Alimente care-ți produc balonare și gaze

31 oct 2018 / 16:03

Alimente care-ți produc balonare și gaze: În timp ce balonarea și gazele la stomac pot, în unele cazuri fi simptome ale unor boli grave, de cele mai multe ori sunt consecința alegerilor alimentare proaste. Este important să știm ce alimente ne dau astfel de probleme, ca să le evităm.

Gazul și balonarea afectează aproape toată lumea la un moment dat în viață. În timp ce trecerea gazului și balonarea sunt moduri naturale prin care organismul scapă de excesul de aer degajat în intestin, flatulența excesivă poate fie jenantă și dureroasă.

De regulă, însă, aceste două stări sunt consecința unei alimentații prost alese. Specialiștii de la medicalnewstoday.com au alcătuit o listă cu alimente și băuturi care pot produce gaze la stomac și balonare. Iată care sunt acestea:

- fasolea,

- broccoli,

- grâul,

- ceapa,

- usturoiul,

- produsele lactate,

- băuturile alcoolice dulci,

- băuturile acidulate,

- berea,

- guma de mestecat,

- bomboanele tari,

- alimentele grase.

În acest articol, ne concentrăm pe aceste alimente care provoacă gaze și examiăm pașii pe care oamenii îi pot face pentru a reduce flatulența.

Alimente care pot provoca gaze

Alimentele care pot provoca gaze conțin adesea substanțe care au una din următoarele caracteristici:

- Sunt greu de digerat și produc gaze atunci când organismul le descompune.

- Determină o persoană să înghită aer atunci când le mănâncă/beau.

- Cele mai cunoscute sunt fasolea, leguminoasele și legumele.

Soiurile de fasole conțin cantități mari dintr-un complez de zahăr numit rafinoză, care este greu descompus în organism. Fasolea este, de asemenea, bogată în fibre, iar un aport ridicat de fibre poate crește balonarea.

Cu toate acestea, nu toate legumele cresc flatulența în mod egal. Un studiu din 2011 a constatat că persoanele care au mâncat boabe de fasole (albă) și boabe de pinto (fasole roșie) au aut risc mai mare de a se balona decât de cei care au mâncat fasole neagră.

Broccoli și alte legume crucifere

La fel ca fasolea și legumele, broccoli și alte alimente crucifere conțin o cantitate mare de rafinoză și fibre.

Alte crucifere sunt: rucola, varza și varza de Bruxelles, conopida și gulia, napii, ridichiile, sparanghelul și hreanul.

Grâul și alte cereale integrale

Cu excepția orezului, grâul și alte cereale integrale conțin aceiași păcătoasă rafinoză și cantități mari d efibre. Ambele, evident, duc la emiterea de gaze în intestin și la balonare.

Unele cereale integrale, cum ar fi grâul, orzul și secara, conțin, de asemenea, o proteină numită gluten. Unii indivizi sunt sensibili la gluten și pot avea gaze și balonare după ce au mâncat alimente care îl conțin.

Sensibilitatea la gluten variază de la intoleranță până la la boala celiacă, care este o tulburare autoimună gravă.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.27