Pierderea memoriei, 7 lucruri pe care să le faci ca să o împiedici

Dana Lascu / 22 apr 2019 / 22:52
Când începi să uiți lucruri importante din viața ta, e cazul să iei măsuri pentru a împiedica pierderea memoriei
Când începi să uiți lucruri importante din viața ta, e cazul să iei măsuri pentru a împiedica pierderea memoriei

Perderea memoriei ne poate afecta la orice vârstă. Nu găsiți cheile mașinii? Uitați ce aveți pe lista de alimente de cumpărat? Nu sunteți singurul / singura. Toată lumea uită ocazional lucruri. Totuși, pierderea memoriei nu e ceva de trecut cu vederea.

Deși nu există garanții atunci când vine vorba de preveni peierderea de memorie sau apariția demenței, anumite activități ar putea ajuta, spun experții de la Clinica Mayo. Luați în considerare următoarele șapte moduri simple de a vă ascuți memoria - și învățați când trebuie să cereți ajutor specializat pentru pierderea memoriei.

1. Includeți activitatea fizică în rutina zilnică

Activitatea fizică crește fluxul de sânge către tot corpul, inclusiv către creier. Acest lucru ar putea ajuta la menținerea memoriei. Pentru majoritatea adulților sănătoși, Departamentul de Sănătate și Servicii Umane din SUA recomandă cel puțin 150 de minute pe săptămână de activitate aerobică moderată, cum ar fi mersul pe jos, sau 75 de minute pe săptămână de activitate aerobă viguroasă, cum ar fi joggingul - de preferință, răspândită pe parcursul săptămânii. Dacă nu aveți timp pentru un antrenament complet, puteți să faceți câteva sesiuni a câte 10 minute pe tot parcursul zilei.

2. Rămâneți activ mental

Așa cum activitatea fizică vă ajută să vă păstrați forma corpului, activitățile de stimulare mentală vă ajută să vă mențineți creierul în formă - și ar putea să vă preveniți pierderea memoriei. Faceți puzzle-uri sau jocuri de cuvinte. Jocați bridge. Alegeți trasee alternative atunci când conduceți. Învațați să cântați la un instrument muzical. Fiți voluntar la o școală locală sau la o organizație comunitară.

3. Socializați regulat

Interacțiunea socială ajută la îndepărtarea depresiei și a stresului, ambele putând contribui la pierderea memoriei. Căutați oportunități de a vă întâlni cu cei dragi, cu prietenii și cu ceilalți - mai ales dacă locuiți singur.

4. Organizați-vă

Este mai probabil să uitați lucrurile dacă locuința voastră este aglomerată și lucrurile voastre sunt în dezordine. Notați sarcini, întâlniri și alte evenimente într-un notebook special, calendar sau planificator electronic. S-ar putea chiar să repetați fiecare „intrare" (notiță) cu voce tare pe măsură ce ați văzut-o pentru a vă ajuta să o „cimentați" în memorie. Țineți liste de lucru actualizate și verificați și bifați lucrurile pe care le-ați terminat/executat. Stabiliți un anume loc pentru portofel, chei, ochelari și alte lucruri esențiale.

Limitați lucrurile care vă distrag și nu faceți prea multe simultan. Dacă vă concentrați asupra informațiilor pe care încercați să le rețineți, este mai probabil să vi le reamintiți mai târziu. Ar putea de asemenea să vă ajute să conectați ceea ce încercați să rețineți la o melodie preferată sau la un alt concept familiar.

5. Dormiți bine

Somnul joacă un rol important în a vă ajuta să vă consolidați memoria, astfel încât să vă puteți aminti lucruri pe parcurs. Asigurați-vă că dormiți suficient, asta este o prioritate. Majoritatea adulților au nevoie de șapte până la nouă ore de somn pe noapte.

6. Adoptați o dietă sănătoasă

O dietă sănătoasă ar putea fi la fel de bună pentru creierul vostru ca și pentru inima voastră. Mâncați fructe, legume și cereale integrale. Alegeți surse de proteine cu conținut scăzut de grăsimi, cum ar fi pește, fasole și păsări de curte (fără piele). Ceea ce beți contează, de asemenea. Prea multă alcool poate duce la confuzie și pierderea memoriei. La fel, și consumul de droguri.

7. Gestionați condițiile cronice

Urmați recomandările medicului dvs. pentru tratamentul afecțiunilor medicale, cum ar fi depresia, hipertensiunea arterială, colesterolul ridicat, diabetul zaharat, obezitatea și pierderea auzului. Cu cât aveți mai multă grijă de voi, cu atât este mai bine veți sta cu memoria. În plus, revizuiți medicația, cu medicul dumneavoastră, în mod regulat. Anumite medicamente pot afecta memoria.

Când cereți ajutor pentru pierderea memoriei

Dacă sunteți îngrijorat de pierderea memoriei - mai ales dacă pierderea memoriei afectează capacitatea dumneavoastră de a vă completa activitățile zilnice obișnuite sau dacă observați o creștere a acestei probleme - discutați cu medicul dumneavoastră. El sau ea va face probabil un examen fizic și vă va verifica abilitățile de memorie și de rezolvare a problemelor.

Uneori sunt necesare și alte teste. Tratamentul va depinde de ceea ce contribuie la pierderea memoriei.

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.27