Remedii naturale pe bază de plante pentru un somn liniștit. Reduc semnificativ tensiunea și te ajută să adormi mai ușor

Vlad Crăciunoiu |
Data actualizării: | Data publicării:
remedii naturale Foto: Freepik @benzoix
remedii naturale Foto: Freepik @benzoix

Descoperă efectele calmante ale plantelor medicinale care te vor ajuta să ai parte de un somn odihnitor.

Problema de somn cunoscută sub numele de insomnie este destul de răspândită și poate face dificilă fie adormirea, fie menținerea somnului. Există, de asemenea, posibilitatea ca aceasta să te trezească prea devreme și să te împiedice să adormi din nou. Chiar și atunci când te trezești, s-ar putea să te simți în continuare epuizat.

Insomnia poate avea un impact negativ atât asupra nivelului de energie, cât și asupra stării de spirit. Calitatea vieții tale, precum și sănătatea și performanța la locul de muncă pot fi afectate negativ.

Este imposibil de spus cât de mult somn este suficient pentru un singur individ. Cu toate acestea, majoritatea persoanelor au nevoie de între șapte și nouă ore de somn în fiecare noapte.

Insomnia de scurtă durată afectează un număr semnificativ de persoane la un moment dat în viața lor. Aceasta poate continua timp de câteva zile sau chiar săptămâni. În majoritatea cazurilor, stresul sau o experiență traumatizantă este cauza insomniei pe termen scurt.

Vezi și: Somnul neregulat crește riscul de demență. Tulburările de somn și consecințele cognitive

Cu toate acestea, unele persoane suferă de insomnie cronică, care este un tip de insomnie pe termen lung. Aceasta continuă timp de cel puțin trei luni la un moment dat. Există o serie de cauze potențiale ale insomniei, inclusiv, dar nu numai, prezența altor probleme medicale sau a medicamentelor.

În această lume rapidă și în continuă schimbare în care trăim, problemele de somn au devenit o preocupare din ce în ce mai mare pentru o mulțime de oameni. Atunci când ai probleme în a adormi sau dacă te trezești frecvent în timpul nopții, s-ar putea să te simți epuizat, ceea ce poate duce la o scădere a nivelului de productivitate în ziua următoare.

Când vine vorba de a face față incapacității de a dormi, unele persoane se îndreaptă spre terapii tradiționale sau medicamente, în timp ce altele preferă să se simtă mai strâns legate de o opțiune naturală.

Vezi și: De ce somnul îți afectează starea de spirit. 6 pași care îmbunătățesc calitatea somnului tău

Foto: Freepik @alexkr1973

Există, de asemenea, posibilitatea de a include ierburi benefice în băutura ta de noapte. Iată câteva plante recunoscute pe scară largă pentru capacitatea lor de a atenua neliniștea și de a favoriza o noapte de somn senină și odihnitoare:

1. Ceaiul de mușețel

Mușețelul, o plantă bine cunoscută, a fost folosit de secole ca remediu natural pentru cei care au dificultăți de somn. Ceaiul de mușețel, atunci când este consumat înainte de a merge la culcare, are capacitatea de a calma organismul și de a-l pregăti pentru un somn odihnitor.

Constituenții mușețelului interacționează cu receptorii din creier, rezultând un efect calmant și o reducere a sentimentelor de anxietate. Consumul regulat de ceai de mușețel înainte de a merge la culcare va ajuta la pregătirea terenului pentru un somn confortabil și odihnitor, potrivit TheHealthSite.

2. Ceai de levănțică

Una dintre cele mai cunoscute plante medicinale, lavanda, este cunoscută pentru efectele calmante pe care le are. Potrivit rezultatelor unor cercetări efectuate recent, aroma de lavandă are potențialul de a reduce semnificativ tensiunea și de a promova relaxarea.

Adăugarea câtorva picături de ulei de lavandă în ceașca de ceai de seară sau prepararea unei băuturi cu flori uscate de lavandă poate contribui la crearea unei atmosfere lipsite de stres. Gustul și aroma încântătoare a lavandei are capacitatea de a îmbunătăți calitatea somnului.

3. Ceaiul ayurvedic din rădăcină de valeriană

Rădăcina de valeriană are o istorie lungă și ilustră în tratarea cu succes a afecțiunilor de sănătate mintală, cum ar fi anxietatea și tulburările de somn. Această substanță, care este bine cunoscută pentru proprietățile sedative naturale pe care le posedă, își face magia prin calmarea minții și promovarea somnului.

Un număr mare de indivizi sunt captivați de aroma sa robustă și pământie, iar majorității dintre ei le place, în general, să o bea cu o oră înainte de a merge la culcare. În acest fel, indivizii pot beneficia de toate avantajele sale, printre care se numără capacitatea de a adormi mai repede și de a avea o durată a somnului mai profundă și mai neîntreruptă.

4. Balsamul de lămâie

Datorită mirosului său foarte blând de lămâie și a faptului că face parte din familia mentei, lămâița este recunoscută pe scară largă ca fiind un remediu natural care poate ajuta la îmbunătățirea calității somnului.

Ca urmare a proprietăților sale relaxante, acesta ajută la detensionarea sistemului nervos, ceea ce, la rândul său, reduce tensiunea și favorizează un somn mai bun. Este posibil să descoperi o stare de spirit calmă și să pregătești corpul pentru un somn bun dacă beți o ceașcă de ceai de melisă înainte de a merge la culcare, în loc să bei apă simplă.

5. Ceaiul de floarea pasiunii

Medicina tradițională a folosit dintotdeauna folosirea passiflora, o plantă care produce flori minunate, ca remediu pentru tulburările de somn. Aceasta este compusă din substanțe care au proprietăți sedative, ceea ce permit relaxarea și adormirea mai ușoară. Ceaiul delicat și ușor dulceag de passiflora, care este destinat a fi consumat cu o oră înainte de a merge la culcare, are capacitatea de a-ți calma mintea și de a îmbunătăți calitatea somnului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel