Motivul pentru care să nu mai arunci cojile de la aceste fructe și legume. Ce beneficii sănătoase ascund

Vlad Crăciunoiu |
Data actualizării: | Data publicării:
coji fructe si legume Foto: Freepik
coji fructe si legume Foto: Freepik

Descoperă nutrienții esențiali, vitaminele și fibrele regăsite în cojile acestor fructe și legume sănătoase.

Cojile fructelor și legumelor sunt bogate în nutrienți, vitamine și fibre, care adaugă textură și profunzime meselor. Aceste coji, împreună cu potasiul și magneziul, reprezintă o sursă de nutriție funcțională subutilizată.

Dieteticienii au identificat cojile de fructe și legume ca fiind o comoară de compuși sănătoși pe care oamenii o aruncă adesea. Ele sunt bogate în fibre, potasiu și magneziu, care sporesc valoarea nutritivă a dietei tale. Consumând aceste coji, puteți obține un plus de nutriție și puteți reduce risipa de alimente. Dieteticienii recomandă să consumați aceste coji pentru a vă bucura de beneficiile pe care le oferă pentru sănătate.

Kiwi

Kiwi, inclusiv coaja sa pufoasă, reprezintă o alegere populară datorită conținutului ridicat de fibre și nutrienților esențiali, cum ar fi vitamina E, C și polifenoli. Un studiu din 2020 a constatat că această coajă a dus la scăderea inflamației și la îmbunătățirea sănătății gastrointestinale, susținând beneficiile pentru sănătate ale cojilor de kiwi.

Roșii

Cojile de roșii sunt bogate în licopen antioxidant, care stimulează colagenul și protejează împotriva daunelor provocate de soare, făcând pielea mai netedă și mai tânără. Acestea au de 2,5 ori mai mult licopen decât pulpa și oferă numeroși micronutrienți, precum zinc, mangan și cupru, potrivit VeryWellHealth.

Pepene verde

Pepenii verzi au o coajă plină de nutrienți, care este comestibilă și versatilă. Aceasta conține citrulină, un aminoacid care poate îmbunătăți circulația sângelui și reduce tensiunea arterială, precum și fibre pentru un sistem digestiv funcțional.

De asemenea, conține vitaminele C și B6, esențiale pentru un sistem imunitar puternic și pentru funcționarea creierului. Pentru a încorpora coaja de pepene verde în dieta dumneavoastră, luați-o, adăugați-o la amestecurile înăbușite, amestecați-o în smoothie-uri sau tăiați-o în cubulețe și adăugați-o în salate. Spălați bine pepenele înainte de a-l mânca pentru a elimina pesticidele sau impuritățile.

Foto: Freepik @EyeEm

Citrice

Cojile de citrice, cum ar fi portocalele, lămâile și limetele, sunt o alegere nutritivă datorită conținutului ridicat de fibre, vitamine și antioxidanți. Acestea ajută digestia și promovează sănătatea intestinală, fiind în același timp bogate în vitamina C și bioflavonoide.

Cojile de citrice conțin antioxidanți care luptă împotriva radicalilor liberi, reduc riscul de boli cronice și îmbunătățesc sănătatea pielii. Un beneficiu semnificativ al cojilor de citrice este prezența polifenolilor, cum ar fi limonenul, care acționează ca antioxidanți puternici și pot promova imunitatea, proteja împotriva cancerului, susține sănătatea inimii și reduce riscul de diabet de tip 2. Un studiu din 2020 sugerează că anumiți compuși din citrice, cum ar fi flavona polimetoxilată și flavanona, ar putea avea efecte protectoare împotriva demenței.

Cartofi

Cojile de cartofi sunt o adevărată forță nutritivă, bogate în vitaminele C, potasiu, acid folic, magneziu și fosfor. De asemenea, acestea oferă fibre, ajutând la sănătatea intestinală și la sațietate. Cojile de cartofi conțin compuși biofuncționali, cum ar fi stimularea sintezei colagenului de tip I, cu potențial anti-îmbătrânire, antimicrobian și antioxidant.

Un flavonoid notabil este quercetina, care stimulează sistemul imunitar și are proprietăți antivirale. Colina, care se găsește în cojile de cartofi, susține funcția cerebrală, inclusiv starea de spirit și memoria. S-a demonstrat că extractul din coaja de cartof stimulează sinteza colagenului, potențial anti-îmbătrânire.

Morcovi

Cojile de morcov sunt o forță nutritivă, bogate în fibre, antioxidanți precum betacarotenul și poliacetilenii și alți fitonutrienți benefici. Beta-carotenul este crucial pentru menținerea sănătății vederii, a pielii și a imunității.

Antioxidanții din cojile de morcovi pot proteja celulele de daune, reducând potențial riscul de boli cronice și cancer. Cu toate acestea, este important să vă spălați bine cu un detergent pentru legume înainte de consum, deoarece cojile de morcovi trebuie să fie bine uscate înainte de consum.

Mere

Cojile de mere sunt fructe foarte benefice pentru o dietă sănătoasă, oferind vitamine și minerale esențiale, precum vitamina C și potasiu. De asemenea, sunt bogate în fibre, ajutând la digestie și la gestionarea greutății. În plus, acestea conțin antioxidanți și compuși vegetali precum quercetina, catechina și acidul clorogenic, care pot preveni bolile cronice și pot promova sănătatea inimii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel