10 motive pentru care nu slăbești oricât ai încerca

Cătălina Burghelea / 06 mai 2021 / 21:40

Mulți oameni se plâng de kilogramele lor în plus și de acumularea de grăsime în anumite părți ale corpului. Unii spun că, în ciuda tuturor bunăvoinței pe care o manifestă zilnic, nu reușesc deloc să slăbească. Dietele repetitive, vinovăția la cea mai mică abatere și frustrarea constantă par să facă parte din viața lor. Dar, din moment ce nimic nu este întâmplător, dacă kilogramele tale s-au acumulat de-a lungul lunilor sau anilor, este probabil pentru că nu ai un stil de viață sănătos.

Există mai multe motive pentru care, în ciuda eforturilor depuse, nu poți slăbi. Potrivit unui articol scris de cercetătorul în nutriție Kris Gunnars, aceste 10 obiceiuri te împiedică să slăbești: 

1. Nu consumi suficiente proteine 

Proteinele furnizează aminoacizi esențiali pentru funcțiile metabolice ale organismului. În plus, proteinele ajută la menținerea masei corporale slabe și reglează apetitul și greutatea. Potrivit unui studiu, proteinele provoacă un fenomen de termogeneză care permite organismului să consume mai multă energie la mese și, prin urmare, să ardă calorii. În plus, proteinele măresc senzația de sațietate. 

2. Nu calculezi corect caloriile pe care le consumi

Unii oameni tind să subestimeze caloriile pe care le consumă. Cercetătorii au observat că persoanele obeze sau supraponderale nu își evaluează corect aportul de alimente. Din fericire, astăzi există mai multe aplicații care îți calculează caloriile consumate zilnic. 

3. Nu faci sport 

Stilul de viață sedentar duce adesea la kilograme în plus. Acest lucru se datorează faptului că, nefăcând mișcare, metabolismul poate consuma mai puțină energie. Un studiu arată că antrenamentul cu greutăți este o modalitate eficientă de a stimula metabolismul și de a pierde acele kilograme care te deranjează. 

4. Bei băuturi răcoritoare 

Alimentele sub formă lichidă sunt subestimate de către creier. Astfel, atunci când consumi băuturi răcoritoare, creierul nu percepe senzația de sațietate.

5. Nu dormi suficient 

Lipsa somnului poate duce la creșterea în greutate. Tulburările de somn dereglează hormonii responsabili de foame și sațietate.  Acest studiu arată că o lipsă cronică de somn duce la îngrășare.  

6. Mănânci prea mulți carbohidrați

Prea mulți carbohidrați pot fi responsabili de diabetul zaharat sau de supraponderalitatea severă. Cercetările științifice afirmă că dietele cu conținut scăzut de carbohidrați sunt mai eficiente decât dietele cu conținut scăzut de grăsimi, în ceea ce privește pierderea în greutate.  

7. Nu bei suficientă apă 

Consumul de apă suficientă în timpul unei diete accelerează procesul de scădere în greutate, potrivit unui experiment științific

8. Mănânci compulsiv

Dacă mănânci compulsiv, fără să acorzi atenție alimentelor din farfurie, te poți trezi cu colăcei pe burtă și multe kilograme în plus. 

9. Ții prea multe diete

Potrivit psihiatrului Gérard Apfeldorfer, autorul cărții „Pierderea în greutate este în cap”, dietele duc la frustrare care, mai devreme sau mai târziu, are ca rezultat îngrășarea. În loc să crești numărul dietelor, este recomandat să îmbunătățești calitatea meniurilor zilnice pentru a pierde în greutate definitiv.  

10. Ești dependent de mâncare

Dependența de alimente este o patologie reală similară dependenței de  droguri, ce poate duce la supraponderalitate. Conform cercetărilor științifice, persoanele obeze pot experimenta modificări neurobiologice care îi determină să mănânce în mod compulsiv anumite alimente. De fapt, supraalimentarea și bulimia sunt două boli legate de această dependență alimentară și necesită monitorizare medicală și psihologică.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy