhibă inflamația. Această descoperire ar putea duce la un nou tratament pentru o condiție foarte gravă. Acum vom dezvolta inhibitorul nostru OGG1 și vom examina dacă acesta poate duce la noi tratamente pentru boli inflamatorii, în scopul de a vindeca boli cum ar fi sepsis, BPOC și astm bronșic sever", a declarat profesorul Thomas Helleday, la Departamentul de Oncologie-Patologie al Institutului Karolinska Suedia, cel care a condus studiul.

Grupul lui Thomas Helleday a efectuat mai multe cercetări asupra modului în care ADN-ul este reparat de organism. Unul dintre obiective a fost acela de a lupta împotriva cancerului și nu puține au fost descoperirile care au condus, printre altele, la un nou tratament pentru cancerul mamar și ovarian, utilizând așa-numiții inhibitori PARP, disponibil timp de câțiva ani, informează ScienceDaily.com.

Cercetătorii au descoperit, spre surprinderea lor, că enzima OGG1, în afară de repararea ADN-ului, atenuează și inflamația.
Inhibitorul blochează eliberarea proteinelor inflamatorii, cum ar fi TNF alfa. În studiile efectuate pe șoareci cu boală pulmonară acută, cercetătorii au reușit să atenueze inflamația.

Descoperirea a fost făcută în colaborare cu profesorul Istvan Boldogh de la Universitatea din Texas Medical Branch, SUA, studiul fiind o colaborare între Institutul Karolinska, Universitatea Uppsala și Universitatea Stockholm din Suedia și Universitatea din Texas Medical Branch, SUA, după cum arată siteul Universității Karolinska.

Enzima OGG1 a fost descoperită de Tomas Lindahl în anii 1970, o realizare care i-a adus Premiul Nobel pentru Chimie în 2015. Unii dintre autorii cercetării, printre care și Thomas Helleday, sunt enumerați ca inventatori pentru inhibitorii OGG1 pe o cerere de brevet din SUA.

Citite săptămâna aceasta