4 reguli de AUR pentru un tranzit intestinal BUN. Ce trebuie să faci chiar de astăzi

Cătălina Burghelea / 03 Martie 2021 / 11:06
FOTO Facebook Cori Grămescu
FOTO Facebook Cori Grămescu

Din cauza vieții agitate, dar și a anumitor afecțiuni, tranzitul intestinal poate fi afectat. Drept urmare, pot apărea constipația, diareea, balonarea, gazele și durerile abdominale, dar și sindromul intestinului iritabil. Pentru un tranzit intestinal bun, ține cont de aceste patru reguli de aur dezvăluite de un nutriționist celebru. 

Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, a prezentat, pe contul său de Facebook, câteva reguli pentru funcționarea corectă a tranzitului intestinal.

"Sunt câteva alimente care te ajută să îţi menţii starea de sănătate şi care totodată au efecte benefice asupra tranzitului intestinal, dar sunt și alte aspecte, bine de știut, legate de masă, activitate.

1. Hidratare optimă

În primul rând, pentru a avea un tranzit intestinal bun este esenţial să asigurăm un nivel optim de hidratare. Consumă cel puţin 2 litri de apă pe zi şi evită băuturile diuretice – ceaiuri de slăbit sau pentru eliminarea retenției de apă, cafea în exces, alcool.

2. Activitate fizică regulată

Activitatea fizică moderată şi regulată face minuni atât pentru muşchi, cât şi pentru întreţinerea unei digestii sănătoase. Nu uita de cele minim 30 de minute de mişcare zilnică, pentru a avea o stare bună de sănătate fizică.

3. Alimente pentru o digestie optimă

Include în alimentaţia ta zilnică seminţe de in şi de quinoa, precum şi fibre solubile din konjac pentru o digestie optimă. Chiar dacă par nişte ingrediente exotice, fac minuni pentru digestie.

4. Program regulat

Nu în ultimul rând, e important să ai un program regulat de mese. Un tranzit intestinal bun se creează şi se întreţine printr-un program regulat de mâncare, somn şi un ritm constant al defecaţiei.

E important să mergi la toaletă atunci când simţi nevoia să o faci, iar dacă ai deja probleme cu constipaţia încearcă să construieşti un reflex mergând la toaletă în fiecare zi, la aceeaşi ora dimineaţă şi seară, încercând timp de 10 minute să ai scaun. Acest aspect al “antrenamentului digestiv” este cel mai adesea ignorant în contextual unei vieţi foarte aglomerate, dar e un instrument foarte util în combaterea constipaţiei şi asigurarea unui tranzit digestiv corect.", sunt recomandările lui Cori Grămescu. 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy