Vitamina B6, benefică pentru anxietate. În ce alimente se găsește din plin

vitamina b6 benefica pentru anxietate. FOTO Freepik @ nastyazhi
vitamina b6 benefica pentru anxietate. FOTO Freepik @ nastyazhi

Anxietatea, netratată, poate duce la tulburări de sănătate mintală. Cum poate ajuta vitamina B6.

Anxietatea este tot mai frecventă în ultima vreme, și mai toată lumea a trecut printr-un astfel de episod, cel puțin o dată. Cu toate acestea, unele persoane pot experimenta niveluri de anxietate sau de tristețe inexplicabile, emoții care le perturbă viața în mod regulat, lucru care poate duce la o tulburare de sănătate mintală ce necesită tratament.

Potrivit Medical News Today, care citează un studiu realizat în Marea Britanie, există două vitamine din complexul B-urilor care pot ava un impact pozitiv asupra nivelului de anxietate și depresie.

Vitaminele B6 și B12, căci despre ele este vorba în respectivul studiu, sunt prezente în alimente precum năutul și tonul, dar echipa de cercetători a testat vitaminele la niveluri mult mai ridica decât cele găsite în alimente. Descoperirile lor au fost publicate în revista Human Psychopharmacology: Clinical and Experimental.

Anxietatea, susceptibilă de transmitere în familie. Risc crescut în rândul fetelor

Sănătatea mintală, în cifre

Tulburările de anxietate și de dispoziție pot afecta persoane de toate vârstele, de la copii la adulți mai în vârstă. Există mai multe tipuri de tulburări care se încadrează sub umbrela tulburărilor de anxietate, inclusiv atacul de panică, tulburarea de anxietate generalizată și tulburarea de anxietate socială.

Potrivit Institutului Național de Sănătate Mintală din SUA (INSM), aproximativ 31% dintre adulții americani se confruntă cu orice tulburare de anxietate la un moment dat în viața lor. În plus, aproximativ același procent de tineri adulți (13-18 ani) se confruntă cu o tulburare de anxietate.

INSM raportează că aproximativ 8,4% din toți adulții din SUA au experimentat un episod depresiv în 2020, anul în care a început pandemia de Covid, cu o multitudine de restricții, printre care lockdown-ul și distanțarea socială, fapt ce face ca depresia să fie una dintre cele mai răspândite afecțiuni de sănătate mintală.

Parte dintre aceste tulburări psiho-emoționale sunt tratate cu o combinație de psihoterapie și medicamente, însă unele persoane cu anxietate și depresie au încercat inclusiv suplimentele pe bază de plante, pentru a-și îmbunătății simptomele.

Scleroza multiplă, asociată cu traumele din copilărie

Ce spun experții

Cercetătorii au vrut să afle în ce măsură cele două vitamine pot afecta procesarea acidului gama-aminobutiric (GABA), un neurotransmițător care poate calma sistemul nervos și poate contribui la faptul că cineva dezvoltă anxietate sau depresie.

”Funcționarea creierului se bazează pe un echilibru delicat între neuronii excitanți care transportă informații și cei inhibitori, care previn o activitate dezlănțuită”, spune profesorul David Field, autorul principal al studiului și profesor asociat la Facultatea de Psihologie și Științe Clinice ale Limbajului de la Universitatea din Reading.

Echilibrul inhibiție-excitație care nu este echilibrat în creier a fost legat de anxietate, depresie, autism și schizofrenie. În plus, scriu autorii, că unele persoane pot experimenta tulburări vizuale și alte tulburări senzoriale în multe dintre aceste afecțiuni mentale, ”iar acestea sunt considerate a fi legate de dezechilibrele de excitație-inhibiție din cortexul vizual”.

Potrivit autorilor, ”vitamina B6 este implicată într-o serie de alte căi care sunt susceptibile de a reduce excitația neuronală”, în timp ce vitamina B12 împărtășește două dintre aceleași căi, astfel că aceștia au vrut să o testeze și pe aceasta pentru a vedea ce efect ar avea.

Vitamina care a ajutat

Rezultatele studiului au indicat că vitamina B6 poate fi de ajutor în reducerea simptomelor de anxietate și depresie. Participanții la B6 au înregistrat o reducere semnificativă a testelor SCAARED și MFQ în comparație cu grupul placebo.

”Vitamina B6 ajută organismul să producă un mesager chimic specific care inhibă impulsurile din creier, iar studiul nostru leagă acest efect calmant de reducerea anxietății în rândul participanților”, spune profesorul Field.

Unde se găsește vitamina B6

Majoritatea alimentelor conțin anumite cantități de vitamina B6. De aceea, persoanele care au o dieta echilibrată nu au tendința să dezvolte deficiență de B6. Carențele pot fi cauzate de anumite afecțiuni medicale și de medicamente.

Alimente bogate în vitamina B6

Printre alimentele bogate in vitamina B6 se numără:

- năutul (1 cană) furnizează 1,1 miligrame (mg) sau 65% din valoarea zilnică (VZ)

- ficatul de vită (85 grame) oferă 0,9 mg sau 53% din VZ

- tonul cu aripioare galbene (85 gr) oferă 0,9 mg sau 53% din VZ

- piept de pui prăjit (85 gr) oferă 0,5 mg sau 29% din VZ

- cartofii (1 cană) oferă 0,4 mg sau 25% din VZ

- banana (medie) oferă 0,4 mg sau 25% din VZ

- tofu (o jumătate de cană) ofera 0,1 mg sau 6% din VZ

- nucile (30 gr) oferă 0,1 mg sau 6% din VZ

Alte alimente bogate în vitamina B6:

- alimente îmbogățite, cum ar fi cerealele pentru micul dejun

- somonul

- carnea de curcan

- sos marinara

- carnea de vită

- bulgur

- brânza de vacă

- dovlecelul

- orezul

- stafidele

- ceapa

- spanacul

- pepenele.

Vezi și: 9 suplimente alimentare indicate pentru activitatea fizică. Complexul de B-uri, printre recomandări

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0