Osteoartrita la genunchi, ce să mănânci ca să reduci durerea

Dana Lascu / 28 Martie 2019 / 14:51
Bolile reumatice
Bolile reumatice

Un studiu controlat randomizat a constatat că o anumită dietă poate ameliora durerea pentru persoanele care au osteoartrită la genunchi.

Osteoartrita este cea mai răspândită formă de artrită la adulții în vârstă. Conform unor estimări, această boală afectează în jur de 40% dintre persoanele cu vârsta de peste 70 de ani.

În prezent, nu există niciun tratament pentru osteoartrita la genunchi, care poate provoca edeme articulare, rigiditate și chiar dureri severe. Medicii deseori prescriu analgezice, cum ar fi acetaminofenul, opioidele sau medicamentele nesteroidiene, pentru a ajuta la ameliorarea simptomelor. Uneori și costicosteroizi. Chirurgia de înlocuire a genunchiului este, de asemenea, o opțiune.

Cu toate acestea, aceste tratamente sunt fie invazive, fie pot provoca o serie de efecte secundare nedorite. Acesta este motivul pentru care cercetătorii au decis să investigheze dacă intervențiile dietetice ar putea ameliora unele simptome și semne de osteoartrită la genunchi.

Dr. Robert Sorge, doctor în științe medicale, care este directorul Colegiului PAIN din cadrul Universitatii din Alabama, la Departamentul de Psihologie din Birmingham, a condus un studiu controlat randomizat, care a comparat eficacitatea a doua diete: una care are un conținut scăzut de carbohidrați și una cu un conținut scăzut de grăsimi.

Sorge și colegii săi și-au publicat rezultatele studiului în revista Pain Medicine.

Beneficiile unei diete cu conținut scăzut de carbohidrați

Cercetatorii au testat beneficiile dietelor cu puțini carbohidrați și cu puține grăsimi în rândul a 21 de adulți în vârstă de 65-75 de ani, care au osteoartrită la genunchi.

Participanții la studiu au urmat una dintre cele două diete sau au continuat să mănânce în mod normal pentru o perioadă de 12 săptămâni. La fiecare 3 săptămâni, Sorge și colegii săi au analizat durerea funcționala a participanților - adică durerea asociată efectuării sarcinilor zilnice - precum și durerea, calitatea vieții și nivelul depresiei.

Ei au examinat, de asemenea, nivelurile se stres oxidativ din sânge la participanți, atât la începutul, cât și la sfârșitul intervențiilor. Stresul oxidativ este un dezechilibru chimic între producerea radicalilor liberi și proprietățile antioxidante ale organismului.

Oamenii de știință consideră în general stresul oxidativ ca fiind un marker al îmbătrânirii biologice. În studiul actual, stresul oxidativ scăzut a fost corelat cu mai puțină durere funcțională.

Cercetătorii au descoperit că dieta cu conținut scăzut de carbohidrați a redus nivelurile de durere funcțională și nivelurile de durere auto-raportată. Beneficiile au fost deosebit de remarcabile, în comparație cu dietele cu conținut scăzut de grăsimi sau cu dieta normală.

În cele din urmă, când și ceilalți participanți au aderat la dieta cu conținut scăzut de carbohidrați, ei au prezentat, de asemenea, stres mai puțin oxidativ și niveluri mai scăzute ale leptinei adipochine, un hormon cu funcții metabolice importante.

Dieta reduce semnificativ durerea

„Munca noastră arată că (oamenii) își pot reduce durerea printr-o schimbare în dietă", comentează autorul principal al studiului, citat de MedicalNewsToday.

„Multe medicamente pentru durere provoacă o serie de efecte secundare care pot necesita reducerea altor medicamente. Efectele secundare benefice ale dietei noastre pot fi lucruri cum ar fi riscul redus pentru boli de inimă, diabet zaharat și scăderea în greutate - ceva ce medicamentele nu pot face", a continuat acesta.

„Dieta este o modalitate excelentă de a reduce utilizarea de medicamente contra durerii și de a îmbunătăți starea de sănătate generală", continuă Sorge. „Dieta nu va vindeca niciodată durerea, însă munca noastră sugerează că o poate reduce până la punctul în care nu mai interferează cu activitățile zilnice la un nivel ridicat".

Ce poți să mănânci

Printre persoanele care consumă carne, opțiunile bune cu conținut scăzut de carbohidrați includ „carne slabă, cum ar fi mușchiul, piept de pui și carne de porc". Peștele și ouăle au și ele puțini carbohidrați, la fel legumele cu frunze verzi, inclusiv kale și spanac.

Conopida, broccoli, nucile, semințele, uleiul de nucă de cocos, cel de măsline și produsele lactate sunt, de asemenea, opțiuni bune cu puțini carbohidrați. Pentru cei care doresc să evite total produsele de origine animală, tofu este o bună alternativă cu conținut scăzut de carbohidrați.

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.28