Viruși contra bacterii, soluția cercetătorilor la infecțiile rezistente a antibiotic. Efecte promițătoare

Angela Sabău |
Bacterii intestinale

Infecțiile rezistente la antibiotice ar putea fi vindecat cu viruși. Nu este  glumă macabră, este soluția găsită de cercetători, care au modificat genetic așa-numiții „fagi”, care se hrănesc cu bacteriile rezistente la antibiotice.

Virușii și bacteriile sunt vinovații din spatele bolilor infecțioase, care creează atâtea probleme. Cercetătorii au transformat, recent, virușii și bacteriile în „inamici”. Ei au  folosit viruși pentru a distruge o bacterie care poate pune în pericol viața unei fete  de 15 ani ce suferă de fibroză chistică.

Această abordare pentru combaterea infecțiilor bacteriene ar putea fi o soluție a unei alte probleme a zilelor noaster, infecțiile cu bacterii rezistente la antibiotice, spun cercetătorii citați de medicinenet.com.

Bacteriofagi modificați genetic – viruși care infectează și distrug bacteriile - au eliminat cu succes o infecție bacteriană rezistentă la antibiotice severă la o adolescentă bolnavă în stare critică, au spus cercetatorii într-un nou studiu.

„Aceasta este prima utilizare a "fagilor" (consumatori, n.r.) pentru a trata acest tip de infecție cu acest tip de bacterie, si este pentru prima data cand cineva a folosit "fagii" care au fost modificați genetic pentru a fi mai eficienți ", a declarat co-autorul studiului, Graham Hatfull. Este profesor de biotehnologie la Universitatea din Pittsburgh.

Ideea utilizării bacteriofagilor pentru a lupta împotriva bolilor umane a apărut în jur urmă cu aproximativ un secol. Dar a ieșit din atenția cercetătorilor în anii 1940, după cu descoperirea penicilinei și a altor antibiotice, potrivit Fundației BioTherapeutics Education & Research.

Noțiunea de terapie cu bacteriofag are acum o nouă aborare și este în atenția cercetătorilor care se gândesc să o utilizeze împotriva infecțiilor rezistente la antibiotice.

"Utilizarea bacteriofagilor se dovedește din ce în ce mai mult o soluție importantă pentru criza bolii infecțioase cu care se confrunta cu lumea", a adaugat el.

Rezultate uimitoare

Un caz de transplantul pulmonar a avut loc fără probleme imediate, dar după aceea, pacientului i-au fost administrate medicamente imunosupresoare, pentru a ajuta organismul să se adapteze la plămânii noi, au spus cercetatorii.

Acest lucru a dat naștere unei infecții bacteriene de lungă durată sare prezent riscul de a se răspândi deveni, în ciuda tratamentului cu multiple antibiotice intravenoase.

Rana chirurgicală a devenit infectată, ficatul a devenit inflamat, iar rănile au erupt în mai mult de 20 de locuri pe picioare, pe brațe și pe fese, au spus cercetătorii.

"Pacientul nu răspundea la antibiotice", a spus Hatfull. „Studiul bacteriofagilor este în faza experimentală, așa că am încercat să găsim fagi în colecția noastră care ar infecta și ucide această tulpină bacteriană specială”, a mai spus el.

Cercetătorii au încheiat identificarea a trei fagi diferiți care ar putea ucide efectiv bacteriile. Ei au îmbunătățit genetic virușii pentru a îi face mai capabili să facă față infecției și au administrat fagii intravenos și pe leziunile cutanate infectate. În termen de șase luni, rănile chirurgicale și leziunile cutanate s-au vindecat fără efecte adverse, au spus cercetătorii.

Terapia cu bacteriofage arată promisiuni uriașe, deoarece atacă doar bacteriile specifice pe care le consideră inamice, a spus Hatfull.